Režie:
Satoši KonScénář:
Satoši KonHudba:
Keiiči SuzukiHrají:
Aja Okamoto, Kóiči Jamadera, Mamiko Noto, Akio Ócuka, Šózó Iizuka, Inuko Inujama, Satomi Kórogi, Čijako Šibahara, Júsaku Jara, Eriko Kawasaki, Hiroja Išimaru (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Život na ulici není ani v Tokiu jednoduchý. Pouliční bitky, strach a nejistota. Gin, Hana a Miyuko by o tom mohli vyprávět. Každý z nich má svůj nezáviděníhodný životní příběh. Avšak právě na Štědrý den tito tři lidé najdou na jednom smetišti malou holčičku a všechno se pro ně změní. Odhalí tajemství opuštěného dítěte a jeho rodičů? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (85)
Vážně se bere jen když se mu to hodí, ale snad právě proto ukazuje okamžiky jak vystřižené z běžného života, kdy dokáže během jediné minuty dojmout, zamrazit i rozesmát. V nejnapínavější chvíli najednou vystřelí gag, který by se vyjímal v nejbláznivější komedii ze staré školy. A v neposlední řadě jsou tihle Kmotři i přes časové zasazení náladou až antivánoční příběh, který ale při projekci během prosincových svátků bere za srdce neuvěřitelně silně. Film jedinečný, naschvál jinaký a přitom univerzálně komunikující s divákem - a zároveň ho za nos tahající, protože z nejukřičenější postavy dělá postupem času tu nejoblíbenější. Důkaz, že Satoshi Kon byl jinde než další slavní tvůrci, které mám s anime spojené - a právě proto jeho předčasný odchod nepřestává mrzet. ()
Ak by bol tento príbeh hraný a natočený buď v Hollywoodskej, alebo ešte horšie, v nejakej európskej televíznej produkcii, bol by asi ťažko znesiteľný. Lenže japonská animovaná tvorba bude stále pre nás exotická, aj keď sa bude jednať o jednoduchý príbeh. Ich filmové postavy sa budú vždy chovať na naše pomery expresívne a budú používať trochu odlišný pohľad na svet. Skúsim si toto dielko pustiť po siedmych rokoch znova, najlepšie na Vianoce, veď zase bude v tv to isté. ()
Prostredie tokijských bezdomovcov a ich každodenné trampoty vykreslené na jedničku. Príbeh samotný je však príliš predpovedateľný, šablónovitý a založený na neuveriteľných náhodách stretávania potomkov a detí, rodinných príslušníkov, či známych postáv z minulosti bezďákov. Čiže ak zhrniem, že v jednotlivostiach výborné, no nosný príbeh pod priemerom, čo vo výsledku dáva pekných 65%. ()
Výborný film, který má zajímavou animaci i příběh (žádné spoře oděné studentky v minisukních ani žádný jiný stereotypní teenager, třikrát hurá!), který dává vyniknout především dobře napsaným dialogům, které vynáší Kmotry vysoko nad průměr a to přesto, že jak scény odhalování minulosti postav, tak závěr samotný se snaží dolovat emoce až příliš okatě... Pro mě osobně spolu např. s Pratchettovským Otcem prasátek jedna ze zajímavých alternativ pro vánoční film, na místo dvěstěpadesátkrát viděného na libovolné tv.. Jen škoda, že není přítomna větší špinavost, hlavně v ději a v konání a konci (příběhovém) některých postav. PS: proč sakra kněz kázal vánoční slovo stejným hlasem a dikcí, jakou by mohl burcovat do boje proti Američanovi ve jménu císaře Hirohita? ()
Tři bezdomovci najdou na Vánoce novorozence a začne jim zcela nová životní starost. Musí se o něj postarat a zároveň najít jeho pravou mámu. Dosti originální námět, pěkná kresba a předvánoční nálada s bezdomovci. Ovšem nic navíc z toho tvůrce nedokázal vymačkat. Je to příjemný film, ale nepůsobil ani příliš dojemně ani nijak vtipně. Lehký nadprůměr. ()
Galerie (20)
Photo © Columbia TriStar
![Tokijští kmotři - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/130/160130402_6abc54.jpg)
Zajímavosti (6)
- Keď Gin zbijú tínedžeri, okná kancelárskej budovy v pozadí slúžia ako ukazovatele zdravia v štýle videohry "Street Fighter". (Bilkiz)
- Číslo „12-25“ (dátum Vianoc) sa objavuje vo filme viackrát: číslo na kľúčenke, cena taxíka (12 250 jenov), zastavený budík, adresa v inzeráte v novinách, poznávacia značka taxíka. (Bilkiz)
- Na začiatku filmu, keď ústredné trio prechádza okolo samoobsluhy, v pozadí môžete vidieť plagáty pre filmy Perfect Blue (1997), Herečka tisíciletí (2001) a aj tohto filmu. Všetky tri režíroval Satoshi Kon. (Bilkiz)
Reklama