Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Adam Sandler, Ben Stiller, Emma Thompson, Dustin Hoffman, Elizabeth Marvel, Candice Bergen, Rebecca Miller, Grace Van Patten, Sakina Jaffrey, Judd Hirsch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tři dospělí sourozenci se scházejí na akci věnované oslavě umělecké práce jejich otce. Řeší zde své problematické vztahy s ním i mezi sebou navzájem. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (68)
Hvězdné obsazení slibovalo výjimečný zážitek, ale jak už to u podobných amerických filmů z posledních let bývá, nakonec se nekonal. Film mě vůbec nezaujal, je na můj vkus až moc ukecaný. Tváří se jako nezávislý, ale nejde mu to baštit bez značných výhrad. Za mě bohužel se nic nekonalo a možná i ty dvě hvězdičky jsou až moc. ()
Výborné herecké výkony hvězd : Adam Sandler, Ben Stiller, Dustin Hoffman, Elizabeth Marvel, Grace Van Patten a Emma Thompson. Jsou pod vlivem svého stárnoucího despotického otce. Rozvádějící se muž, nezaměstnaný, v oblečení ze second handu u něj dokonce nachází útočiště. Považuje ho za výborného sochaře, i když jeho sláva skončila se 70.lety. Rodinná traumata všech začnou vybublávat. Film měl premiéru v Cannes a pojednává o stárnutí, odcizení nebo o významu umění v životě. Trochu to připomíná Woodyho Allena a jeho neurotické postavy. Film je náročný na čtení mezi řádky. ()
Tak nevím. Herecké výkony se mi líbily, některé dialogy již mnohem méně, a u některých scén jsem se vyloženě pobavil. Dialogy kdy mluví jeden přes druhého a každý o něčem jiném mi připadaly přitažené za vlasy, málo věrohodné a hodně křečovité až divadelní. To se prostě nepovedlo. Bitka bratrů na trávníku v campusu VŠ před výstavou otcových děl byla ovšem dokonalá! Nejvíc se mi asi líbil Stiller, Sandler bohužel svůj stín herecky nepřekročil, podal standardní Sandlerovský výkon na jaký jsme zvyklí. A bylo tak asi dobře. Bral jsem jeho přítomnost na plátně asi jako v Punche-Drunk Love, kdy vyloženě nevadil, a občas i docela překvapil. Jak se nedalo přehlédnout, celý film měl velice Allenovsko-newyorkovsko-židovsko-konverzačně-pseudo-intelektuálsko-bohémsko-rodinný nádech, který už se dnes docela přežil (právě díky Allenovi), takže z tohoto důvodu v myslích těch co jej shlédli brzo zapadne, a po roce si na něj sotva kdo vzpomene, natož aby mu vytanula nějaká scéna, či hláška, či o čem že to vlastně celé bylo a kdo v tom všechno hrál. Žádná postava nebyla stěžejní a o nic tam vlastně nešlo, ani o fotra na smrtelné posteli, ani o jeho dílo, ani jeho nejposlednější manželku-alkoholičku, ani o jeho tři děti, jejich rodiny, úspěchy a neúspěchy v jejich životech, a i prodej 'rodinného' domu plného vzpomínek mi byl jaksi kardinálně ukradený. Asi tak za 65%. ()
Je pravda, že nějaký osobitý ksicht tahle hořce-vtipná židovská komedie nemá. Vše jsme už někde viděli. Ovšem oceňuji práci se scénářem, který velice chytře nastaví karty tak, že nelze hodnotit černobíle. Skoro každá postava má nějaký háček, který ji lze vytknout. A to je skvělé. Méně zkušený autor by z toho udělal klišoidní doják s dobrými a zlými postavami. Ze série historek si každý vybere, co uzná za vhodné. Mně se nejvíce líbily filmy začínající filmařky a stud, který zažíval otec při jejich sledování. ()
Na plnou palbu to na můj vkus začalo být hlavně ke konci až moc chtěné. Jinak jsem si ale chrochtal blahem, ať už šlo o neustálé vrstvení dialogů, kdy spolu postavy sice mluví, ale každá o něčem jiném, případně u emocionálních výbuchů (Stillerův záchvat vzteku ve chvíli, kdy se otec snaží odjet autem, zlatý!). Noah Baumbach mi do téhle chvíle unikat, což je chyba, kterou hodlám v nejbližší době napravit. Už dlouho jsem neviděl tak dobrou "allenovku" (což platí i na Allena). ()
Reklama