Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

Morien 

všechny recenze uživatele

2009: Už to tak je zakořeněno v lidské přirozenosti, že mladší lidé se strašně rádi smějí těm starším, že jsou ještě mladí a chytří a lepší a bystřejší a tak. Tento film je pro ideální platformou, ba co víc! - on dává příležitost i starým lidem smát se mladým lidem a mladým lidem smát se mladým lidem a tak všelijak podobně. Ovšem když si třeba představím, že všichni lidé, kteří běželi přes očividně nezastavěnou a k nakupování neupravenou louku za vidinou levně získaného prášku na praní, mají volební právo a svou volbou aktivně rozhodují o tom, kdo bude řídit naši zemi, nějak mě ten smích přechází. --- 2014: Zajímavý poznatek - dnes jsem se při projekci filmu rozbrečela kvůli tomu, že je lidská zkušenost/znalost/moudrost nepřenosná. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Takže, kromě toho, že se nám zviditelnili dva studenti filmové akademie, co jsme se dozvěděli? Když město zaplaví reklama na nový levný hypermarket, lidi přijdou. Důchodce lákají slevy, někteří zoufalci chodí po obchodech rádi a sebevědomí mladíci z reklamky se naivně považují za bohy, kteří ovládají svět. To všechno bratru za 19 milionů z kapes nás všech. Úžasné. A dál? Dál už nic. Žádné překvapení, žádná kvalitní filmařina, žádná věrohodná autenticita (to hrané občas bije do očí), žádná přidaná hodnota. Navíc se pokněkud bezradní autoři, jak se ovšem dalo předvídat, ani nedočkali toho velkolepého finále, na které se tak těšili. Lidi přišli, někteří si zanadávali, ale většinou se tomu jen zasmáli a šli domů. Zkrátka mnoho povyku pro nic. To se týká akce samotné i filmu. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Výborný nápad, bez debat. Ale zdá se mi, že si autoři slibovali mnohem, ale MNOHEM víc od rozhořčených reakcí napálených zákazníků a uměle vytvořená mediální causa na ose Lidové noviny-televize Nova-ODS jim posloužila jen jako o třídu slabší náhražka. To je škoda. Proces reklamní propagace Českého snu je hodně zajímavý a třeba nahrávání pateticky mírotvorné hymny supermarketu mi připomnělo jistou scénu z Vrtěti psem. :o) Ale čekal jsem víc. Kupříkladu hysterii, jakou musel ČS svými cenami vyvolat u konkurence. Nic takového tam není. 60% ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 6/10 Děj 8/10 Hudba 8/10 Prostředí 7/10/// +hymna hypermarketu, odvážné ze strany tvůrců -některé momenty méně zajímavé, jiným se mělo dát ještě více prostoru (otrávěným "zakazníkům")/// Posledních 7 let jsem se těšil na tento počin, který jsem prvě spozoroval už v době kdy byl v kinech a jeho námět mě hned zaujal. Dnes už jsem to viděl trošku s odstupem (Kdo to je Špidla? Kde je mu dnes konec :D) V závěru to pak bylo hodně napínavé a jsem rád, že jsem se nestal aktérem v tomto dokumentu :D/// Celkem 75%/// ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Vít Klusák s Filipem Remundou zakončili své studium opravdu velkolepě a Český sen se tak stal nejznámějším českým dokumentem nového tisíciletí. Jeho síla ale ční zejména v happeningu samotném, kdy konečně někdo otřásl touto maloměšťáckou společností. Avšak dokument samotný je paradoxně nejsilnější ve své první třetině, kdy se falešný hypermarket teprve připravuje a film se tak soustředí zejména na fenomén supermarketů a konzumu. Zbytek už je jen nutná dokumentace celého happeningu, kdy celkové vyznění, že reklama lže, je vlastně dost banální. A navíc snad nikdo nepředpokládal, že reklamní kreativci jsou bůhví jací géniové. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Dokument se stal jednou z atrakcí dokumentárního seriálu Záhady muzeí (od r. 2010), kdy v 8. sezóně a 4. epizodě, původně v USA vysílané 24. dubna 2015 pod názvem "Stolen Strad, Fall from Space and Czech Dream" je poměrně velký čas věnován právě Českému snu a rozdílu mezi realitou a fikcí. (honajz)
  • Za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. (duklak2)
  • Politická strana ODS a obchodní řetězec Julius Meinl zneužili leták a logo projektu Český sen pro účely vlastní propagace. (dinamit_1)

Reklama

Reklama