Reklama

Reklama

Série(4) / Epizody(28)

Obsahy(1)

Když se dají dva dohromady, nikdy v tom nejedou sami. Vždycky sebou, aby se tak řeklo, vlečou "břímě minulosti": své bývalé, své přátele, přátele svých přátel... Ani Steve a Susan nejsou žádnou výjimkou: je tu Susanin "ex" Patrick, je tu Stevova "ex" Jane, jsou tu Susanina nejlepší kamarádka Sally a Stevův nejlepší kamarád Jeff... Je tu samozřejmě ještě mnoho jiných, ale těchto šest k sobě patří téměř neodmyslitelně. Jejich životy se prolínají, jejich cesty se kříží. Navštěvují stejné hospody, dívají se na stejnou televizi, diskutují o stejných problémech, řeší podobné průšvihy... Momentálně třeba zrovna ten, jak přesvědčit Jane, že mezi ní a Stevem je už opravdu a definitivně konec, když zatím každý jejich takzvaný rozchod skončil zcela spolehlivě v posteli... Prozatím osmadvacetidílná britská obdoba Přátel či Sexu ve městě - neboli sitcom, hovořící maximálně upřímně, otevřeně a hlavně vtipně o věcech, jimiž žije dnešní - aby se tak řeklo - začínající střední generace. Všem jeho hrdinům je něco kolem třiceti, všichni mají za sebou dost životních zkušeností s láskou, sexem i přátelstvím a všichni jsou odhodláni vytěžit ze života maximum. Mimořádně úspěšný seriálek získal Stříbrnou růži na festivalu v Montreux a byl prodán do více než dvaceti zemí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (88)

Gereth 

všechny recenze uživatele

Některé myšlenky přehnané, jak už u britcomů bývá zvykem, ale některé věci, které tahle banda šílenců řeší jsou tak pravdivé a nadčasové, až se člověk přistihne, že jim přikyvuje. 90% všech rozhovorů se točí kolem vztahů a sexu a zvlášťě u vylévacích monologů umístěných většinou někde ke konci, když už toho má některá z postav prostě dost, jsem dostával křeče do břicha. Na druhou stranu seriál má i dost hluchých míst, okoukaných vtipů, které jste už jistě viděli i jinde a občas dost otravnou Ginu Bellman. Stále ale poskytuje dost zábavy na to, aby ho to vyplavilo nad většinu průměrného bordelu. S Přáteli raději nezaměňovat - dost odlišný styl humoru. // Nejoblíbenější postava: Jeff // 70% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

28/28 V době, kdy se hranice posunuly s Přáteli a Sexem ve městě, si jeli britcomy totéž, ale svou vlastní optikou. Coupling je originální v tom, že skutečně řeší jenom vztahy a vysloveně jenom ironickou cestou. Z definice toho, že hlavní šestice nemusí kolem třicítky řešit kariéru, cílí všechny jejich smysly pouze na sex a párování, hnízdění a plánování toho všeho. Důležitá je řeč těla, čtení mezi řádky a prozkoumávání logiky opačného pohlaví na cestě za stejným cílem. ()

Reklama

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

Britcomy jsou u diváků většinou automaticky brané jako jakési VIP sitcomy, mají auru „lepšího“ humoru, než je prý humor americký. Snad proto je paradoxem, že můj nejoblíbenější britcom je svým humorem považovaný takřka za americký. Steven Moffat ve své komediální vztahovce vytvořil šestici kompletně rozdílných charakterů, která má díky svému věku (cca 30) a vyřešeným profesním životům na mysli především kdy, jak a s kým se dát dohromady/usadit. Ve středu stojí pár těch nejnormálnějších, rozumná Susan a správňák/slaboch Steve, k nim se přidává její nejlepší kamarádka, stárnutím a ulovením chlapa posedlá Sally, jeho nejlepší kamarád, o prsou, nohách a uších ódy píšící Jeff, její bývalý, natvrdlý kanec Patrick, a jeho bývalá, výstřední a umanutá Jane. Ti společně tvoří partu, která je přirozenou živnou půdou pro všeljaké vtípky, které se sice z velké části zakládají na sexu a absurditě, zároveň jsou ale mnohdy lidské a pravdivé, a především až neuvěřitelně vypointované. Mnohými oslavované Black Books se svým diskutabilně nejlépe vypointovaným vtipem (víno) se může jít ve srovnání s Moffatovými libůstkami Couplingu bodnout. Když totiž Jeff dostává klíč od bran ráje, Jane halucinuje z prášků proti bolesti, Sally vyznává lásku tomu pravému, Patrick chytá pavouka, a nebo se odhaluje, jak že to má Susan s Australany a Dickem Darlingtonem či Steve s lesbickou pornografií, je do očí bijící, že Párování stojí minimálně o třídu výš než jakýkoli jiný britcom, co jsem kdy viděl. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Otevřený, chytrý a hlavně neskutečně vtipný britcom, který v pointách a gradovaných dialozích jen těžko hledá konkurenci. To, co umí Jack Davenport předvést ve svých zapálených monolozích nebo co přinášejí Jeffovy šílené teorie, to se jinde vidět zkrátka nedá. Ale klíčem k tomu, proč jsem se k seriálu vracel k takovým natěšením, je Ben Miles jako Patrick. Jeho natvrdlost, upřímnost a bezelstnost v kombinaci s nepřebernými sexuálními zkušenostmi je pro mě tou nejvděčnější studnicí gagů. Aby bylo Párování zcela nesmrtelný seriál, nesměla by čtvrtá série být (i díky velmi nepříjemné castingové změně) tak hrozně dýchavičná a nevyrovnaná. Přesto - poslední dvě tři minuty si zaslouží obrovskou pochvalu za věrohodnost a působivost. Coupling tedy nezůstává bez chyb, ale vzpomínat na něj nejde jinak než se širokým úsměvem. ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Ač sitcomy nejsou zrovna má krevní skupina, tenhle britský počin mě s výjimkou trochu slabší poslední série neskutečně bavil. Na tom má ale zásluhu především britský humor a fakt, že pro tvůrce není v podstatě nic tabu. A v neposlední řadě je tu můj oblíbenec Ben Miles v roli svůdníka Patricka, který je jednoduše neodolatelný. 90% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (12)

  • Ačkoli některé scény se nenatáčely před živým publikem (například exteriéry a "nahé" scény), pořízené záběry byly puštěné živému publiku, a tak je smích při nich opravdový. To může být ovšem českému diváku jedno, protože u nás bylo Párování vysíláno bez původní zvukové stopy smíchu. (Tom Riddle)
  • Dvě z hlavních postav (Steve a Susan) jsou pojmenovaní po tvůrci seriálu Stevenu Moffatovi a jeho manželce Sue Vertue, producentce seriálu. (Tom Riddle)
  • Scenárista Steven Moffat použil při vyprávění příběhu řadu stylů a technik, jako např. rozdělenou obrazovku a nelineární vyprávění, které byly v sitcomech netradiční. Epizoda Dívka s dvěma prsy (2000), jejíž polovina byla v hebrejštině, se ukázala být natolik populární, že producenti zařadili obdobný styl vyprávění do každé série. V epizodě Každý zvlášť (2002) tak bylo třeba použito rozdělení obrazovky, takže divák mohl souběžně sledovat, co po rozchodu prožívají Steve a Susan. (PenelopaW)

Reklama

Reklama