Reklama

Reklama

Obsahy(1)

New York, 1941. Neurotický scenárista Barton Fink (John Turturro) právě prorazil na Broadwayi. Začínají se o něj zajímat producenti. Když se ozývá Hollywood, aby napsal scénář filmu o wrestlingu, Barton mění městský smog za filmovou slávu. L.A. vítá Bartona Finka s otevřenou náručí. Barton Fink se potýká se scenáristickým blokem. Na pomoc si najímá šikovnou asistentku Audrey (Judy Davis) a také díky přívětivému sousedovi Charlie Meadowsovi (John Goodman) Fink zjišťuje, že inspirace z opravdového života, kterou tolik hledá, pochází pouze z těch nejzlověstnějších zdrojů. Geniální filmaři bratři Coenové (Fargo, Tahle země není pro starý) uvádějí jednomyslně nadšeně přijatý film Barton Fink. Vtipný a neobvyklý komediální příběh o hollywoodském žalu, anonymních filmových magnátech a bezhlavých mrtvolách. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (247)

Radyo 

všechny recenze uživatele

A opět jedna "oddychovka" od Coenů. U těchto dvou povedených bratrů ma divák jedinou jistotu - u jejich filmů nemůže jen bezmyšlenkovitě zírat na to, co se před ním odehrává. A Barton Fink to jen potvrzuje. Johnové Turturro a Goodman by si zasloužili za ztvárnění svých rolí prémie. Jde určitě o velmi dobrý film, ale od Coenů znám i lepší. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Nedajte sa nachytať prostredím Hollywoodu, pretože tu nejde ani tak o film o filme ako skôr (či predovšetkým) o prosté ľudské hľadanie "niečoho pekného" (replika Bartona Finka) a o hľadanie tzv. obyčajných ľudí (v najlepšom zmysle slova). Vo filme sa parametre "obyčajného" a "neobyčajného" relativizujú a akosi groteskne hypertrofujú (scéna s návalom inšpirácie pri tajomnej krabici), pretože v skutočnosti sa veci a ľudia nedajú rozdeliť na obyčajných a neobyčajných, čiernych a bielych. Takisto sa nenechajte zmiasť ani hitchcockovským príbehom a hitchcockovsky rafinovaným spôsobom snímania záberov - v skutočnosti ide o hlboko ľudský príbeh na hony vzdialený zábave a la Hitchcock. Chladná remeselná dokonalosť tu tvorí báječný kontrapunkt k celkovému emocionálnemu vyzneniu príbehu. Tí cinefili, ktorí by ináč plne ocenili Visconitho Smrť v Benátkach (obsedantné hľadanie dokonalej krásy a inšpirácie) nebyť toho, že je "príliš gay", si v Bartonovi Finkovi môžu zaň nájsť takmer plnohodnotnú heterosexuálnu náhradu. PS: Po coenovskom intermezze s vyššie spomenutou krabicou mi už toľko ospevovaný thriller Sedem ani zďaleka nepripadá tak originálny. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Má to nádech Coenů, ale opravdová atmosféra jejich filmů se zjeví až od okamžiku, kdy Fink podruhé potká policisty. Turturro je jako vždy výborný, Goodman si roli bodrého souseda evidentně užívá. Na můj vkus je ve filmu žalostně málo Buscemiho. A to ani nemluvím o absenci McDormandové, což považuji za neodpustitelné. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Tak s týmto filmom nemám najmenšie problémy. Tie skončili pri záverečných titulkoch. Bolo ozajstným problémom tento film dopozerať do konca a vôbec nemám chuť sa zamýšľať nad ukrytými symbolmi, podobenstvami, náznakmi, šiframi. Film ma okrem hereckých výkonov oboch protagonistov ničím nezaujal a nad zhliadnutím ďalšieho filmu od bračekov budem uvažovať o čosi dlhšie. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Symbolické zápasení vyprázdněné narace s výrazným stylem, které nám ale v součtu nic moc neřekne a zůstane jen u metodického rozjímání o nesnesitelné lehkosti tvůrčího (ne)bytí. Herecky precizní (především další ikonická vedlejší role pro Johna Goodmana), vizuálně skutečně nápadité a místy až kafkovsky atmosférické, ale v první půli až šíleně rozvleklé, neposkytující žádná vodítka k tomu, abychom se snažili prožít zvláštní příběh hlavní postavy s upřímným zaujetím a střízlivou pozorností. Obdivuji sice výrazovou poetiku bratří Coenů, ale Barton Fink je na jejich poměry nebývale zapomenutelný snímek, ačkoli posledních dvacet minut naopak tvoří jejich nesmrtelné opus magnum. Rád si to dám někdy znova, zatím jen silné 3*. ()

Galerie (100)

Zajímavosti (25)

  • Postava W.P. Mayhewa byla založena na spisovateli Williamu Faulknerovi, jehož první smlouva pro Hollywood bylo napsání filmu o zápasníkovi s Wallacem Beerym v hlavní roli. (MrCreosote)
  • Role Jacka Lipnicka byla nabídnuta Johnu Miliusovi, ale odmítl. Michael Lerner si nakonec za tuto roli vysloužil nominaci na Oscara. (MrCreosote)
  • Tapety v pokoji se odlupují pouze tehdy, když se v místnosti nachází - anebo právě odešel - John Goodman. (MrCreosote)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno