Reklama

Reklama

Obsahy(1)

New York, 1941. Neurotický scenárista Barton Fink (John Turturro) právě prorazil na Broadwayi. Začínají se o něj zajímat producenti. Když se ozývá Hollywood, aby napsal scénář filmu o wrestlingu, Barton mění městský smog za filmovou slávu. L.A. vítá Bartona Finka s otevřenou náručí. Barton Fink se potýká se scenáristickým blokem. Na pomoc si najímá šikovnou asistentku Audrey (Judy Davis) a také díky přívětivému sousedovi Charlie Meadowsovi (John Goodman) Fink zjišťuje, že inspirace z opravdového života, kterou tolik hledá, pochází pouze z těch nejzlověstnějších zdrojů. Geniální filmaři bratři Coenové (Fargo, Tahle země není pro starý) uvádějí jednomyslně nadšeně přijatý film Barton Fink. Vtipný a neobvyklý komediální příběh o hollywoodském žalu, anonymních filmových magnátech a bezhlavých mrtvolách. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (247)

H34D 

všechny recenze uživatele

Co se stane, když nadějný umělec cestuje z jednoho města do druhého, ale zapomene si do kufru přibalit své múzy? Tápání Bartona Finka, věčné posedávání za psacím strojem vedle podezřele se odlupující tapety a snaha inspirovat se od zkušenějšího (z kterého se vyklube akorát zkušenější alkoholik) je postihnuta velmi slušně. Zejména v začátcích film nasazuje vysokou laťku v podobě dobrých dialogů a lehce komické, ale i lehce úzkostné atmosféry. V druhé polovině však začíná zajímavost trochu upadat, ale to by tady nesměl být šílený a záhadný John Goodman, jehož postava přidává filmu jakoby další rozměr. 8/10 ()

choze 

všechny recenze uživatele

SHINNING: COEN´S EDITION. Rozlehlý liduprázdný hotel a v jednom z jeho pokojů se horkem i strachem z uzávěrky potí ambiciózní scenárista nad béčkovým scénářem, zápolíce s tvůrčím blokem, pochybami o sobě, izolovaností i směšností a děsivosti továrny na sny. Krásně vyplesknutý i zapálený John Turturro, znepokojivá atmosféra a celkově pěkná filmařina od detailu symbolicky velkých bot po scénu požáru hotelové chodby. ()

Reklama

Murrro 

všechny recenze uživatele

Ó, áno... tvorivé bloky, deštruujúce miestnosť! Ó, áno... nedocenené vrcholy! Ó, áno... viera v umenie! Škoda pomalšieho rozjazdu a niekoľkých do prázdna vyšumených postavičiek... Za skvelé vystihnutie reálií scenáristického duševna a za premakanú technickú stránku by som bol ochotný dať plný počet. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Tak jsem dnes odčinil jeden restík a konečně jsem viděl film Barton Fink. Coenové prostě nezklamou. Jednoduchý námět....spisovatel, který jede do Hollywoodu napsat scénář k filmu o boxu a samolitr nemá ani ponětí, co to box je. Začne psát až když se na scéně ukáže asistentka jednoho opilého spisovatele a John Goodman alias Charlie Mundte, údajný pojišťovací agent, který dá spoustu materiálu ke psaní. Pak se vše zvrtne a film nabere úplně jiné obrátky. Film je plný hesel a ironie a hlavně je nádherně zaplněn detailama svého okolí, jako jsou tapety, výtah, obsluha ( Steve Buscemi ) chodba..atd. Chodba taky zahraje svou nádhernou roli, když se Goodman vrátí z cesty a obklopen ohněm touto chodbou prochází. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Stěžovat si na hlučného souseda v hotelu se nevyplácí... Hodinu a půl dlouhá expozice k strhujícímu finále, při níž se skvěle maskují indicie a bratři umně odvádějí pozornost od skutečné podstaty příběhu, který má ovšem tak coenovsky bizarní rysy... Tahle kafkovsko-camusovská variace na noir detektivku vykazuje i přes své mimikry všechny poznávací znaky onoho typického coenovského tvůrčího rukopisu - retro stylizace, panoptikum bizarních postaviček (jejichž party opět rozehrává ustálený ansámbl coenovských dvorních herců), synkretický mix vlivů a témat, podvratná scenáristická motivace bratrského dua, odkrývání buranské tváře Ameriky a amerického snu (dokonalá postava majitele hollywoodského studia), všudypřítomný černý humor, skrytý ovšem tak nějak do druhého plánu... K tomu bratři navíc přikládají zasazením příběhu do klasického Hollywoodu ve 40. letech zajímavou reflexi filmu v kontrapunktu k divadelní scéně postižením klasického stereotypu (z Broadwaye do Hollywoodu), přičemž těžko říci, kdo vlastně vychází z tohoto srovnání se vztyčenou hlavou. Stejně jako reflexe fenoménu války - stereotyp kladné vítězné mocnosti bojující proti nacismu je poněkud podvratně podkopáván antisemitskými náladami části obyvatel a fraškovitou scénou přerodu bohatého majitele filmového studia v amerického jestřába. Zajímavá reflexe krize elit. O podvratnosti záhadného obsahu neotevřeného balíčku asi netřeba ani hovořit... :-) ()

Galerie (100)

Zajímavosti (25)

  • Ve filmu je několik odkazů poukazujících na to, že hotel Earle je ve skutečnosti peklo: Když se recepční hraný Buscemim poprvé objeví ve filmu, vychází odkudsi ze sklepa a otvírá přitom poklop, jakoby se vracel z podzemí. Během Bartonovy cesty výtahem můžeme slyšet slovo "6" celkem třikrát. (MrCreosote)
  • Role Jacka Lipnicka byla nabídnuta Johnu Miliusovi, ale odmítl. Michael Lerner si nakonec za tuto roli vysloužil nominaci na Oscara. (MrCreosote)
  • V čase 34:30, kdy jde Barton Fink (John Turturro) za Billem Mayhewem (John Mahoney) na pokoj číslo 15, tak při odchodu jsou na ceduli pokojů čísla 37 až 49. (SniperG1)

Reklama

Reklama