Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 071)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Co myslíš, že udělají s mámou?“ - „Neboj se. Nic jí neudělají. Jenom chtějí peníze.“ - „Co když se něco stane?“ - „Nic se nestane. My se s dědou postaráme, aby to dopadlo dobře.“ Když nutně potřebujete peníze, nechat fingovaně unést svou manželku nemusí být tím nejlepším nápadem. Jeden totiž neví, co všechno se může pokazit. A tady se toho pokazilo hodně…Tak jsem se po delší době osmělil a dal šanci Coenům. A nevím, jestli to tak budu mít s každým jejich dalším snímkem, ale Fargo mě z jejich tvorby oslovilo zatím nejvíc. Černý humor a fungující krimi zápletka byly moc fajn. Ovšem film jsem si užíval hlavně kvůli postavám. Sympaťačka McDormand a její těhotná, věčně hladová policistka, Stormareho nemluvný psychopat, Buscemiho „srandovně vypadající“ až příliš hovorný hajzlík, Macyho ubožák (charakterem i situací)…všechny z nich je radost sledovat. A překvapilo mě, jak rychle mi film utekl. Hodnotím solidními 4* a zároveň mě snímek naladil na to, abych zkusil stejnojmenný seriál, i když ho Coeni „jen“ produkovali. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Určitě ne mí nejoblíbenější Coeni, byť způsob, jakým dokáží roubovat brutalitu, thrillerové napětí a svojí tradiční absurdní komiku lidských typů a jejich povrchních dialogů zlehka osahává slečnu dokonalost. Vynikající herecké obsazení jen sotva udiví (Stormrare svojí studií naprostého dementa vyrazí dech a Frances je nekonečně roztomilá), perfektní a promakaná režie se všemi změnami tempa a nálady se u Coenů prostě očekává... Formálně to evokuje bílou zasněženou pustinu, se všemi ztichlými místy, nikam nevedoucími odbočkami a velmi volně vedenou narací. Fargo plave ve zcela zvláštním proudu, ve kterém se prolíná napínavé drama, psychologická studie ze života losera a coenovské komedie o everymenech, kteří se připletou do bublajícího kotle brutality. Nic není samoúčelné, všechno má svůj řád a bratři jako vždy stojí na straně všedních a obyčejných "blbů". Fargo díky tomu působí mnohem optimističtěji než pozdější Tahle země není pro starý. Tady je právo dosažitelné a svět se vrátí do svých starých kolejí, do postele s oplešlým troubou a bednou plnou dokumentů ze života hmyzu. Dobrý, hodný svět – jenže já mám přeci jen radši předapokalyptickou pustinu Cormaca McCarthyho... a tím i Tuhle zemi. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Vynikající thriller v coenovsky nezaměnitelném stylu. Coenům vše hrálo do karet - 1.skvostně pochmurná nálada zimní Minnesoty, 2.jednoduchý, ale přitom působivý soundtrack, 3.Macey jako charakterově podlý ňouma a smolař, tak jak to umí zahrát jenom on, 4. dvojice zločinných packalů v neodolatelném podání Buscemiho a Stormareho. Když si k tomu připočtete coenovsky absurdní humor (např. scéna, kdy Buscemi zahrabává peníze do sněhu), pak je výsledné hodnocení snadné. Jenom ten Oscar pro McDormand je mi tak trochu záhadou. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

S Fargom mám problém. Obsahuje tucet nezabudnuteľných scén, skvelé postavy a jeden z najlepších soundtrackov Cartera Burwella, ale je natoľko zahľadené do svojej karikaturičnosti, až stráca kontakt s realitou. A tým stráca určitú vážnosť, ktorá preň mala byť kľúčová, a stáva sa iba originálnou filmovou kuriozitkou. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Bratři Coeni a jejich epos, který už asi nikdy nepřekonají. Jejich styl mám docela rád. Hlavně díky jejich humoru a stylu, kterým film natočili. Svižně, rychle, ale jen ve chvíli, kdy se má něco dít. Když je klídek, tak hlavně zábavně a originálně. A to je dobrá kombinace. U Farga hlavně převládá násilí, což je docela problém, ale na černý humor si určitě čas také udělají. Občas tam někdo s nějakou pekelnou hláškou zaperlí, což určitě potěší, protože jinak je tohle psychotickej film jak poleno. Například dva hlavní nepřátelé. Steve Buscemi a Peter Stormare nemohli bejt vybráni lépe. U nich je to lotrovství vidět na očích, proto se na to tak hezky kouká. Popravdě díky tomu, že v tom oni dva jsou, jsem vydržel Fargo zkouknout až do konce. Díky ním to má neskutečný náboj. Jinak by to dle mého zas tak velké hodnocení mít nemuselo. Divák v dnešní době řeší ve filmu násilí. Ať se podívá na Fargo, řek bych, že si to asi rozmyslí a bude mlčet. Pro diváky, kteří násilím opovrhují, nechť okusí Fargo. Násilí by bylo, ale tak trošku netradiční formou. No a ten závěr, ten v každým asi trošek citu, jestli ještě nějakej během sledování má, kompletně zlomí a ten osamocen odplave do širého oceánu, protože to z Vás vyvaří mozek. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (64)

  • V závěrečných titulcích je u postavy označené jako „Victim in the Field“ uveden symbol, kterým se označoval zpěvák Prince. Ten je, stejně jako bratři Coenové, rodákem z Minnesoty a údajně měl i zájem o malou roli ve filmu. Tu nakonec nedostal, a tak Coeni uvedli v titulcích alespoň jeho symbol, do kterého vložili smajlík. Postavu „Victim in the Field“ (oběť v poli) ve skutečnosti ztvárnil J. Todd Anderson, který dříve s Coeny spolupracoval jako autor storyboardů. (fisus)
  • V závěrečných titulcích není uvedeno jméno herce Bruce Campbella. Ten se ve filmu objevil v roli postavy v telenovele, kterou v závěru filmu sleduje Grimsrud (Peter Stormare). (fisus)
  • Scéna se štěpkovačem byla inspirována skutečným případem vraždy Helle Crafts, která se udála 19. listopadu 1986, kdy byla zavražděná svým manželem Richardem – ten se jejího těla následně zbavil tak, že ho nechal rozdrtit ve štěpkovači. (Miriam)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od… (více)

Coeni míří na Netflix

Coeni míří na Netflix

11.08.2017

Streamovací služba Netflix láká čím dál tím známější režiséry. Po Carym Fukunagovi (Bestie bez vlasti) tam zavítali i David Ayer (Bright) nebo Martin Scorsese (The Irishman), a teď je tu další velký… (více)

Coeni píší internetový thriller

Coeni píší internetový thriller

15.10.2016

Bratři Coenovi jsou oscarovými scenáristy a režiséry a většinu času tráví vlastními projekty. Sem tam ale napíší film i někomu jinému a v posledních letech dali dohromady třeba Nezlomného nebo Most… (více)

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

26.05.2016

Letní kino patří k prázdninovým měsícům stejně neodmyslitelně jako slunce nebo koupání a teplé letní večery přímo vybízejí k tomu, užít si nějakou tu filmovou laskominu pod širým nebem a s… (více)

Reklama

Reklama