Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, William H. Macy, Steve Buscemi, Harve Presnell, Peter Stormare, Kristin Rudrüd, Tony Denman, Gary Houston, Sally Wingert (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)
(více)Videa (2)
Recenze (1 069)
Hmm, no neviem. Pre mňa len mierne nadpriemerný thriller s úplne iným pohľadom na tento žáner. Ušiel mi veľmi rýchlo hlavne kvoli stopáži, nápaditosti a dobrému scenáru. Suchý a chladný humor nemal medzí, no hodil sa mi sem ako tučniak na rovníku, čomu prispel hlavne Buscemi a Stormare. Výkon Frances 'YEAH' McDormand nemal s Oscarom podľa mňa nič spoločné. To 'yeah' bolo spočiatku zaujímavé, no neskôr mi začínalo liezť sakra na nervy. Druhá šanca však film neminie. 65%. ()
Scénář: Joel Coen, Ethan Coen .. Byl takovej srandovní… Už samotný, fikcí obalený scénář, kombinující lidskou touhu po penězích s lidskou naivitou a hloupostí je extra povedený. Zbytek dotváří pozvolná, ale přesná režie v poklidném tempu s důrazem na chladnou atmosféru, danou nejen počasím. Zdůraznit mrazivou krutost i v těch nejmenších drobnostech, to jim jde moc dobře. Herecky pak drží snímek celé osazenstvo, zvláště můj oblíbený představitel bezelstných/amorálních hlupáčků William H. Macy, který byl rozhodně vhodnější kandidát na Oscara za vedlejší roli. _ Tohle je ta pravá země, která není pro starý!! Je pro fajnšmekry!! _ Coeni No. 1. _ 95%. ()
Tohle musel natocit genius. Takhle vybornej krimi thriller se jen tak nevidi. Vse je zde vyborne - hudba, herci, kamera, pribeh. To vse zasazeno do zasnezeneho prostredi Minnesoty. Uz takhle by to byl vynikajici film, ale pripoctete si jeste nezamenitelny styl Coenu, inteligentni dialogy, cerny humor, uzasneho Macyho a Buscemiho a par drsnejch scen a mame tu jeden z jejich nejlepsich filmu a jeden z mych nejoblibenejsich. ()
Přesně tak, zputniku: "Události nabírají směr, který si vlastně nikdo nepřeje.“ Právě proto mi to připomnělo Zbytečnou krutost. Čekal jsem něco v tom stylu, taky jsem se částečně dočkal, ale nebylo toho moc. Málo krvavé? Málo kruté? Ovšem smysl filmu vystupoval na povrch čím víc se blížil konec. Závěrečný monolog šerifky. Carter Burwell. Dva největší klady. ()
Technicky poměrně zdatné (brutální akční scény), hudebně působivě minimalistické a v druhé polovině je film i napínavý a zábavný, ale hlavní problém mých výtek je asi v režii. Nejsem ten typ, co by z Coenovského humoru slintal. Právě naopak. Leze mi neskutečně na nervy a občas mi některé scény z filmu přišly, jako lehká vykradačka Tarantinova stylu. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (63)
- V roce 2006 byl film uložen do Knihovny kongresu USA jako „kulturně, historicky či esteticky významný“. (Varan)
- Snímek obsahuje odkazy na filmy Stanleyho Kubricka – Mechanický pomeranč (1971), Osvícení (1980) a Olověná vesta (1987). (Kulmon)
- V závěrečných titulcích není uvedeno jméno herce Bruce Campbella. Ten se ve filmu objevil v roli postavy v telenovele, kterou v závěru filmu sleduje Grimsrud (Peter Stormare). (fisus)
Reklama