Kamera:
Roger DeakinsHudba:
T Bone BurnettHrají:
George Clooney, John Turturro, Tim Blake Nelson, Charles Durning, John Goodman, Michael Badalucco, Holly Hunter, Stephen Root, Wayne Duvall (více)Obsahy(1)
Mississippi, třicátá léta. Tři trestanci Everett Ulysses McGill (George Clooney), Pete (John Turturro) a Delmar (Tim Blake Nelson), vzájemně spoutáni, zdrhají z lapáku krajinou v naději na nalezení pokladu o výši 1 200 000 dolarů. Na cestě potkávají bluesmana Tommy Johnsona (Chris Thomas King), který se k nim připojí a společně u místního hudebního vydavatele nahrají písničku, která se stane přes noc hitem jihu. Jenomže získat poklad a ve zdraví přežít extempore s Ku-Klux-Klanem a nesmlouvavé policejní pronásledovatele nebude zrovna hračka... (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (560)
„Sysla?“ Díky nenucenosti, s jakou Coenovi zasazují trojici pologramotných blbečků do rámce prapředka všech příběhů o návratu, bych neměl problém uvěřit, že Homér byl slepý černoch, který v čase hospodářské krize na drezíně drandil americkým jihem. Sebe-vědomé těžení z faktu, že většina hollywoodských narativů stojí na oddyseovském půdorysu, je odvážné, ale samo ještě kvalitní film nezajišťuje. V jednotlivostech zábavná, v detailech výstižná reminiscence starých časů, starých filmů a hodně starých mýtů po celou dobu marně hledá rytmus, tón i téma vyprávění. Trio hrdinů, kteří ztratili kontrolu nad vlastními příběhy (zato zjistili, že mohou měnit příběhy druhých), navenek každou chvíli míří jiným směrem, a zřejmě bychom jejich konání také měli průběžně posuzovat s rozličnou vážností (od Jsem uprchlý galejník přes Bonnie a Clydea ke Three Stooges). Jak je ale lze brát vážně, když nejprozíravější z nich, na němž komplet stojí nepatřičně nasládlý poslední akt, má jasno nanejvýš v tom, kterou pomádu si chce napatlat do vlasů? Konzistentní je Bratříčku, kde jsi? nakonec pouze svým „vyšisovaným“ vizuálem (Deakinsova kamera je vůbec parádní) a ohledáváním kořenů americké pop-music, což z něj dvakrát žhavého kandidáta k opakovanému sledování nedělá. 75% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Jordan, classic ()
To ze je bratricek unikatni filmecek je neoddiskutovatelny fakt. Zdali je viden pozitivne ci negativne, to uz je otazka, me osobne se libil vzhledem k jeho velmi hezkemu vizualnimu pojeti a uzasnym hudebnim, nekdy az obradnim chanting sekvencim. Jako lahudky bych oznacil sceny se sirenama s erotickym nadechem a uzasne ritualni upaleni negra. 3 hlavni herci zahrali velmi dobre totalni trotli a za zminku urcite stoji jeste vyborna, byt kratka role Johna Goodmana, ktery se na scenu privalil jako traktor a naprosto si to nadiktoval. 7/10 ()
K najlepším kúskom bratov Coenovcov má Braček, kde si? ďaleko, ale aj tak sa jedná o pozoruhodnú a výbornú záležitosť. Vždy ma fascinovalo, že každý film, ktorí Coenovci natočia sa za čas stane kultovým a ako je možné, že po toľkých úspešných filmoch ešte majú v zásobe kopu originálnych nápadov. Tento z roku 2000 je zase ich typickou komédiou, opäť nechýba čierny humor, tentokrát sa im na jednotku podarila aj atmosféra, herci boli výborní, scenár sa mi takisto páčil. ()
Vyrazí jako splašený dostavník po plachtu naložený humorem, espritem a neopakovatelnou muzikální atmosférou opožděného Jihu, ale zhruba v polovině úprku se schvátí a po jeho výjimečnosti se slehne zem. Být Homér naživu a tvrdě uplatňovat svou autorskou licenci, topil by se z jejích výdělků po krk v extázi. Tedy, pokud ve škole neopisoval. ()
Roger Deakins je můj bůh. To co dovede s obrazem on, to nedokáže snad nikdo jiný. Dejte mu už konečně toho Oscara. Coeni jsou taková samostatná umělecká jednotka. Ač mě žádný z jejich filmů nikdy absolutně nedostal, jejich styl je tak osobitý, že mě pořád baví koukat na další a další jejich filmy. A to přesně do puntíku splňuje Bratříčku, kde jsi. 8/10 ()
Galerie (61)
Zajímavosti (27)
- Ethan a Joel Coenovi a John Goodman (Dan Teague) spolu již spolupracovali na filmech Barton Fink (1991), Big Lebowski (1998), Potíže s Arizonou (1987) a Záskok (1994). (Itar)
- George Clooney souhlasil s účastí, aniž by četl scénář. (Karlos80)
- George Clooney předal svým příbuzným v Kentucky scénář, aby jej přečetli a nahráli tak jeho zvukovou podobu. Clooney chtěl na svém jižanském akcentu zapracovat. Když mu jeho příbuzní poslali nahrávku se scénařem, zjistil, že mnoho slov ze scénáře zaměnili za úplně jiná. (c.tucker)
Reklama