Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Americký muzikál Pomáda z roku 1978 patřil v době svého uvedení k nejnavštěvovanějším snímkům ve všech zemích. Vznikl podle úspěšné jevištní předlohy Jima Jacobse a Warrena Caseyho. Děj nás zavede do střední školy Rydell v padesátých letech. Danny Zucco, žák posledního ročníku, se po prázdninách opět setkává se svými kamarády. Ohromí je líčením svého milostného dobrodružství u moře. Mezi dívkami se objevuje nová žákyně Sandy. I ona se pochlubí svým prázdninovým setkáním s fantastickým chlapcem, s nímž prožila krásný milostný příběh. Když se "letní milenci" náhle setkají na Rydellu tváří v tvář, téměř ztratí dech. Jenomže láska v novém prostředí školy a spousty kamarádů má úplně jiná pravidla než na osamělé mořské pláži. V hlavní roli zpívá, hraje a tančí populární dvojice John Travolta a Olivia Newton-Johnová, kteří se tímto snímkem stali idoly mladé generace. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (709)

kingik 

všechny recenze uživatele

Nevím, ale tenhle film mě nikdy moc extra nebral. Písničky celkem ujdou, ale nedovedu si představit, že bych si je někdy pustil a zaposlouchal se do nich. Travolta je dobrý, ale Olivia Newton-John je dlouhou dobu nesympatická holčina, po které se dá šílet až v závěrečné scéně, kdy je fakt sexy. Však se jí John skutečně tak nějak plazí u nohou. Má to své silné scény a stejně tak to kolikrát spadne do kýčovitosti, i když je pravda, že než se tak stane, je nutno ocenit ten vzdor a nadhled pro tohle označení. Jde o to, jak moc máte rádi muzikály a pomádu ve vlasech. 60% ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Oprostím-li se od chytlavých písniček (které i nadále inspirují:-) a choreografie, tak zbyde černobílý příběh o snaze sbalit holku/ kluka, který je hlavně v první polovině zdlouhavý. Navíc věk ústřední dvojice (22, respektive 29 let) těžko navodí pubertalní problémy. Naštestí Zuccovu přeměnu provází i vtipné scény (sportovní prostředí, taneční). ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Pomáda má v srdci mnoha muzikálových fanoušků speciální místo. Ano, Randal Kleiser možná v roce 1978 nerealizoval filmový muzikál, který by měl automaticky sloužit jako vzor pro všechny příručky při realizaci filmových muzikálů, síla téhle kultovní klasiky tkví ovšem v tom, že nestárne. Čerstvý věčný odchod Olivie Newton-John byl bohužel stejně nevyhnutelný jako jednou bude věčný odchod Johna Travolty, zrovna Pomáda je ovšem to dílo, které této skvělé a ikonické dvojici zajistí nesmrtelnost. Především i proto, že jde i po 44 letech o muzikál, kterému by kdejaký současný muzikál mohl jeho zábavnost a energii jednoduše závidět.   Už v roce 1978 bylo jasné, že ve studiu Paramount vzniká adaptace úspěšného muzikálu Jima Jacobse z roku 1959, kdy si filmová adaptace ponechala časové zasazení a od počátku se stala muzikálem, který si diváka omotal kolem prstu a především šlo o jasnou trefu v rámci ideálního filmu na rande. Stačí se jen zaposlouchat do skvělých písní, nechat se oslnit výtečnou choreografii s neskutečnou energií a přitom pozorovat neskutečně živou kameru, střihové nápady a především sympatické obsazení, kdy John Travolta mohl po Horečce sobotní noci potvrdit status talentovaného mladíka a Olivia Newton-John s ním přitom dokázala držet krok. I jejich chemie poté byla klíčem k tomu, proč si dokázala Pomáda získat tolik diváckých srdcí.   I přes fakt, že šlo do velké míry o film své doby, fakt, že si Pomáda dokáže získat novou základnu fanoušků i po letech dokazuje její nadčasovost. Příběh není dvakrát komplikovaný, přesto se Randal Kleiser a jeho tvůrčí tým s látkou vypořádali řemeslně impozantně a především v kontextu dnešních pokusů o muzikálu ze středoškolského prostředí je Pomáda něco jako památná relikvie, která je k popukání přesně v těch momentech, kdy k popukání být má a ne k popukání díky své ubohosti. Pomádu jde navíc vidět prakticky kdykoliv a ten film ani po letech neztratil ani kousek své neskutečné a až obdivuhodné energie.   Kdekdo by v rámci sebezáchovy možná Pomádu osobně označil za guilty pleasure, to by ovšem byla chyba. Pod cukrkandlovým a nenáročným obalem se přeci jen skrývá i nějaká ta konfrontace s realitou, vlastním egem a částečně i dospíváním. Pod fasádou všech těch sympatických herců (kdy za zmínku stojí především Stockard Channing jako Rizzo) a živelné energie jde v jádru pořád pochopitelně o jednoduchou pohádku, v rámci zadání a měřítek by ovšem bylo těžké hledat lepší podívanou. Ať už se odkaz snažila pochcat dnes již prakticky zapomenutá Pomáda 2 s Michelle Pfeiffer a nebo se o to v nejblizší době pokusí chystaný prequel (ano, vážně!), kouzlo originálu bude nadále žhnout nejen díky faktu, že hity jako Summer Nights nebo Grease Lighting z diskoték asi jen tak nevymizí.   Newton-John se i díky preferování hudební kariéry a v posledních letech i díky boji s rakovinou prsou nezvládla napsat skrz další várku výraznějších rolí, při každé repríze ovšem bude Sandy Olsson nadále žít a s ní i odkaz velmi sympatické a nadané herečky. Romance mezi Sandy a Dannym Zukem možná nebyla úplně vzorová, přesto se zapsala mezi nejlepší cukrkandlové příběhy 20. století.... () (méně) (více)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Je to dobrý muzikál a nemám proti němu nic, ale Holly z RD mi pořád zní v hlavě: LISTER: Co mi tím naznačuješ? HOLLY: Pouze to, Davide, že je lepší prožít lásku než rozchod a i to je lepší než Olivie Newton-Johnová. KOCOUR: Jak to? HOLLY: Cokoli už je lepší než poslouchat Olivii Newton-Johnovou. Prostě super :-) ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Vidět Pomádu poprvé celých 40 let po jejím natočení je vskutku nevšední zážitek. Nedovedu si ani představit, jak moc cool a vlastně celkově "určující" tento film na konci 70. let byl. I dnes se jedná o vcelku zábavnou, nadsazenou hudební komedii. Ke kvalitě písní nejsem schopen, ani moc ochoten se vyjádřit, ale Travolta má docela styl. Na film se mi podařilo koukat optikou tehdejší doby, a tak jsem si ho docela užil. Asi patří k takovému povinnému kulturnímu (kinematografickému) vzdělání... 7/10 ()

Galerie (142)

Zajímavosti (72)

  • Chytlavý song „Greased Lightning“ měl původně zpívat filmový Kenickie (Jeff Conaway), ale Travolta (Danny) si ji u režiséra vyprosil. (Duoscop)
  • Tvorcovia muzikálu sa snažili podeliť o radosť z uvoľnej atmosféry filmovania, a tak dvere do zvukového ateliéru nechávali otvorené. Hudba tak hrmela nad celým štúdiom Paramount, že im Jack Nicholson, ktorý vedľa pracoval na filme Utečeme na jih (1978), poslal list, v ktorom ich žiadal, aby buď stíšili zvuk, alebo mu dali vo filme rolu. (marlon)
  • Pomáda sa stala najúspešnejším muzikálom všetkých dôb a výnosnou záležitosťou. Stala sa typickým príkladom komerčnej výroby, v ktorej filmovanie stálo až za masívnym marketingovým úsilím, ktoré natáčanie sprevádzalo. Rozpočet filmu bol 4 milióny amerických dolárov, avšak reklama vyšla na 5 miliónov amerických dolárov. (marlon)

Související novinky

Třetí řada Euforie má problémy

Třetí řada Euforie má problémy

26.03.2024

Loni v listopadu se na představení příštích projektů ze stáje HBO její představitelé holedbali tím, že třetí série úspěšné Euforie je v odklepnuta, v přípravách a na obrazovky chtivých náctiletých… (více)

Zemřela herečka Olivia Newton-John

Zemřela herečka Olivia Newton-John

08.08.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Ve věku 73 let zemřela australská tanečnice, zpěvačka a herečka Olivia Newton-John, kterou diváci budou pravděpodobně nejvíce znát díky její roli v legendárním… (více)

Prequel Pomády našel režiséra

Prequel Pomády našel režiséra

23.07.2020

Studio Paramount našlo režiséra pro svůj oznámený prequel muzikálu Pomáda. Snímek Summer Lovin’ natočí Brett Haley (V rytmu srdce, Všechny malé zázraky) scénáře od Leah McKendrick (M.F.A.). V… (více)

Pomáda se dočká prequelu

Pomáda se dočká prequelu

10.04.2019

41 let od premiéry slavného muzikálu Pomáda se studio Paramount Pictures rozhodlo pustit do práce na prequelu. Scénář píše John August (Velká ryba), příběh by pak měl pojednávat o létě, během kterého… (více)

Reklama

Reklama