VOD (1)
Obsahy(1)
Daniel Kintner a jeho přítelkyně Susan Watkinsová si konečně našli pár dní volna, aby odjeli na dovolenou. Zejména Susan byla v poslední době hodně vytížená a ještě těsně před odjezdem řeší problémy s filmovým štábem …Když Susan s Danielem dorazí na exotický ostrov, začnou si chvil volna užívat plnými doušky. Procházejí se po tržišti a těší se, že se druhý den budou potápět. Ráno je nádherné počasí a Davis, instruktor, dává rekreantům, účastníkům potápěčského kurzu, poslední pokyny. Daniel se Susan se pak plně věnují pozorování podmořského světa. Když se konečně vynoří nad hladinu, přesně v určený čas, zjistí ale, že jejich loď už není nablízku. Na obzoru sice zahlédnou dvě plavidla, žádné ale nereaguje na jejich mávání a volání a Daniel nedoporučuje, aby se k nim pokusili doplavat, aby příliš nemrhali silami. Výstroj, zejména láhve naplněné kyslíkem, je udržují nad vodou a oba mladí lidé začínají prožívat hrozivé hodiny uprostřed vodní hladiny, zcela bez pomoci a odkázáni jen jeden na druhého. Susan má žaludeční potíže a tak jí Daniel radí, aby se na chvilku natáhla na vodu a zdřímla si. Když se dívka probudí, nikde Daniela nevidí. Málem se jí zmocní panika, ale nakonec se oba opět setkají: když usnuli, rozdělily je vodní proudy, které jsou v těchto místech, jak se zdá, velmi silné. Po chvíli oba požahají medúzy a Susan kousne do lýtka nějaká ryba. Horší ale je, že kolem neustále plavou žraloci. Zatím se sice agresivně nechovají, ale jejich přítomnost je více než hrozivá. Tak pomalu plynou hodiny a přichází noc... (TV Prima)
(více)Recenze (206)
Dokumentárně pojaté, ale zároveň děsně nezáživné survival drama. Celý film je nasnímaný jakousi lacinou digitální kamerou v nízkém rozlišení, takže to vypadá jak amatérské home-video. Kamera je navíc buďto naprosto statická a nebo šaškuje kdesi na úrovni vody a ke konci se mi z toho neustálého šplouchání a pohupování na hladině už skoro dělalo nevolno. Přesto mě realistické pojetí docela a byl by to fajn survival příběh, nebýt divného a neuspokojivého závěru. Ve finále Open Water působí hrozně prázdným a po filmařské stránce i ošklivým dojmem. ()
A víte co? Já se bál a tu krátkou dobu filmu jsem byl napjatý jak struna. Mám rád žraloky a osobně se mi líbí ten pocit stísnění. Co na to, že to je levné. Takže to má mít produkci jak Bayovi filmy? No ták. Mě se film líbil a splnil co měl. Zajímavý nápad + žraloci + žádný happyend. Za každý tento bod je hvězda a ta navíc? Za to jak to akorát velká většina shazuje a hledá jen to špatné. ()
Nejdřív: „Ty ses vyčůral do vody, ty prase!“ a pak: „Vymočím se do vody, alespoň nám bude tepleji..“ Holt, situace na moři se mění každou minutou.. Neotřelý námět a nedigitální žraloci, kterým jak zjistíte při závěrečných titulcích, opravdu leží podmořské fotografování v žaludku - tím výčet pozitiv končí. Instruktor potápění je geniální matematik, kameraman má sice smysl pro detail, ale trpí Parkinsonovou chorobou, už tak divně vedené rozhovory na hladině zabíjí otřesný dabing a film se vleče takovým způsobem, že si přejete, aby bylo moře co nejdříve zavřené. Nezbývá než politovat ty prosolené a rozmočené herce, kteří museli mít bříška prstů jak kostelní varhany.. ()
Škoda, že pan režisér nezkouknul nejdřív Hitchcockův film Záchranný člun, aby viděl, co se dá vytěžit z tématu lidí ztracených na moři. Takhle natočil selanku, kde na nějakou milenecko-manželskou hádku dojde někdy po hodině filmu, žena kupodivu nereaguje hystericky, nikoho z nich nenapadne podle Slunce a hodinek určit azimut a aspoň zkusit plavat k pobřeží, nic. Konec se také dal podat alespoň částečně dramaticky, takto vyšumí zcela do ztracena. ()
Myslím, že POMO je zbytečně kritický, protože v Otevřeném moři je krásně vidět "klaustrofobie" nekonečného prostoru a ponorka, vztek a beznaděj prostupuje postavami velice věrohodně. Laciný vzhled filmu mě ze začátku trochu zarazil (vypadá to jak béčkové porno), ale postupem času to právě naopak přidává na autentičnosti. A pokud je poslední záběr se vyloveným žralokem autentický, pak je to velice dobrá tečka ;) ()
Galerie (44)
Photo © Lions Gate Films Inc.
Zajímavosti (11)
- Film financoval režisér Chris Kentis a jeho žena, producentka Laura Lau. Produkce pár vyšla na 130 000 amerických dolarů, společnost Lion's Gate jej po promítání na festivalu Sundance zakoupila za 2,5 milionu. Rozpočet filmu lze porovnat s polovinou nákladů na ozvučení typického hollywoodského filmu. (KucC)
- Blanchard Ryan má ve skutečnosti panický strach ze žraloků. (Karlos80)
- Film byl inspirován skutečnou událostí amerického páru Toma a Elieen Lonergan. (KucC)
Reklama