Reklama

Reklama

Medvěd

Trailer

Obsahy(1)

Britská Columbie, 1885. Na velkou medvědici při vybírání medu z hnízda horských včel spadne velký kámen a zabije ji. Její mládě tak musí samo začít objevovat život. Když medvídě potká postřeleného medvědího samce, uzavřou po počáteční antipatii přátelství. Jenže lovci se nechtějí vzdát a sledují stopy už dvou medvědů. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (540)

tron 

všechny recenze uživatele

"Umenie nie je zabiť. Umenie je nechať žiť." Mám rád zvieratá, prírodu, aj Annauda, ale Medveď ma nikdy nebavil a miestami ma až štval (halucinogénna pasáž s muchotrávkami je na draka). Navyše, zvieratá mám síce rád, ale medvede sú podľa mňa zmrdi. Takisto ma neoslovil spôsob rozprávania príbehu - všetko sledujeme z pohľadu mláďaťa (mňoukajúceho ako malý chlapec) a starého medvedieho samotára a ľudia majú len cameá (a ani medzi nimi nie je režisérov dvorný Ron Perlman, čert aby to vzal). Občas to pôsobí ako wtf dokument, ktorý "náhodou" má dej. Výprava je miestami čarokrásna a práca s medveďmi musela byť pekelne náročná (a v neposlednom rade aj nebezpečná, režisér bol viackrát zranený). Obávam sa však, že to je asi tak všetko. Vo viacerých ohľadoch je to obdivuhodný film po technickej stránke, ale ako príbeh je to slabučké, scéna s muchotrávkami trápna a výsledok je proste príliš detský pre dospelého diváka a príliš naturalistický pre detského. Už zápletka je úplne mimo (medvedie samce mláďatá skôr roztrhajú, v lepšom prípade ignorujú, určite sa o ne nestarajú, to je vážne sci-fi). ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Jednoduše nádhera, která pohladí po smyslech a upoutá naplno pozornost diváka. Exkluzivní záběry divoké přírody v čele s dvěma medvědy, jež jsou ohrožováni chtivými lovci. Úžasná kamera a nádherná hudba, která byla příhodně prokládána zvuky přírody. Některé scény byly opravdu nápadité (děsivé noční můry medvíděte). Zvířecí klasika, která - pro mě rozhodně - nikdy nepodlehne času. ()

Reklama

Ruut 

všechny recenze uživatele

A tak jo no. Semtam nezaškodí i nějaký ten slaďák. Jedno medvídě má opravdu špatný den, nebo spíše rok. Nehodou příjde o mámu medvědici. Pak ji sice ochranuje jiný dospělý samec, ale pro změnu je nahánějí lovci. Zažije i zajetí a souboj s dravou šelmou. Nakonec vše dobře dopadne. Nejlepší na filmu podle mě byly scény zobrazující noční můry mláděte. O jejich výtvarnou stilizaci se staral břetislav Pojar. Opravdu se povedli. Celkově ale pro tu přeslazenost dávám 70%. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek je nutno dodat, že Medvěd skutečně není dokument, ale normální celovečerní film ve kterém jsou hlavními postavami dvojice medvědů. Za filmem stojí režisér Jean-Jacques Annaud, který film natočil na motivy knihy Jamese Olivera Curwooda, který tento příběh napsal podle skutečné příhody, kterou jako mladý lovec zažil. V Medvědovi se sice objeví trio lidských herců, důraz je ale ve finále skutečně kladen především na hereckou medvědí dvojici jménem Bart a Dounce. Tenhle pár medvědů grizzly se poté úplně v pohodě může zapsat do seznamu nejvýraznějších filmových dvojic a celkově je Medvěd skutečně milý rodinným filmem, který fascinuje tím jak je vizuálně nádherný, emocionálně neskutečně silný a jak perfektně šikovné medvědy v hlavních rolích má. Ze začátku sice hrozilo, že Bart Dounceho sežere jak to samci medvěda grizzlyho v přírodě s mláďaty dělají, nakonec se tak ale nestalo a je to dobře. Dá se sice polemizovat nad tím, že kdyby ve filmu hrálo jiné medvídě tak si to vůbec neuvědomíme, protože většina medvědů jsou automaticky téměř totožní, přesto to ale Bartovi a Dounceovi společně před kamerou sekne a právě oni jsou dost možná důvodem proč ten film tak funguje. Bart a Dounce před kamerou působí přirozeně, sehraně a především skutečně sympaticky. Pracovat se zvířaty je celkově jako s malými dětmi při natáčení vždy náročné a natáčení Medvěda rozhodně nebylo procházkou růžovou sadou. Ve finále ale skutečně dorazil velmi povedený dobrodružný film pro celou rodinu, který medvědy grizzly ukazuje v tom nejlepším světle a ve finále přece jen dokáže ukázat tak trochu jiný pohled na emoční fungování mezi dvěma bytostmi. Lidští herci sice rozhodně nejsou špatní, zaprvé ale nejsou ve filmu zase tak moc a když už se objeví tak jsou hlavní hvězdy pořád medvědi. Ve filmu se ale především objevují parádní myšlenky jako ,, jaký je rozdíl mezi tím, když člověk zastřelí medvěda nebo medvěd zabije psa´´ nebo kdo je v divočině v právu. Lovci jdou po hlavním medvědovi zásadně kvůli jeho kůži a jeho život je pro ně víceméně nepodstatný. Jakmile se ale medvěd začne bránit je to automaticky špatně. Ne, lidské charaktery nezačnete nenávidět, protože nejsou čistým zlem. S medvědem se ale ve finále přece jen sympatizuje o trochu lépe, protože konflikt neodstartoval on a vše co následně dělá je jen jeho obrana. Především vyvrcholení vztahu mezi medvědem a jeho lidskými pronásledovateli je tak bravurní a ukazuje jasně nečernobílý pohled což je ta nejlepší možná cesta. Už od samotného počátku filmu je Medvěd skutečně dojemná věc, kterou ještě více zvýrazňují emoce mláděte. Medvědi ve filmu nemluví a vydávají pouze medvědí zvuky, přesto je s nimi hodně snadné soucítit a přát jim tu nejlepší možnou cestu do bezpečí. Postupně budovaný vztah mezi Kaarem a Yorkem je také bravurní a autoři i bez dialogů dokázali předvést plejádu silných emocí. Součástí filmu jsou i animované snové sekvence medvíděte jejíž autorem není nikdo jiný než Břetislav Pojar, autor kultovního večerníčků jako ,, Pojďte pane, budeme si hrát! ´´, ,, Jája a Pája´´ nebo ,, Zahrada´´. Pojarův styl při loutkové animaci se tu nezapře a i když dle mého názoru do výsledného filmu úplně nezapadají, rozhodně se jedná o bravurně vykonstruované noční můry medvíděte a dost možná jeden z největších záseků českého tvůrce v dějinách celosvětového filmu pokud člověk pomine Miloše Formana či Miroslava Ondříčka. Snové sekvence dohromady nezaberou víc než 3 minuty, přesto jsou ale povedené a zaujmou i když jsou možná přece jen ve filmu trochu navíc. I tohle je ovšem přece jen bravurní způsob jak předvést ty pravé medvědí emoce na správném místě. Francouzský Medvěd je povedeným rodinným filmem, který je milý, emočně silný, bravurně natočený a především má ty nejlepší možné dva medvědí protagonisty co si tvůrci mohli sehnat. Právem jeden z nejslavnějších filmů se zvířaty v hlavní roli a právem se medvěd Bart stal v rámci svých možností filmovou hvězdou, jelikož se po tomto filmu objevil též třeba ve filmech Legenda o vášni, Aljaška v plamenech nebo Na ostří nože. Zemřel sice už v roce 2000 ve věku 22 let, jeho medvědí odkaz tu ale bude minimálně díky tomuto filmu (snad) navždy. A i když u medvěda Youka šlo o jeho první a zároveň poslední film (zemřel v roce 2011), jeho legendární kombinace s Bartem přece jen bude vždy stát za to. Lepší medvědí dvojku prostě nenajdete ani v animáku Medvědí bratři a ani v Méďovi Béďovi..... () (méně) (více)

swamp 

všechny recenze uživatele

Kde se na tohle hrabe Vydrýsek. :) Opravdu nádherný (ano, to slovo je vážně, bohužel či bohudík, vystihující) snímek znázorňující život mladého a naivního medvíděte od chvíle, kdy ztratí svou maminku. Následně se dostává do blízkosti postřeleného medvěda, načež je vzápětí lapen lovci..klasické schéma, ale výjimečné zpracování. A navíc, kdo by nechtěl vidět malé medvíďátko fičící si na houbách. :) ()

Galerie (32)

Zajímavosti (11)

  • Natáčelo se v italských Dolomitech v nadmořské výšce 2500 metrů. (contrastic)
  • V průběhu natáčení se žádné zvíře nezranilo. (contrastic)
  • Ve filmu je jak velký samec, tak mládě medvěda grizzly (Ursus artcos horribilis). V knize tomu bylo ovšem jinak. Samec grizzlyho se zde setkal s mládětem medvěda černého - baribala (Ursus americanus). (Prochy38)

Reklama

Reklama