Režie:
Irwin AllenScénář:
Nelson GiddingKamera:
Joseph F. BirocHudba:
Jerry FieldingHrají:
Michael Caine, Sally Field, Telly Savalas, Peter Boyle, Jack Warden, Shirley Knight, Shirley Jones, Karl Malden, Slim Pickens, Veronica Hamel (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Loď Poseidon byla smetena do moře obrovskou vlnou. Zatímco na její palubě jsou stále pasažéři čekající na záchranu. Jenže o vyzvednutí lodi mají zájem spíš ti, kteří si brousí zuby na peníze, zlato a také malé množství plutonia... (oficiální text distributora)
Recenze (41)
Druhý Poseidon jsem viděl jako náctiletý a přišlo mi to jako sračka. A kritizovat budu i dnes. V původním filmu je loď smrtící pastí těsně před potopením, všechno se zaplavuje, vybuchuje, hrdinové taktak uniknou. Je jasné, že na lodi nemohlo nic přežít a půjde brzy kde dnu. A ejhle, v pokračování je tu občas výbuch, ale jinak klid, na lodi je x dalších přeživších. U posádky "záchranné" lodě si říkáte proč tam proboha lezou. Recyklují se scény, finále "deus ex machina" je vyloženě odbyté. Mimo to mě to ale docela bavilo. Postavy jsou vtipné, otravné i zajímavé a některé smrti mě zamrzely. Herci slušní - Caine jako zlodějíček měnící se na ironického, ale rozhodného hrdinu, Fieldová jako nesmělá holka, Savalas jako elegantní "lékař". Procházení lodi plné pastí stále funguje a je napínavé. Režisér to okořenil skutečnýma šmejdama, jejichž záměry se divák doví až po delší době (a hrdinové ještě později) a tak nechybí pár pěkných přestřelek. Zkrátka tam kde jednička byla strhující survival je tohle mírně pitomý, ale zábavný katastrofák s příměsí akce. Nebýt to pokračování, tak by to klidně bylo i za víc. Takhle slušné 3*. ()
Sotva převráceny Poseidon opustili filmaři i přeživší postavy, vrhli se na něj supi, aby z něj vykuchali vše co by ještě šlo zpeněžit. Ať je řeč o filmařích nebo o smečce postav, které vypustili do nepříliš originálního příběhu. Zatímco některé z postav bloudění troskami přežily, film šel ke dnu. Bez ohledu na to, že se ho nad hladinou snažliy udržet takové hvězdy jako Caine, Savalas a Fieldová. ()
Pokračování které na mě působí, jakoby chtělo studio využít jistě masivní a drahé kulisy z prvního filmu. Caine jako náhrada za Hackmana je dostačující tak z 70%. Ten doktorský terorista je docela zbytečná figurka navíc, záporaka zde nebylo třeba. Byl bych raději, kdyby se linka s ním vyškrtla a film se o to zkrátil. Jinak je to skoro stejný jako první Poseidon (hlavní sympatický hrdina, skupinka přeživších na útěku z lodě, opět proplouvání přes zatopenou místnost), až na ten začátek, způsob jakým (a kdy) se dostali na loď. ()
Tři hvězdy by byly za samostatný katastrofický film.Ale protože je to míněno jako pokračování něceho tak geniálního jako je Poseidon musím dát 2*.Odpad! nedám jen za tu povedenou výpravu a za několik povedených scén které puvodnímu Poseidonu ostudu neudělají.Naopak ostuda je to pro ty herce( mimo Savalase, který si svého záporáka užívá) a bohužel i pro Irwina Allena, který si takový konec kariéry nezasloužil. ()
Rádoby pokračování Dobrodružství Poseidonu nesahá původnímu filmu ani po kotníky. Atmosféra jedničky je fuč a Michael Caine působí ve srovnání s Gene Hackmanem naprosto směšně. Savalas mohl hrát v TV Kojacka, ale to je asi tak všechno. Triky jsou stejně slabé jako scénář - prostě naprostá zbytečnost. ()
Galerie (38)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (9)
- Sally Field (Celeste Whitman) prohlásila, že toto je její nejméně oblíbený film ze všech jejích filmů. Točila ho hlavně „pro peníze“, stejně jako Michael Caine (kapitán Mike Turner). (Marek06)
- Záběry ze strojovny lodi jsou kombinací nových záběrů s herci a záběrů z původního Dobrodružství Poseidonu (bez herců). Všímavější diváci si všimnou, že některé části strojovny vypadají úplně jinak než v původním filmu, a není divu - pokračování vzniklo až o 7 let později. (FIBO)
- Jakmile kapitán Turner v úvodu jako první proleze dvířky do strojovny, tak naváže střih na záběr z prvního filmu (s červeným kolem). Paradoxně tento záběr je zrcadlově převrácený pohled právě na místo, odkud kapitán Turner vykukuje. Jinými slovy, u diváka má být vzbuzen dojem na vzdálené místo, kam kapitán hledí a podstatě je to záběr na místo, kde sám stojí. (FIBO)
Reklama