Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Stalonova akční pecka typických 80. let pod taktovkou mistra Cosmatose (Rambo II). Osobně mám ten film strašně rád. Stalone je zde naprosto výborný, není zde takovej vypatlanec jako v Rambech a Rockym. Vyšetřování a ochranu modelky si prostě řídí pěkně po svým. S nikým se od začátku nesere. Vystřílí zde mraky zloduchů, má perfektní (na tu dobu...) samopal s laserovým zaměřovačem, je zde sice jen jedna osobní bitka (kromě té poslední), ale úžasně provedená. To jak tam vymete s těma grázlama je fakt choreograficky výborně natočený. Akční scény, výbuchy, bouračky, všechno absolutně na jedničku ... Tohle je Stalonův film, podobně jako Arnold využil své slávy pro Komando, Sly využil Cobru. Prostě Cobra dělá Stalona a on zase ji. Navíc jeho slušivej obleček, zápalka v ústech, černý brýle co se nosily v 80. letech ... prostě nostalgická paráda!! Napětí, málo humoru, film spíš do thrilleru. Herecké výkony v pohodě, hudba super ... Prostě pro mě jasný favorit "akčních osmdesátek"!! ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jedno se tvůrcům musí nechat. Ten úvodní prolog je geniální, neboť zcela logicky a tak nějak lidsky dokonale posvěcuje a „omlouvá“ všechno, co Cobretti ve filmu dělá. A možná způsobuje, že si divák bude myslet, že byl ještě zbytečně mírnej :-). Je to jízda, v níž se mi vždycky líbili dost silně odcizení a odlidštění záporáci, kteří i když se chovají dost nelogicky a jsou až zkarikovaně přehnaně zlí a vyšinutí, jsou prostě působiví. Cobra je klasická jízda svého druhu se vším všudy. A ať už si o Brigittině herectví nebo i pěvecké kariéře myslíte cokoliv, nedá se upřít, že je to prostě samice. Vrrrrr. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Vše vyzradí úvodní vloupačka hypermarketu – expresionisticky prodlužující se stíny (Stallone vně záběr), Kulešův efekt (ikona lebky se zkříženými hnáty hozená do juxtapozice s nevinnými záběry civilů), zvuky/hudba (ocelově syntetický, skyňeťácký zvuky vytažený z knihoven drží v mixu obrys s hudebním pojetím elektrických kytar a kláves Roberta Teppera). Přitom kvalitní akční film je něco zcela výjimečného, na rozdíl od ostatních žánrů, které se hromadí v obrovských nánosech a zamořují archivy. Specifičnost akčního filmu spočívá v nárocích, které klade na filmařský štáb. Vyžaduje jak precizní zvládnutí narativu (příběhu, postav – filmového vypravěčství), tak stylu (kamera, střih - filmového jazyka). Většina režisérů zvládá buď jedno, nebo druhé, oboje zcela výjimečně. Ztotožníme-li styl se sexem a narativ s flirtováním, pomůže nám to pochopit základní úskalí a limity. O Tim Burtonovi či Woody Allenovi je dobře známo, že akci neumějí – a vskutku, představa souložícího Woody Allena, jehož tělo sebou zmítá po Mie Farrow či Dianě Keaton, jako by patřilo nějakému plazovi z Galapág, není nereálná, zajisté však odpudivá. Pak tu máme Hyacinty, Erose a Narcise z řad Filipa Renče nebo Davida LaChapelle, kteří akci rozumí, ale o to chudší je jejich slovní repertoár, ipso facto příběh. Chovají se neomaleně, a přitom z nich vyzařuje jistá dávka šarmu a sofistikovanosti. Jsou typem mužů, kteří nosí košile s vyšitým monogramem, hedvábné kapesníčky a alespoň jednou za týdně si nechávají přeleštit boty a přistřihnout vlasy. Jejich vzorná životospráva je vzorem naší mládeži. Jen hrstka režisérů ovšem dokáže během sexuální ekvilibristiky šeptat partnerce do ouška svítáníčka. Kolemjdoucí cizinče, jakživ nepodceňuj akční filmy, jsou tou nejlepší vizitkou každého režiséra, dokládajíc, že rozumí jak stylu, tak vyprávění. Najít takovouto osobnost mezi všemi těmi tvůrci, jejichž nasazení, um a city jsou pouze polovičaté a kterými se to v naší společnosti v posledních letech jen hemží, není ani tak jako hledat jehlu v kupce sena, ale spíše se podobá hledání teplého, citlivého těla mezi všemi těmi studenými mrtvolami v centrální pražské márnici. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh o policistovi, který se řídí heslem " humanita nade vše a i zločinci jsou lidi", tak k tomu má tento film daleko.Sly je zde tak ostrej jako snad nikde, nosí sluneční brýle,protože se příběh odehrává v létě. Cucá zápalku v puse protože nekouří. Film ve kterém vidíte přímo mistrovství světa o to kdo bude drsnejší.Je neuvěřitelné co Sly této roli obětoval - dokázal mluvit se sirkou v puse.Mě by zajímalo kolik sirek padlo během nátačení asi méně než mrtvol ve filmu.Jedna z mých nejlepších akčnách klasik z proslulých 80let. ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

Policista Marion Cobretti je drsnější než skupina hiphoperů z nejbližšího sídliště (a to je co říct). A dokazuje to i svojí vizáží. V puse neustále cucá párátko, což je praktické, protože když dojdou náboje (né že by mu to hrozilo), tak je s ním pořád schopen zabít menší gang. Oči má neustále schované pod tmavými brýlemi (není potřeba, aby nepřítel věděl, že občas brečí) a konečně se dostávám k poslední součásti jeho oblečku k rukavicím, které zřejmě nesundává ani ve vaně (snad si je sundal alespoň na tu Brigitte Nielsen, protože šahat na ní v rukavicích by byl zločin). Kobra je hrdý zástupce akčního filmu z 80. let, ke kterým mám velice kladný vztah, ač jsem byl drtivou většinu let 80. na houbách, ale přesto jsem byl lehce zasažen dozvuky videoboomu počátkem 90.let. Kobra splňuje všechny základní atributy té doby. Svalnatý hrdina v jednoduchém příběhu chrání pěknou babu a nepřátelští motorkáři ze zvláštní sekty se nechávají střílet po desítkách k čemuž se s nimi Cobretti loučí s hláškami z kategorie nejtvrdší. Akce je celkem napínavá. Jen mi nebyla jasné motivace nepřátelské sekty. Podobné filmy: Likvidátor (1996), Jako štvaná zvěř (1995), Komando (1985) ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Cobrettiho (Sylvester Stallone) auto je upravené Mercury Monterey. Pro film byla použita celkem čtyři v různých stadiích poškození, dvě byla z roku 1949 a dvě 1950. Jedno z nich patřilo přímo Sylvesteru Stallonemu a v roce 1994 bylo ukradeno z jeho garáže. O pět let později bylo nalezeno, zrestaurováno a použito ve filmu 60 sekund (2000), kde vystupuje pod jménem "Gabriela". (Stejšn)
  • Když Cobretti (Sylvester Stallone) parkuje a následně má konflikt s "drsňákem", protivníkovi je po roztržení trička na těle vidět mikrofon. (nedvva)
  • Na konci honičky, kdy Cobretti (Sylvester Stallone) nabourá díky psychopatům do stojící lodě je vidět, že oni do ni nabourali před ním. Pokračují ale v jízdě a ujíždí. Takhle měla honička původně končit, ale ve filmu se hodně stříhalo a měnily se scény. (Fenk)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno