Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

castor 

všechny recenze uživatele

Netradičními metodami nechvalně pověstný Marion Cobretti v jednoduchém balení, na které se ale nezapomíná.. zejména na zástup po zuby ozbrojených a totálně vyšinutých motorkářů, kteří zřejmě nemají nic lepšího na práci, než se projíždět Slyovi přímo před hlavní jeho arzenálu.. v tu ránu je z nemluvného stylového poldy akcimilující John Matrix a divák se tetelí blahem!! Na 80. léta se nezapomíná.. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vyhodím to tu do luftu!“ – „Ja tu nenakupujem.“ V r. 1986 mal za sebou Sly trháky ROCKY a RAMBO, no jeho výlety mimo ring a džungľu doplatili na nezáujem jeho fanúšikov, ktorí ho proste mimo daných dvoch rolí v ničom inom akoby ani nechceli vidieť. Kobra situáciu zmenila; hoc má z nejakého ktovieakého dôvodu povesť prepadáku, v skutočnosti to bol trhák (celosvetová tržba 160 miliónov pri trápnom 25-miliónovom rozpočte). Stallone si obliekol špičkový čierny plášť, strčil zápalku do kútika nedbalo zarastených úst, nahodil riadne tesné rifle, osvojil si nekompromisné vystupovanie, nasadil OBROVSKÉ slnečné okuliare, obul kovbojské topánky, strčil samopal za opasok a dosadil vedľa seba chvíľkovú sexbombu 80. rokov, Dánku Brigitte Nielsen (v rokoch 1985 - 1987 jeho manželku a hereckú rivalku v ROCKYM IV a údajnú milenku jeho najväčšieho žánrového konkurenta Arnolda Schwarzeneggera, s ktorým pracovala na ČERVENEJ SONJI). Napísal si na telo scenár, na režisérsku stoličku dosadil kamoša Cosmatosa (RAMBO II) a dej zasadil do takmer až apokalyptického veľkomesta, v ktorom dochádza každých 30 sekúnd k vražde (!) a denne k 250 znásilneniam (!?). Teraz fakt neviem, či je to chyba dabingu, alebo to tam scenárista (náhodou Sly Stallone osobne) fakt dal. KOBRA každopádne zápletkou pripomína DRSNÉHO HARRYHO: nekompromisný policajt v hnusnom veľkomeste pátra po sériovom vrahovi, ktorý nie je tak úplne sériovým vrahom. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých nejoblíbenějších filmů od Sylvestra Stalloneho.Jako obvykle je Sly pěkně drsnej, možná ještě drsnější než obvykle, stejně jako celej film. To je asi největší klad filmu, drsná atmosféra z něj opravdu jen sálá. Hned od začátku je jasný jakým směrem se bude příběh vyvýjet a Sly nenechá nikoho napochybách a začne rozsévat zákon podle svýho, postupem času začíná zabíjet čím dál tím víc a konečná akce kde Sly zabije 40 lidí je skvělá a ještě perfektně zakončená duelem s Brianem Thompsonem. Já mam tenhle film fakt rád a nedám na něj dopustit ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Vše vyzradí úvodní vloupačka hypermarketu – expresionisticky prodlužující se stíny (Stallone vně záběr), Kulešův efekt (ikona lebky se zkříženými hnáty hozená do juxtapozice s nevinnými záběry civilů), zvuky/hudba (ocelově syntetický, skyňeťácký zvuky vytažený z knihoven drží v mixu obrys s hudebním pojetím elektrických kytar a kláves Roberta Teppera). Přitom kvalitní akční film je něco zcela výjimečného, na rozdíl od ostatních žánrů, které se hromadí v obrovských nánosech a zamořují archivy. Specifičnost akčního filmu spočívá v nárocích, které klade na filmařský štáb. Vyžaduje jak precizní zvládnutí narativu (příběhu, postav – filmového vypravěčství), tak stylu (kamera, střih - filmového jazyka). Většina režisérů zvládá buď jedno, nebo druhé, oboje zcela výjimečně. Ztotožníme-li styl se sexem a narativ s flirtováním, pomůže nám to pochopit základní úskalí a limity. O Tim Burtonovi či Woody Allenovi je dobře známo, že akci neumějí – a vskutku, představa souložícího Woody Allena, jehož tělo sebou zmítá po Mie Farrow či Dianě Keaton, jako by patřilo nějakému plazovi z Galapág, není nereálná, zajisté však odpudivá. Pak tu máme Hyacinty, Erose a Narcise z řad Filipa Renče nebo Davida LaChapelle, kteří akci rozumí, ale o to chudší je jejich slovní repertoár, ipso facto příběh. Chovají se neomaleně, a přitom z nich vyzařuje jistá dávka šarmu a sofistikovanosti. Jsou typem mužů, kteří nosí košile s vyšitým monogramem, hedvábné kapesníčky a alespoň jednou za týdně si nechávají přeleštit boty a přistřihnout vlasy. Jejich vzorná životospráva je vzorem naší mládeži. Jen hrstka režisérů ovšem dokáže během sexuální ekvilibristiky šeptat partnerce do ouška svítáníčka. Kolemjdoucí cizinče, jakživ nepodceňuj akční filmy, jsou tou nejlepší vizitkou každého režiséra, dokládajíc, že rozumí jak stylu, tak vyprávění. Najít takovouto osobnost mezi všemi těmi tvůrci, jejichž nasazení, um a city jsou pouze polovičaté a kterými se to v naší společnosti v posledních letech jen hemží, není ani tak jako hledat jehlu v kupce sena, ale spíše se podobá hledání teplého, citlivého těla mezi všemi těmi studenými mrtvolami v centrální pražské márnici. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Stalonova akční pecka typických 80. let pod taktovkou mistra Cosmatose (Rambo II). Osobně mám ten film strašně rád. Stalone je zde naprosto výborný, není zde takovej vypatlanec jako v Rambech a Rockym. Vyšetřování a ochranu modelky si prostě řídí pěkně po svým. S nikým se od začátku nesere. Vystřílí zde mraky zloduchů, má perfektní (na tu dobu...) samopal s laserovým zaměřovačem, je zde sice jen jedna osobní bitka (kromě té poslední), ale úžasně provedená. To jak tam vymete s těma grázlama je fakt choreograficky výborně natočený. Akční scény, výbuchy, bouračky, všechno absolutně na jedničku ... Tohle je Stalonův film, podobně jako Arnold využil své slávy pro Komando, Sly využil Cobru. Prostě Cobra dělá Stalona a on zase ji. Navíc jeho slušivej obleček, zápalka v ústech, černý brýle co se nosily v 80. letech ... prostě nostalgická paráda!! Napětí, málo humoru, film spíš do thrilleru. Herecké výkony v pohodě, hudba super ... Prostě pro mě jasný favorit "akčních osmdesátek"!! ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Branscombe Richmond na filmu pracoval jako kaskadér. Objevil se i ve filmu jako člen „Nového světa“, když se chystali na přepadení Cobry před jeho domem, ale scéna byla vystřižena. (Fenk)
  • Asi nejlepší scéna filmu je ta, kdy Kobra projíždí nočním městem, kamera snímá jeho obličej a za doprovodu písně „Angel of the City" prostřihují obraz výjevy z pátrání po tajeném gangu. Každý opravdový Stallonovský fanoušek přitom musí rozpoznat, že jde v podstatě o remake kultovní scény z Rockyho IV, jen došlo k výměně písničky „No Easy Way Out" a Kobrovo pátrání nahradilo obrazy souboje mezi Appolo Creedem a Ivanem Dragem. (Divočák)
  • V plánu bylo natočit pokračování. (Fenk)

Reklama

Reklama