Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

sepp 

všechny recenze uživatele

Na tomhle bijáku jsou ty 90. léta znát kupodivu jen tak lehce. Jako jo, jejich naivita a trivialita zde je přítomna, je to i devadesátkově ucebnicově mravokárné. Zároveň to ale má své kouzlo a rozhodně nemůžu říct, že bych se nudil. A tvrzení, že Travoltovu roli by zvládl kdejaký okresní herec, nebo jak to tu někdo nazval, to bych neřekl. Je to dobře odvedená řemeslná práce po všech stránkách, natočená podle starých dobrých postupů a i pár hlášek se povedlo. Solidní 3,5*. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Další z filmů na téma televize a skutečnost. Tentokrát to dopadlo velmi dobře díky promyšlené zápletce a hereckým výkonům. Alda je tu opravdová svině, jakých bývá ve filmu málo. Hoffman je jistota, mile překvapil Travolta, jehož prostý hlídač muzea změněný v držitele rukojmí je naprosto uvěřitelný obyčejný člověk jednou chybou dohnaný do extrémní situace. Nejen postavy a děj, ale i prostředí je zvládnuto dobře, potěšila mě řada detailů jako různé skupiny (od hippies přes rapující černochy až po krajní pravici) shromažďující se před muzeem nebo kazatel komentující zprávu o rukojmích v muzeu. Silně doporučuji. "Vždyť televize je fajn." ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má zatracenou smůlu, dávala ho Nova a tudíž se na něj dívalo hejno jejích diváků, kteří si toužili zaslzet při sentimentálním konci akčního nářezu plného krve, sprostých slov a souloží. K jejich lítosti se ani jedno nekonalo. Šok se odrazil v mizerném hodnocení. Já se těšila na neamerický film z amerického prostředí, což se mi splnilo. A musím konstatovat, že Samův pokus o sebevraždu patří k tomu nejdrsnějšímu, co jsem viděla. ()

castor 

všechny recenze uživatele

„Viděl jsem v televizi, že když máš zbraň, tak tě poslouchaj.“ Psychologické drama, ve kterém se setkala vybraná společnost hereckých hvězd (Hoffman, Travolta, Alda). Atraktivního příběhu obyčejného živitele rodiny se chytne cílevědomý reportér Max, který se chce dostat opět na výslunní. Propuštěný hlídač muzea totiž neunese ztrátu zaměstnání a rozhodne se k zoufalému činu s rukojmími. Max si postupně zahrává s city dělnické třídy a všichni z jednoho osudu náramně prosperují. Tvůrci apelují zejména na to, že všichni bez rozdílu jsme jen loutkami ve vodách médií. V chytře napsaném snímku je nezajímá jednání policie nebo vyjednavačů, vše směřují výhradně na moc mediálního světa. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Filmov s prekrucovaním informácií televíziami je viac, tento nijak nevybočuje a ani ma nijako silnejšie nechytil. Atypické role dvoch hereckých hviezd a hoci obaja neboli zlí, celkom by som vedel predstaviť, že by si role prehodili. Teda Hoffman ako terorista-amatér a travolta ako senzáciechtivý novinár. Inak film stráca po čase tempo, od začiatku beží na odľahčenom režime, čo mi vadilo asi najviac, a až k záveru začína mať kontúry drámy. Záver sa naozaj podaril. Trilerové prvky však film postráda a aj preto sa nevyhne nudnejím pasážam. Cítim z toho nevyužitý potenciál. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama