Reklama

Reklama

Ve dne má Popelka tváře umouněné od sazí, ale v noci se mění v pohádkově krásnou princeznu v plesových šatech z kouzelných oříšků. Krásný princ se do Popelky zamiluje, ale zbyde mu v rukou jen ztracený střevíček... Jak to ve správné pohádce bývá, všechno dobře dopadne. Poslední Popelčin oříšek totiž skrývá šaty svatební... (Bontonfilm)

(více)

Recenze (186)

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 9/10 Děj 10/10 Hudba 10/10 Výprava 7/10/// PLUS: Jan Tříska a jeho hudební vstupy, ostatně celá hudební složka je moc pěkná, Pešek, Štědroń, Hrušková, radost se na herce dívat a pro ostatní to platí stejně tak, mnohé situace jsou dnes i trochu nechtěně úsměvné, především skutečnost, jak si poradili se zpracováním a vlastně minimalismem (málo prostoru, málo exteriérů, pár lokací) MÍNUS: někomu to přesto může přijít málo, zvláště když má srovnání, byl bych potěšen, kdyby to bylo v barvě/// Shrnutí: neviděl jsem tolikrát, vlastně možná jen párkrát a dávno, ale vždy jsem věděl že tuto Popelku mám rád a dnes se mi to potvrdilo. Krásně jsem se bavil, upřímně se smál a velice se mi líbilo celkové pojetí příběhu, jeho zpracování a herecké provedení všech zúčastněných. Při diskuzi jsem možná došli k závěru proč o pouhé čtyři roky později byl příběh Popelky znovu natočen. Potěší Jiří, jehož bratranec Miloš se stal později naším pedagogem při studiích/// Celkem 93%/// ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Klasická pohádka pojednaná jako hra se zpěvy, která navzdory tomu, že dnes už existují novější filmová zpracování, neztratila svůj půvab. V roli Popelky exceluje tehdy šestnáctiletá Eva Hrušková, při pohledu na niž zjihne srdce každého geronta. Z lidového slovesného umění známe i drastičtější verze této pohádky; tady matka žádné ze zlých sester neřeže patu ani prsty na nohou, aby se holky vešly do střevíčku. Mám dojem, že neredigovaná verze příběhu ze sbírky bratří Grimmů obsahuje tento brutální motiv. Pohádce o Popelce věnovali pozornost i psychoanalytikové. Naštěstí se jí však, aspoň pokud je mi známo, vyhnul režisér Zdeněk Troška a dokonce jsem se nedávno na webu dočetl, že prý už nebude nic točit, takže ji nebude moci pokazit. ()

Reklama

triatlet 

všechny recenze uživatele

Slušivé televizní zpracování Popelky. Ve srovnání s filmem „Tři oříšky pro Popelku“ mi vadili pouze dva aktéři: princ a nevlastní sestra. Štědroň sice dobře zpívá, ale působí unyle a podobně jako u Růženy Merunkové se nepodařilo „zamaskovat“ věkový rozdíl – jsou o 10, respektive 12 let starší než popelkovsky pohádková Eva Hrušková. Ovšem další herecké výkony jsou par excellence: Dana Hlaváčová si řekla o roli ve „Třech oříškách“, skvělý průvodce Jan Tříska, výborná macecha Dana Medřická a povedená dvojice krále (Ladislav Pešek) a jeho rádce (Svatopluk Beneš). Nádherné písničky: hudba Angelo Michajlov, texty Ivo Fischer. Výborné detailní záběry, které dokáží zamaskovat omezení dané televizním studiem. Prostě další český pohádkový skvost. Mlha přede mnou, mlha za mnou. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Existence dvou českých filmových POPELEK si nutně vynucuje, když ne srovnání, pak určitě porovnání. Filmová barevná verze s Libuší Šafránkovou v titulní úloze a Gottovým rozevlátým tenorem je rozvinutější, viditelně ovlivněná vkladem východoněmecké kinematografie a bohatší či štědřejší výpravou, přesto však jasně česky svá. O několik let starší televizní pohádka je o poznání "popelkovější" a popelkově skromnější už svým černobílým zpracováním. Tehdy mladičká Eva Hrušková upoutává právě svým mládím a odlišnou, snad více rodinnější polohou pojetí Popelky. Tulák-trubadúr v Třískově romantickém a současně civilním podání je vedle dalšího zpívajícího herce Jiřího Štědroně dalším hudbotvorným prvkem tohoto neobvyklého pohádkového muzikálu s krásnými melodiemi Angelo Michajkova a něžnými texty Ivo Fischera. Za pozoruhodné považuji i výkony Ladislava Peška v roli krále a Dany Medřické jako Popelčiny macechy. Nezapomenutelná líbeznost této pohádky ji činí nezapomenutelnou i po desetiletích. A tak lze výsledek porovnání, jehož potřebnost jsem prezentoval v úvodu tohoto komentáře, shrnout do věty, že jedna z nejvýraznějších představitelek princezen v našem filmu prezentovala moderní pohádku více blízkou dospělým, zatímco druhá, důvěrnější a jakoby ztišenější a v dobrém slova smyslu tradičnější pohádka televizní, natočená ne náhodou ženským tvůrčím týmem Božena Němcová-Jarmila Turnovská-Vlasta Janečková, je bližší dětem a bukolicky idylické náladě klidu rodinného krbu. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Pohádkový příběh o holoubcích, třech lískových oříšcích a střevíčku, který pomohl princi najít neznámou krásku. Klasická pohádka a moderní hudba Angelo Michajlova a krásné písničky Ivo Fischera. Scénář : Vlasta Janečková a Jarmila Turnovská. Kamera : Bohumil Turek. http://www.youtube.com/watch?v=uiL4oFhslmQ ()

Galerie (11)

Zajímavosti (15)

  • Evě Hruškové bylo pouhých 17 let, když hrála Popelku. (ČSFD)
  • Zatímco věkový rozdíl mezi Popelkou (Hrušková) a princem (Štědroň) byl přijatelných 10 let, tak výškový se nedal přehlédnout, byl téměř půl metru, proto se používali různé finty, kdy se Hrušková podkládala různými praktikábly, nebo se naopak musel Štědroň shýbat či klekat. (sator)

Reklama

Reklama