Režie:
Alejandro AmenábarScénář:
Alejandro AmenábarKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alejandro AmenábarHrají:
Nicole Kidman, Fionnula Flanagan, Christopher Eccleston, Alakina Mann, James Bentley, Eric Sykes, Elaine Cassidy, Keith Allen, Renée Asherson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Grace žije se dvěma dětmi ve velkém domě a čeká na manželův návrat z války. Její sluhové musí dodržovat zvláštní pravidla - žádné dveře v domě nesmí otevřít dřív, než zavřou předchozí, protože děti trpí alergií na denní světlo. Starší Anne začne mluvit o jednom hrozném dni v minulosti a jakémsi chlapci, který s nimi bydlí v jejich ložnici. I Grace si pak všimne zvláštních zvuků a hlasů v domě a chce požádat o pomoc kněze. Pak se ale setká s manželem a všechno se dramaticky změní. Grace bude muset uvěřit neuvěřitelnému a postavit se strašlivé pravdě... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (4)
Recenze (1 150)
Absolutně nevím co napsat, protože se ještě vzpamatovávám z právě skončené projekce Těch druhých. Jedná se o skvěle vypointovaný snímek, s dokonalou atmosférou a přesvědčivě hrající Nicole Kidman, v roli milující matky. A bez krve. Film se mi po celou dobu stopáže líbil, byl napínavý a zajímavý, avšak první pointa, která přišla po otočení fotografie nalezené na zemi, snímek ještě povýšila a to jsem netušil, že nás čeká ještě druhá. Že se jedná pouze o jakýsi šokový mezistupeň a to pravé rozuzlení si pro nás tvůrci nechali až na samotný závěr. Ten mě totiž poslal do kolen. Zřejmě režisér myslel na divákovo duševní zdraví a nechtěl jej omráčit jednou ranou. Dokonalost, skvělá práce, úžasná duchařina - nemám dalších slov a ještě vše vydýchávám. A dlouho budu. Takhle má vypadat horor, takhle má vypadat filmový zážitek. Po Shyamalanově Vesnici další trošku opomíjená senzace. ()
Mé druhé setkání s Amenábarem a opět skvělý filmový zážitek. Stejně jako v Diplomové práci si vystačí s málem a i tady umí mistrně navodit napětí, třeba i při takové banální situaci jako je otevírání a zavírání dveří. Několikrát jsem se opravdu slušně lekl a po celou dobu jsem byl napnutý, co přijde dále. A závěrečná pointa je opravdu velmi překvapivá a pochybuju, že by ji někdo dopředu odhadl. Ti druzí jsou jasným důkazem, že lze natočit kvalitní horor i bez makabrozních scén, stačí "jen" mít kvalitní scenář a být šikovný za kamerou. A to Amenábar je až příliš :o) Navíc to musí být renesanční člověk, nejenom že si napsal i scenář, ale také hudbu (výbornou!) a dokonce byl jedním ze členů orchestru. Už se těším na Váš další film, Mistře. Mohu vám tak říkat, ne? ()
"Tvoja mama isté veci odmieta pochopiť." Ustráchaná cholerická matka (vynikajúca Austrálčanka Nicole Kidman s brokovnicou), pochmúrny obrovský dom na samote pri lese (večne zahalený v hmle), tajnostkárske služobníctvo, staré zažltnuté fotografie, manžel padnutý vo vojne (Christopher Eccleston napráva svoj trápny hriech zo 60 SEKÚND), svetloplaché deti, čudné zvuky na povale, večne zatiahnuté závesy, kľúčová veta „Mami, nechoď preč, bojím sa duchov“ - a oni. Tí druhí. Kto sú? Odkiaľ prišli, koľko ich je a čo chcú? TÍ DRUHÍ sú napriek všetkým prítomným klišé výborný hororový počin, ktorý vďaka šokujúcej záverečnej pointe získava úplne iný rozmer. Réžie sa skvele chopil talentovaný čílsky režisér Alejandro Amenábar (DIPLOMOVÁ PRÁCA), ktorého mysterióznu drámu z roku 1997 OTVOR OČI v roku 2001 zremakoval Tom Cruise pod názvom VANILKOVÉ NEBO. Tom následne produkoval i TÝCH DRUHÝCH, čo je zaujímavé, lebo presne v roku 2001 sa s Nicole Kidman rozviedol. Kino Považan NMnV 2002 ()
Ti druzí disponují silnou zvukovou stránkou, jejíž útoky dokázaly mnohdy hezky pocuchat nervy svou intenzitou. Vizuál připomíná ilustrace z nějaké knihy strašidelných historek a námět je nádherný, s ještě nádhernější pointou. Jen moc nechápu, proč tam byly postavy tří sluhů? Aby zpočátku nevinně přihlíželi, v průběhu filmu nesli hlavní podezření a v závěru mohli slavně přispět velikému odhalení? Nebylo by mnohem lepší, kdyby snímek sluhy prezentoval na stejné rovině, jako titulní rodinu (rozuměj - byli by v domě od počátku a žádná dílčí pointa by se jich netýkala)? Nebylo by pak třeba v závěru přemýšlet nad tím, nakolik je jejich přítomnost zbytečná.. SPOILER ...a proč si musí hrát na nějaké ochránce a dohlížitele svých mrtvých společníků. KONEC SPOILERU Na průběhu filmu by se nic moc nezměnilo, naopak, pointa by vyzněla úderněji. Ale abych řekl pravdu, mnohem více jsem měl problémy s určitými krutě subjektivními složkami diváctví - tu protivnou blonďatou krávu i její smrady bych prohnal vidlema po poli. 6/10 ()
They're everywhere - they say this house is theirs. Nejatmosféričtější horror, co jsem za posledních několik měsíců viděl. Téměř bezchybná filmařina, herecký koncert Nicole Kidman a bravurně vystupňované napětí s každou další sekundou. Co mne ale zaráží je konec, který není ani tak šokující, jako spíše "divný". Bez debat se ale určitě jedná o jednu z nejlepších žánrovek dekády. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Jde o první film, který dostal španělskou filmovou cenu Goya za nejlepší film, aniž by ve filmu zaznělo jediné slovo španělsky. (don corleone)
- Film byl parodován ve snímcích Scary Movie 3 (2003) a Spanish Movie (2009). (don corleone)
- Španělsko se na filmu podílelo jako koproducent a díky tomu se film počítá do španělské kinematografie. Po dvou měsících promítání ve světových kinech se proto stal nejúspěšnějším španělským filmem všech dob. (don corleone)
Reklama