Reklama

Reklama

eXistenZ

  • Kanada eXistenZ (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Hra nebo skutečnost? Kde končí jedno a začíná druhé? Kanadský thriller z budoucnosti možná nepříliš vzdálené. Allegra Gellerová, jedna z nejlepších počítačových programátorek blízké budoucnosti, se osobně účastní testování své úplně nové hry, zvané eXistenZ, s testovací skupinou. Tyto hry nové generace však potřebují tzv. bioport, neboli port zavedený do lidského těla. Hra se pak napojuje přímo na nervový systém hráče a zavádí ho do světů nejdivočejší fantazie. Při nahrávání nové hry do portů testovací skupiny je však Allegra Gellerová fyzicky napadena, nahrávání je přerušeno a systém poškozen. S pomocí pověřeného průvodce Teda Pikula se jí podaří uniknout, pronásledovatelé z konkurenční firmy jsou jim však v patách a navíc je unikátní virtuální systém nové hry téměř zničen. Jediná cesta, jak jej zachránit, je hrát hru s přítelem. Ted Pikul však nemá zaveden bioport...
Nový opus kontroverzního kanadského režiséra Davida Cronenberga s nečekanou pointou je tentokrát polemikou o hranicích virtuální a skutečné reality se všemi pocitovými a morálními důsledky pobytu člověka v nich. Téma filmu je vyjádřeno už v samotném schematu filmu, v němž je tato hranice téměř popřena volnými přechody mezi realitami, což postavy samé i diváka udržuje v neustálé nejistotě o tom, kde jsou a s kým vlastně mluví. Výprava Cronenbergova filmu nijak nezaostává za esteticky bizarním světem ostatních jeho filmů, ovšem ani za fantazií některých již dnes známých počítačových prostorů. Film získal Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1999 za Mimořádný umělecký přínos a v témže roce Cenu stříbrného vřískotu na Festivalu fantastických filmů v Amsterodamu. O rok později získal kanadskou výroční filmovou cenu Genie za střih. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (436)

Campbell 

všechny recenze uživatele

Hry hraji poměrně často a proto jsem se těšil na herní výlet od pana Cronenberga a za sebe můžu říct že co slizkosti se týče tak Cronenberg vyhrál na plné čáře. Příběh ač ze začátku dost jednoduchý se postupem času tak neuvěřitelně zamotává že jsem měl co dělat abych to pobíral a závěrečnej twist byl parádní. Law kterýho jsem nikdy nijak nemusel ukázal že zahrál postavu dokonale, ostatní herci byly taky výborní a Dafoe byl démonickej. Pár scén a samotná herní konzola byla neuvěřitelně nechutná a scéna v restauraci působila správně "sleazy". Cronenbergovy filmy vyloženě nevyhledávám a jeho nejlepší kousky jsem viděl a tohle je jeho 2 nejlepší film. ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

U Mouchy mi přehnané použití krve a různých blivajzů přišlo ještě smyslupné, ale tady mi to přišlo už značně mimo - já osobně bych hru, kde se charaktery musí potýkat s pitváním žab, pojídáním zmutovaných obojživelníků a hlazením herní konzoly podobné placentě dobrovolně rozhodně nehrála. Konec byl sice výborný, ale díky tomu nebudu zvyšovat hodnocení filmu, který mě chvilkami nudil a chvilkami znechutil. ()

Reklama

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Po čase zase nějaká originální filmová myšlenka! Už vím, kde se inspirovali tvůrci Inception. Ačkoliv v závěru bych místo snahy nechat diváka na pochybách (přece jen tak geniálně to nepůsobí) upřednostnil něco reálnějšího. # [viděno: monitor, sluchátka] # příběh 8 | hudba 8 | humor 0 | akce 3 | napětí 5 | pustil bych si znovu 7 ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Cronenbergův svět je promyšlený do nejmenších detailů, zcela svébytný a plný fantazie. Neplýtvá energií na kopírování jiných. Ve filmu se prolíná tušená realita s tušenou fikcí, nic není takového, jako se zprvu zdálo. Závěrem posílá Cronenberg hořký úsměšek, když nám představuje chrám, chrám testování nové hry. Nehledá supermoderní, až futuristickou stavbu, bere nás do tradičního kostela. Jen musím říci, že Cronenbergova vize budoucnosti je děsivá. Je to vlastně vize budoucnosti? Nebo je tenhle sofistikovanější Cronenbergův Matrix jen odrazem reality, v níž každý hrajeme svoji postavu? ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Inu, co na to rict. Namet bezpochyby zajimavy a slibny a ono stridani "realit" je zpracovano ze scenaristickeho hlediska dobre, vcetne uplne finalni sceny, ktera by nemohla byt lepsi. Jude Law vse navic zahral s bravurou sobe vlastni, navic v dobe kdy byl obsazovan pro svuj opravdu velky herecky talent a ne kvuli jeho roztomiloucke tvaricce. Mensi zapor bych ale videl v malem prokresleni postav, i kdyz chapu, ze teziste filmu je nekde jinde. Velmi me potesilo obsazeni nekterych mych oblibenych tvari, zejmena pak genialniho W.Dafoe a i vsechny ty nechutnosti, pro Cronenberga tak typicke, mi nevadily a docela jsem si je uzival ;) A i presto, ze film po prvnim shlednuti vyzniva jaksi plytce a ani nemam chut se na nej kouknout znova, nejaky dojem ve me zanechal a v me hlave si sve misto vydobyl, coz je nepochybne pozitivum. Celkove tak 3,5*. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (10)

  • V úvodnej scéne, kde sa predstavuje hra "eXistenZ", prichádza do miestnosti oneskorenec, ktorý má v pláne spáchať na autorku hry atentát. Na jeho identifikačnej karte, ktorú si necháva oskenovať, sa na spodku nachádza riadok textu, ktorý je písaný v starovekej babylončine. (tomashrabek)
  • Film je výrazne inšpirovaný dielom legendárneho sci-fi spisovateľa Philipa K. Dicka, ktorý sa vo svojej tvorbe zaoberal najmä pravou povahou reality. eXistenZ sa do veľkej miery inšpiruje jeho románom "Tri stigmy Palmera Eldritcha", v ktorom však vrstvenie realít nebolo rámcované hrou, ale špeciálnymi drogami. (tomashrabek)
  • Keď Kiri a jeho asistent opravujú Allegrino hracie zariadenie, Kiri hovorí "Köszönöm, köszönöm, köszönöm," čo je v maďarčine "Ďakujem, ďakujem, ďakujem." (tomashrabek)

Související novinky

Hollywood podle Cronenberga

Hollywood podle Cronenberga

07.02.2006

Intriky a výstřednosti všeho druhu v americkém filmovém průmyslu budou stěžejním tématem připravovaného tragikomického dramatu kanadského režiséra Davida Cronenberga (Dějiny násilí), MAPS TO THE… (více)

Reklama

Reklama