Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v roce 1908 v Anglii. Na Ravenscroftské panství přijíždí britský inspektor Scotland Yardu Thomas Hatcher (Martin Dejdar), aby zde vyšetřil záhadnou vraždu čeledína Patricka Roarka (Mark Huntley). V domě žije 5 žen paní Ravenscroftová (Greta Scacchiová), její dcera Gillian (Laura Harrisová), guvernantka Charlotte Kleinerová (Gabrielle Anwarová), kuchařka Ellen Frenchová (Edie McClurgová) a služebná Dolly (Fay Mastersonová). V průběhu vyšetřování inspektor Hatcher zjistí, že smrt Patricka Roarka nebyla nešťastná náhoda, jak všechny ženy svorně tvrdí. Naopak se zřejmě jedná o vraždu, která má navíc něco společného se smrtí majitele panství pana Ravenscrofta, který zemřel také pádem ze schodů. Výpovědi si v mnoha případech odporují a je na inspektorovi, aby zjistil tajemství Ravenscroftského panství. Zemřeli nešťastnou náhodou, zabili je duchové nebo šlo opravdu o vraždu? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (53)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Viktoriánsky laděné detektivky mám rád, Panství jsem chtěl vidět od chvíle, kdy se natáčelo a Martin Dejdar o něm tehdy v médiích mluvil neskutečně sebevědomě. Včera jsem pak náhodou o filmu zaslechl zmínku a konečně si znalost doplnil. A výsledek? Ono je to vážně skoro tak špatné, jak se povídá. Tenhle film chatrně stojí a především padá se scénářem, který se hrubě nepovedl. Jo, chtít z divadelní hry udělat film není snadný. A tady tvůrci vybouchli. Blábolivý děj, Dejdar, co svým umem stačí na televizi, nikoli však na film, stotisíc flashbacků, dokola padající těla že schodů, rádoby šokující twisty, nepochopitelný hrdinovy představy a strašný dabing, a to nejen Nadi Konvalinkové, ale i Dejdara dabujícího sebe sama, hyperkorektně vyslovujícího "Jsem" a že někdo padá "se schodů"... V opileckém závěru jsem se už nepokrytě bavil na účet filmu a kroutil hlavou, co je to za debilitu. Vzhledem k obsazení je to škoda, Gabrielle Anwarová je nádherná, Greta Scacchiová zajímavá (byť jí hlas Konvalinkové strašně ubírá), Laura Harrisová, u který jsem dlouho přemýšlel, odkud ji znám, než mi konečně docvakla Rodriguezova Fakulta... ale film je propadák. O nesmyslných dovětcích, co jako hrdinové dělali potom, se zmiňovat nebudu. Trapárny s Margaret Thatcherovou nebo Chamberlainem a Hitlerem nelze přejít bez spršky vulgarismů. Nerad to říkám, ale je to fakt blbost. Hodně velká blbost. ()

choze 

všechny recenze uživatele

V polovině 90. let byl Martin Dejdar na vrcholu - na Nově řádil s Vackem v Na vlastní nebezpečí a točil filmy jako ŠAKALÍ LÉTA, AMERIKA či UČITEL TANCE, za kterého dostal Českého lva (ten ročník i moderoval). Ocenění mu ale žádné další nabídky nepřineslo a tak se rozhodl natočit si film sám, v produkci jím spoluzaložené produkční společnosti M.D.M. Byl vybrán realizačně i umělecky nenáročný scénář vycházející z divadelní hry Ravenscroft od Dona Nigro, angažoval se mezinárodní herecký ansámbl v čele s Peterem O´Toolem, Gretou Scacchi a Dejdarem, britský režisér a český štáb a natáčení prvního českého filmu v angličtině se rozjelo. A záhy zastavilo pro nedostatek financí. Pravé peklo ale nastalo až když byl film dokončen, uveden, strhán kritikou a když i přes holedbání tvůrců do kolika zemí se jej podařilo prodat, po sobě zanechal milionové dluhy, které zůstaly na triku Dejdarovi. Za to, o co se pokusil a co s tím zkusil, má Dejdar moje sympatie, ne už tak ale jeho dílko. Nejdřív pozitiva, která začínají a končí u skvělého obsazení a hereckých výkonů, zejména vynikající Grety Scacchi a opravdu podmanivé Laury Harris (Mary Beth z o rok starší Rodriguezovy FAKULTY). A teď to ostatní. Jakkoli to Dejdar popíral, obsazení Petera O´Toolea je ryze samoúčelné, ve filmu se objeví všehovšudy na nějakých pět minut a jeho postava není pro příběh ani zdaleka tak důležitá, aby byl vyobrazen na plakátě (mimochodem s Dejdarem nemají ani jednu společnou scénu). Výkon samotného Dejdara je pak při vší úctě trapný. Scénář je slabý jako detektivka (vodopád výslechů a lží vás záhy unaví) i jako komedie a i když se režisér i kameraman snažili, co mohli, aby z téhle televizní inscenace udělali plnohodnotný film, výsledek je umělý a krajně neuspokojivý a přímo se nabízí srovnání s podobnou detektivní taškařicí, Zelenkovými BANKROTÁŘI (kde si Dejdar také zahrál), která ale naštěstí zůstala moudře v televizi. Cinema: 40%, IMDb 5/10. ()

Reklama

packa odpad!

všechny recenze uživatele

Shlédnuto na LFŠ2010. Jeden z nejstrašnějších počinů porevoluční éry české kinematografie. Slýchal jsem zleva zprava, že se film nepovedl, ale že se jedná o až takovou sračku, to jsem netušil. Samoúčelně roztřesená kamera (jak se k něčemu podobnému mohl snížit pan Vladimír Smutný, to nepochopím), nesmyslný střih, jakýkoliv smysl postrádající děj a jako vrchol - obludný výkon Martina Dejdara. Těší mě, že jsem na tu hrůzu nebyl sám a mohl jsem trpět společně s MrCreosotem. Ve dvou se to lépe rozdejchávalo. Můj komentář by jistě mohl být obsáhlejší, ale nechce se mi té hrůze věnovat už ani sekundu času. Ale přece jen si ještě jednu poznámku neodpustím - pane Dejdare, na tomto filmu jste prodělal kabát... a naprosto zaslouženě. Patří vám to! ()

laepus 

všechny recenze uživatele

Velmi zvláštní počin, který stojí za shlédnutí! Ano, Peter O´Toole zdaleka není hlavní hvězdou filmu a jeho obsazení mělo být pouze tahákem pro diváky, ale i tak je obdivuhodné, že do tohoto projektu šel. Zřejmě i on na něm viděl něco zajímavého... A něco zajímavého na tomhle filmu opravdu je. Střídají se zde napínavé, tajemné i vtipné (decentně i šíleně vtipné) scény. Scénář by potřeboval - pravda - trochu doladit, ale drobná zaváhání filmu v jeho naivitě bez problémů odpustíte. Hudba, kterou jsem znal dříve než film, mi připadla tupá a kýčovitá, ve spojení s filmem však tak ani náhodou nepůsobí a skvěle dokresluje atmosféru typického anglického sídla v sychravé zimě začátku 20. století. Zajímavá je i celkové proměna charakteru filmu - z počáteční klasické detektivky se mění v britskou konverzační veselohru a nakonec v černočernou crazy komedii. Je to zkrátka film s dobrým nápadem, kterému chybělo trochu peněz na pořádné tvůrce, kteří by ho dotáhli tam, kam by si zasloužil. Proto "jen" 3 hvězdy :) ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Kdyby to nebyl český film, tak bych jedničku ubral, ale za tu odvahu si Panství toto hodnocení určitě zaslouží. Navíc jsem se příjemně pobavil nad řadou absurdních situací, i když ze začátku nic nenasvědčovalo tomu, že jde o komedii. Pointa je hodně přitažená za vlasy, ale nedá se říct, že by nefungovala - je jen tak trochu originální. Herci jsou typově přesní a ani Dejdar nijak nevybočuje. Samozřejmě netřeba zmiňovat zlaté české ručičky, jež dovedly film k technické dokonalosti (možná kamera byla trochu kýčovitá a efektní). Nevím, jakými komplexy kritici tehdy trpěli, ale tento snímek je přinejhorším průměr (ve světové produkci). ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Rozpočet činil 170 000 000 korun, což dodnes činí z filmu třetí nejdražší český film. Na rozdíl od Tmavomodrého světa a Bathory se však nejedná o koprodukční film, na rozpočet filmu sehnal producent Martin Dejdar od bank peníze v podobě úvěru. Na Dejdarův účet pak peníze ani nikdy nepřišly, putovaly přímo na konto herců a hereček. (wosho)
  • První anglicky mluvený český film produkoval Martin Dejdar. Film skončil finanční katastrofou, která herce na mnoho let zadlužila. (Hwaelos)

Reklama

Reklama