Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž 2010. Město je zdí rozděleno na ghetta, kde neplatí žádná pravidla ani žádné zákony. Mocnému gangu v Okrsku 13 se podařilo ukrást experimentální nukleární bombu. Damien, důstojník speciální policejní jednotky, a Leito, obyvatel okrsku 13, mají 24 hodin na to, aby nálož zneškodnili. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (539)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nejdříve jsem viděla pokračování (ano, vím, že by to mělo být naopak), které mne překvapilo svou neotřelostí a velmi svižným tempem. Tady se pár hluchým míst najde, scénář je celkově slabší, i když to rozhodně neklesá na úroveň slátanin, ve kterých je příběh nahrazen počtem mrtvol, jejich vyhřezlých vnitřností a uškubaných údů. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Stylová parkourově-akční hříčka s vizuálem typickém pro zbytek podobně zaměřené francouzské produkce strhává veškerou pozornost na skvělou režii a neméně skvělou choreografii, protože scénář od autora Leona je ostudně triviální a kdyby jej napsal kdokoliv jiný než právě Luc Besson, těžko by to takového projektu někdo strčil peníze. ()

Reklama

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Píše sa rok 2010. Parížska štvrť Banlieue 13 je obohnaná ostnatými drátmi, všade sa vala biely prášok, bambitky a veľkí tuční chlapci s veľkými tučnými kvérmi. Ťažké ghetto a problém pre vládu, ktorá to tam chce pozametať. Francúzke filtre rulez ! Menej kecov ako u Dany the Dog, akcia frčí od začiatku na plné gule a všetko podtrhuje epileptický vizuál, ktorý filmu sadne ako riť na šerbel. A to, že v scénari boli občas diery mi pre tento krát absolútne nevadilo. Len je mi ľuto, že sa to k nám nedostalo do kín. Verím, že na plátne by to bol úplný orgazmus. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Rozhodně jedna z lepších klisen Bessonovy stáje. Videoklipový střih a epileptické fokusy kamer zajišťují perfektní vizuální look. Raffaelli je jako řešič vynikající (škoda jen, že nemá víc prostoru) a David Belle si krom efektních útěků pro sebe krade i většinu vtipných hlášek. Patetické dialogy nejspíš zaskakoval Bessonův retardovaný dobrman, ale jinak je scénář bez větších logických kiksů. Jak už psal Lateef, příjemná jednohubka. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Devadesát procent zdejších akčních scén spočívá v tom, že někdo před někým utíká a utíká maximálně efektním způsobem, tzn. proskakuje úzkými škvírami, skáče ze střechy na střechu, odráží se ode zdí apod. Aktivní parkouristé budou jenom tiše závidět a tajně doufat, že se jednou vypracují na podobnou úroveň jako David Belle a Cyril Raffaelli, kteří jsou přeci jenom více kaskadéry než herci. Háček spočívá v neexistenci jiného smyslu těchto akčních scén, než aby jednoduše byly a já se táži, když už tedy jsou, proč jich není víc? Nejlépe plný film? Když například padouši několik minut pronásledují oba borce městem, usilují jim o životy a následně je znenadání obklíčí a z plezíru jim nabídnou mírový výměnný obchod – nutně vyvstávají pochyby o legálnosti drog užívaných scénáristou, tedy samotným Bessonem. Pierre Morel působil dlouhou dobu jako kameraman (např. zmíněný Utržený ze řetězu) a pomocný technik, Okrsek 13 je jeho režijním debutem, nicméně je znát, že se učil od lidí, kteří svého řemeslu rozumí. Slovo „cool“ je uplatnitelné na naprostou většinu aspektů tohoto počinu. Zasazení děje do blízké budoucnosti bylo pak mazaným tahem producentů. Pár rozpadlých baráků v čemsi, co bylo kdysi Paříží, pár natuněných sporťáků a máte prostředí nenapadnutelné pro svou nezařaditelnost ze žádné strany. 70% Zajímavé komentáře: Lateef, genetique, SeanLSD ()

Galerie (30)

Zajímavosti (24)

  • Celková výroba filmu (casting, scenár, filmovanie) trvala 10 mesiacov (Január až Október 2004). (Mihail123)

Reklama

Reklama