Reklama

Reklama

Thriller - drsný film

(festivalový název)
  • Švédsko Thriller - en grym film (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jako malá se Frigga/Madeleine, žijící s rodiči na venkovském statku, stala obětí pedofila a od té doby nemluví. Jednoho dne jí ujede autobus k logopedovi, nastoupí do špatného auta a skončí jako drogově závislá prostitutka s okem vypíchnutým za neposlušnost. Když se dozvídá, že její rodiče zemřeli z žalu nad její ztrátou, a také je zavražděna její spřátelená kolegyně, podstoupí výcvik v řízení auta, bojovém umění a střelbě, aby krvavě sprovodila ze světa své kunčafty i pasáka.

Jeden z inspiračních zdrojů Tarantinova KILL BILLA a spolu s Mastorakisovým ISLAND OF DEATH evropský příspěvek konjunktuře exploitation v 70. letech (LAST HOUSE ON THE LEFT, TEXAS CHAIN SAW MASSACRE, FIGHT FOR YOUR LIFE, I SPIT ON YOUR GRAVE aj.). Režisér Vibenius se rozhodl pokrýt finanční ztrátu svého předchozího rodinného filmu natočením „ďábelsky komerční sračky“ a dal hercům do smluv, že nesmí nikde prozradit totožnost režiséra (sám se ale ve filmu mihnul jako řidič náklaďáku, po kterém hrdinka při závěrečné honičce vystřelí). Film proslul mj. scénou s vypíchnutím oka, pro kterou byla údajně použita mrtvola. Snímek byl ve své domovině zakázán a nepomohlo ani jeho sestříhání z původních 107 na 82 minut, kterážto verze pak běžela i ve Spojených státech. V letech 2004 a 2005 film vydala na DVD americká distribuční společnost Synapse Films, zaměřující se na kultovní sci-fi, horory a exploitation (vydali např. MANIAC COPA, VAMPYROS LESBOS či STACY), a to ve dvou verzích - nezkrácené Limited Edition a sexu vystříhané Vengeance Edition. Neobešlo se to bez výhrůžek ze strany režiséra, podle kterého společnost na vydání filmu neměla práva. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (123)

HAL 

všechny recenze uživatele

Je poněkud zvláštní když v něčem co má pověst "splatteru podle kterého Tarantino točil Kill Bill" je zdaleka nejzajímavější ta první polovina, ve které se děj teprve uvozuje a seznamujeme se s prostředím, takže není vůbec akční. První plovina s únosem, zfetováním, dehumanizací hlavní hrdinky a vlastně i celého filmu předváděním nechutných a krutých činností naprosto bez emocí a bez výrazu rozhodně není špatná a dokáže zaujmout (i když je otázkou nakolik je to způsobeno autorským záměrem a nakolik amatérismem herců). Zato přesně toto pak dělá z druhé části tréninku a žánrově čisté pomsty směšnou frašku, která je navíc extremně nudná díky na první pohled stylovým, ale ve výsledku vražedně ubíjejícím zpomalovačkám. 5/10 ()

kagemush 

všechny recenze uživatele

Napodobenin spousta,ale rýmejk žádnej? Jak to? (po Muži na střeše ,u mě druhý švédský thriller z let sedmdesátých,a opět výborný ,tentokrát ne sice tak kvalitní forma,ale o to temnější,surovější a s neskutečnou femalkou,-konečně někdo těm machonosičům varlat,a nejen jim,pořádně nakopal prdel a rozstřílel ksichty,-a co na to moje varlata?,mrkli na to a zatáhli se,a to že fest /nechtějte vědět co vyváděly ,když jsem jim pustil Carver/---pro mě vynikající konec,-skončila pomsta -skončil film a žádný pindy vokolo,natož náznak hepáče)(těsně po sobě shlédnuty tohle a Plivu na vaše hroby/Den ženy,-teď tu na mě z filmotéky pomrkává Pramen panny,ale asi si dám na chvíli voraz,-ještě bych si mohl z nějakého pocitu kolektivní viny urvat pohlaví) ()

Reklama

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Inspirační zdroj pro Quentina Tarantina.To hovoří za vše.Brutální snímek.Mix žánrů.Exploitation řízlej pornem(kdo to kdy viděl?).Porno akce není sice autentická,a je vložená z nějakého péčka,ale totálně vyjadřuje ponižování hlavní hrdinky.Je to prostě hodně depresivní snímek zachycující život jedné dívky s kterou se osud opravdu nemazlil.Ale ona se svému osudu vzepře a pořádně ho nakope do koulí a vyřídí si to z každým úchylným prasetem osobně.Rape and revenge v celé své kráse. A na to,že je to z roku 1974 je to fakt husťárna a ani se nedívím,že byl film ve své domovině a i v jiných zemích zakázán.Navíc na Christinu Lindberg je opravdu famózní pohled a páska přes bulvu jí fakt sekne.K tomuhle filmu se hodí jedno pořekadlo.Sice jsem ho trochu překopal,ale na tenhle film sedí.Pes který neštěká,kouše.A má fest ostrý zoubky.Za sebe nemůžu jinak než za plný počet. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Ikona svetového exploatačného filmu, vo veľkom pretláčaná a citovaná majstrom postmoderny, Quentinom Tarantinom, vyhrávajúca hitparády brakovosti a brutality. ........ Vibeniusova réžia je špecifická odosobnenosťou, chladom a odťažitosťou. Celá revenge snímka sa odohráva v bolestne pomalom, zmrazenom tempe, postrádajúcom výraz. Akoby vo vákuu hodnôt a citov. Sexuálne scény sú výsostne asexuálne, prosredie maximálne neživotné, celý Thriller sa dá opísať ako absolútna pustina. Hlavná hviezda filmu, obeť ľudskej zloby Anita Lindberg prechádza (pretrpí) celý film s kamenným výrazom. ......... Táto spustnutosť vrcholí v chladnej brutalite záveru. Jednooká pomstiteľka likviduje svojich nepriateľov v priamych obrazoch slow-motion pomsty bez akéhokoľvek zľutovania. ......... Vibenius stvoril film existujúci mimo akejkoľvek ľudskosti a životnosti, postavil svoje autorstvo podobne ako Fulci na vlastných nedokonalostiach, ľahko zameniteľných s regulárnym trademarkom. Sex, Shotgun & Revenge. ......... PS. To úplne najlepšie je zaručené farebné zladenie pások cez oko s oblečením. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Jako milovník exploitation, horrorů a všech možných brutalit a bizardností v oblasti filmu jsem se k tomuto filmu dostal až mnohem později, než k základním a dnes notoricky známým kultům (viz můj profil). O to větší překvapení a nadšení však bylo, při a po shlédnutí tohoto díla. A opravdu tím myslím filmové dílo, protože i když film tíživě trpí nízkým rozpočtem, režisér a Christina Lindberg (Ať mi někdo říká, že modelky z erotických časopisů neumějí hrát...) z něj mačkají absolutní maximum. Navíc rok vzniku je také úctihodný a pokud si to člověk chvíli přebírá v hlavě, zjistí, že se jedná o naprosto průkopnické dílo. A to jak v žánrech jako je "exploitation", "rape and revenge", ale dokonce i akční film samotný!! A tohle prosím přichází ze země jako je Švédsko, pro mne jako filmového fandu země téměř neznámá. Celý film je jako jeden zlý sen. To, co filmu mnozí vyčítají, dlouhá stopáž, pomalé tempo atd., to já beru jako jasnou premisu, která vytváří neopakovatelný dojem, neopakovatelnou atmosféru a doslova neopakovatelný film. Last House on the Left (1972) od Cravena byl ujetý a jasně nekompromisně násilný film. Pozdější dnes již notoricky známý Zarchiho I Spit on Your Grave (1978) byl totální šok pro celý tehdejší filmový svět, ovšem v mnoha ohledech amatérský a to zejména v hereckých výkonech. Spousta dalších exploitation filmů 70. let byla lepší či horší, ale THRILLER EN GRIM FILM je dle mého názoru absolutní kult a neopakovatelné jedinečné dílo. A pokusím se vysvětlit proč. Zasněná atmosféra, brutalita a násilí par exelans ... i když někdy není vidět vše a někdy je vidět až příliš. Perfektní mix těchto dvou přístupů, kdy každý divák ví, že někdy méně ukázat znamená více a někdy je třeba zas pořádně sešlápnout plyn až na podlahu. Upozorňuji, že jsem viděl UNCUT verzi 107 minut dlouhou se vším všudy i s hardcore porno scénami. A to je další kapitola sama pro sebe. Režisér zřejmě vzal pár záběrů z nějakého tehdejšího porna (pro představu, jde opravdu o porno - detailní záběry na styk, klasika, anal, ejakulace na anal ...) a vložil je velice precizně a přesně do scén, kdy musí hrdinka filmu dělat prostitutku a ukájet nejrůznější zvrhlá hovada. Nevěřím a doufám, že tyto scény netočila Chritina Lindberg (ač se tato playmate kočička nahoty rozhodně nebála, tohle je příliš moc a evidentně je to doplněné z jiného filmu - ovšem nezjitil jsem z jakého...) Tohle je pecka!! Tak jasně a hnusácky vyjádřené ponížení hlavní hrdinky, zneužití a ublížení ... proti tomuhle si může jít Zarchi i Noé se svými znásilňovačkami kleknout do kouta na hrách. Blíž reálnosti nás již režisér přiblížit prostě nemůže (zde si nemohu odpustit odkaz na Deodatův Cannibal Holocaust 1980 a reálné vraždění zvířat...přiblížení realitě jak jen to jde). Dále, bolest a ponížení, jaké musí hlavní hrdinka snášet. Vypíchnutí oka, ošoustávání odpornýma hovadama, mlácení, ponižování ... všechno jsem tak nějak snášel jako součást exploitation filmu, ale dopis od matky a konec její rodiny mi vehnal slzy do očí. Pak už jsem jen přál a čekal všem těm odporným hajzlům tu nejstrašnější smrt ... Čekal jsem na revenge. Ta je podaná zvláštním neustále zpomaleným stylem, ovšem má to své kouzlo. Ovšem představte si. Rok 1974, mladá překrásná hrdinka s obličejem dítěte, černou páskou přes oko, celá v černém, v dlouhém černém plášti a brokovnicí s uřezanou hlavní!! Viz můj profil a velká fotka z tohoto filmu. V roce 1974 jako v GTA (známá to videohra) trénuje bojová umění, učí se jezdit autem, střílet ze všech možných zbraní a nechává se stále ošoustávat a ponižovat úchyláky, aby našetřila dostatek peněz na pomstu a heroin. Navíc, dívka je celou dobu na heroinu, musí si dát 2 dávky denně do žíly (zde jen upozorním, že tady se tvůrci dopustili totální koniny, když ve filmu tvrdí, že pokud si někdo závislý na heroinu nedá dávku do 48 hodin, tak zemře - naprostý nesmysl, ale pro film to není tak podstatné). Naprosto průkopnická klišé, které režisér neměl kde vyhrabat!! Vše, co se dnes, již desítky let objevuje v akčních filmech o pomstě, jako by vycházelo z tohoto šíleného majstrštyku ... Je to až záhadné a zarážející. Christina Lindberg je chladná, bez emocí a studená tak, že Kristanna Loken jako robot-terminátor je proti ní empatická společnice a Carrie-Anne Moss v přilehavém černém obleku jen trapnou kopií i se svým charismatem. Tady se kladou základní kameny akčního filmu i základní kameny filmů, kde vykonávali pomstu desítky mužských herců. Zde se přesahuje z tradičních westernů do nové éry. A v tom vidím naprostý skvost tohoto filmu, je to průkopnický, klasický film, který stovky dalších filmů jen nevědomě (ale i vědomě) vykradlo a vykrádá dodnes (a přiznal se k tomu jen Tarantino ...). Dále, ... dívka mlčí, nehne ani brvou a divák prostě neví, co se jí honí v hlavě, má charisma, že by jí ho mohly stovky akčních mužských hrdinů závidět. Samozřejmě, že film evidentně trpí nízkým rozpočtem, ale i tak je z něj vymáčknuto maximum. A akční scény? Vím, že jsou úsměvné, pro někoho možná trapné ... ale pro mne ne. Nejsou, jsou jen jinak podané. Originálně, drsně, bizardně atd. Takže shrnuto podtrženo, tohle je pro mne jeden z největších kultů 70. let, jeden z nejkultovnějších exploitation, jeden ze zakladatelů akčního filmu vůbec a klasický a jeden z nejlepších představitelů dnes již téměř vyhaslého filmového stylu "rape and revenge". () (méně) (více)

Galerie (67)

Zajímavosti (9)

  • Nejdrsnějšímu a nejextrémnějšímu švédskému filmu, který se kdy dočkal mezinárodní distribuce, vrátil věhlas Quentin Tarantino, když jej označil za jednu z klíčových inspirací pro svůj epos Kill Bill. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Herečka ztvárňující hlavní hrdinku, Christina Lindberg, byla původně fotomodelka do pánských časopisů a go go tanečnice ve švédských klubech. Od tohoto filmu očekávala, že ji zviditelní a přinese úspěch. Tak se také stalo, po natočení Thrilleru odjela do Japonska, kde si zahrála v několika explotation filmech. (Flipnic)
  • Ačkoli Vibenius uspěl v tom, že v jistém ohledu vskutku vytvořil nejkomerčnější film všech dob, Thriller mu nakonec přinesl víc vrásek než kýženého zisku. Ve většině zemí byl zakázaný, nebo se do kin dostal až po dlouhých tahanicích a opakovaném přestříhávání. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama