Režie:
Niki CaroScénář:
Michael SeitzmanKamera:
Chris MengesHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Charlize Theron, Frances McDormand, Sean Bean, Michelle Monaghan, Sissy Spacek, Woody Harrelson, Brad William Henke, Jeremy Renner, Richard Jenkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Všechno co Josey Aimes (Charlize Theron) chce, je slušná práce, která jí umožní postarat se o své děti. Místo toho zažívá strach, urážky, obtěžování, ponížení, útoky a sprosté nadávky. „Ber to jako bys byla chlap!“ – to je rada od jejího šéfa. Ona se k problému postaví jako člověk a začne rány vracet zpátky. Tím odstartuje první případ žaloby za sexuální obtěžování. V emotivním příběhu o boji proti předsudkům dále uvidíte Frances McDormand, Sissy Spacek, Woody Harrelsona a Seana Beana. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (266)
K naprosté dokonalosti schází snad jen více scén s vypulírovanou Charlize. A teď zase chvíli vážně. Jako film dobré, ale vadila mi jinak opěvovaná kamera. Což o to, sama o sobě je sice pěkná, ale v podobném druhu filmu chci, aby mě semkla s hlavní hrdinkou a ne aby na sebe strhávala pozornost a stále si někde poletovala nad stráněmi, lesy či minnesotskou industriální krajinou. Ovšem je to naprostý detail v porovnání s tím jak moc aktivně mě štval úděsně pohollywoodštěný (aka "zkýčovatělý") scénář. Ve výsledku to s tou slavnou kauzou nemá společného takřka vůbec nic. Přežít se to dá vlastně jedině díky hercům. Respektive herečkám, abych byl korektní a nebyl místními uživatelkami ocejchován jako šovinistické macho prase. ()
Američané, tedy zejména američanky vnímají sexuální obtěžování trošku jinak. Ve 100 + 1 jsem četl, že jedna žena dala k soudu chlapa co jí podržel dveře a usmál se na ní. Já si pak vzpomněl na všechny mé bývalé pracovní kolegyně a říkal jsem si, že naše český ženský jsou zlatíčka. Ovšem co mají všechny ženy na světě stejné, je to, že se musí vyrovnat z naprostýma debilama z řad mužské populace, kteří si neuvědumují, že svými sexuálními narážkami ne vždy ženu pobaví. Že svými názory typu " Co tam leze. To není nic pro ženskou.", dávají najevo svou ubohost a omezenost. Těmhle primitivům by se jistě nelíbilo, kdyby se ženy podobně vyjadřovaly na adresu mužů. Místo těhle keců by se řada mužů měla spíše zamyslet, jestli by se neměli k ženám chovat jako k rovnoceným partnerům a své chlapáctví dokazovat třeba pozorností k ženám. Věřím, že tento film k tomuto může pomoci i díky mimořádně skvělému hereckému výkonu Charlize Theron. Přesto, že mě tento film dostal, nemohu mu dát plný počet hvězdiček. Ukázat, že na třista chlapů připadá jeden dobrej a zbytek jsou primitivové a prasata je stejně omezený jako výše napsané chovaní a myšlení mužů vůči ženám. ()
Svobodná matka bojuje v soudní síni za práva žen na práci v hornické šachtě. Spolu s teplými kovboji ze ZKROCENÉ HORY další ryze oscarový námět, kterému se upřímně zasmějete, aby se vzápětí ukázalo, že film podle něj není vůbec špatný. S JEJÍM PŘÍPADEM mám jen jeden docela zásadní problém a to je to roztahání soudního procesu napříč filmem. A odpustit si mohli i tu scénu, jak v soudní síni začnou všichni povstávat na znamení, že se přidávají k hrdince, to bylo trochu moc (myslel jsem si, že povstane snad i žalobce :). ()
FIGHT for your RIGHT! Banda hutnických hovad vs. Josey Aimes, zastupována Defendorem Harrelsonem + další, kdo si na konci stoupne v soudní síni.. Svět je plný zažitých norem. Když chlap střídá ženské, je to frajer. Pokud žena střídá chlapy, je to děvka. Žena u baru přistoupí k muži a koketně si ho prohlédne, muž je polichocen. Muž přistoupí u baru k ženě, koketně si ji prohlédne a je poslán do nehezkých míst, protože ji obtěžuje. Svět však umí být nespravedlivý ještě víc a to nejen na průmyslovém severu. Pokud musíte pracovat s kretény, je to obvykle problém. Pokud jste žena a ti kreténi jsou šovinistická prasata, je to problém přímo kardinální.. Obsahově nenapadnutelné, herecky velmi dobře zvládnuté (C.Theron, či třeba nejistý Woody, chystající se žádat o tanec), nicméně formou nečekaně utahané a to hlavně ve scénách ze soudního přelíčení, kde měla dramatizace o precedentním hájení zaměstnaneckých, potažmo lidských práv naopak gradovat. A to, že se tato vyhraná soudní pře časem projevila i do křivých obvinění v případech jiných (prostředek k vydírání zaměstnavatele, či prachsprostá msta) už asi bohužel patří k zvrácenosti lidské povahy. A nyní mě omluvte, jdu podat žalobu na naši účetní za sexuální obtěžování. Požádal jsem ji mailem o zhotovení ročního zúčtování daně a ona mně obratem zavolala, že mi to mile ráda udělá.. ()
Jasně, většina chlapů jsou nechutný prasata a ženský zase utlačovaný chudinky. A dál? (Nechápejte mě špatně, Její případ je v zásadě dobrý film, jen je na můj vkus až příliš průhledný ve svém sdělení a působení na divákovy city, zásluhou čehož pak i jisté snahy o komplexnost vyznívají víceméně naprázdno.) 60 - 70 % ()
Galerie (40)
Zajímavosti (7)
- Postava Glory (Frances McDormand) je založená na skutočnej žene menom Pat Kosmach, rozvedenej matke 5 detí, ktorá v baniach pracovala kvôli tomu, aby uživila svoje deti. Zomrela na Lou Gehrigovu chorobu ešte pred súdnym ukončením prípadu. (misterz)
- Všetky sexuálne obťažovania zobrazené vo filme sa naozaj stali rôznym ženám pracujúcim v uvedených baniach. (misterz)
- Steve Persall, filmový kritik a žurnalista ze St. Petersburg Times, napsal, že film je "hluboce a nepopiratelně dojemný ". (Terva)
Reklama