Režie:
Marc ForsterKamera:
Roberto SchaeferHudba:
Asche & SpencerHrají:
Billy Bob Thornton, Halle Berry, Heath Ledger, Peter Boyle, Mos Def, John McConnell, Coronji Calhoun, Sean 'Diddy' Combs, Ritchie Montgomery, Carol Sutton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Hank Grotowski je bachař pracující v oddělení pro odsouzené na smrt. Pracoval tady už jeho otec a současně tu dělá i syn Sonny. Celá rodina má rasistické sklony, Hankova manželka spáchala sebevraždu stejně jako jeho matka a Hankův vztah s otcem je stejně katastrofální jako se synem. Citově strádající Sonny si nakonec dobrovolně vezme život a Hank okamžitě opouští zaměstnání. Ještě předtím však oba asistují u popravy černošského vězně Lawrence Musgrovea, jenž po sobě zanechává otylého syna a pohlednou manželku Leticii, s níž se Hank náhodou seznámí. Pracuje totiž jako servírka v restauraci, kde se občas stavuje na šálek kávy. Jednou večer ji odveze domů a po pár skleničkách se jejich letmé přátelství zvrhne ve vášnivou romanci. Až ráno se Hank z fotografie dozvídá, s kým měl tu čest. To, že asistoval u popravy jejího manžela, však Leticii raději zamlčí. Je však jen otázkou času, kdy na choulostivé okolnosti nového vztahu přijde sama.
Herečka Halle Berryová byla za svůj výkon oceněna Oscarem a Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 2002. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (461)
Maximálně minimalistický a zároveň naprosto strhující film, který diváka odzbrojí svou absencí sentimentálního kabátku, svou neuvěřitelnou syrovostí a emociální nabušeností. Thornton jasně na Oscara, avšak i Halle Herry je fantastická. Rasová problematika zde hraje spíše vedlejší housle. Příjemně a hlavně nenásilně však hýbe s dějovou linkou. Hlavní středobod filmu je ovšem dechberoucím způsobem vykreslený křehký vztah osamělé Leticie a Hanka. Jeden z nejintimnějších a nejosobnějších filmů. Film tvrdý jako skála a přitom jemný jako samet. ()
„Stádo opíc... kedysi aspoň poznali svoje miesto.“ PLES PRÍŠER je výnimočný „nezávislý“ počin strhujúci ešte o kúsok viac, ako nezabudnuteľní CHLAPCI NEPLAČÚ. Silné sú herecké výkony (predovšetkým neafektovane odpudivý Peter Boyle), sex alias jediná vec držiaca nešťastné postavy od priepasti šialenstva, pokojná réžia (brutálne kontrastujúca s otrasnými udalosťami), tiché dialógy a zvláštna atmosféra „medzi nebom a zemou“. Kino Považan 2003 ()
Hodne husty drama. Neco tak smutnyho, krutyho a realistickyho jsem uz dlouho nevidel. Po skonceni filmu vam rozhodne moc dobre nebude. A nektery sceny jsou naprosto mrazivy. Billy Bob Thornton predvadi dalsi ze svejch uzasnejch vykonu a tentokrat me mile prekvapil i Heath Ledger. Halle Berry taky nehrala spatne, ale na oscara to imho nebylo. A to jeji hekani nebo vresteni bylo misty otravny. A krom toho vypadala jak fetacka. Skoda, ze ke konci trochu ty husty atmosfery ubejva, mozna by se dal film i trochu zkratit. Na 5* to neni, ale stoji to za skouknuti. ()
Bez ohledu na fakt, že oba přišli bolestným způsobem o dítě, vidím v tom nějakou mou zvrácenou optikou romanci. No ano: arogantní, citově vychladlý rasistický popravčí ve vleku agresivního šovinistického otce se rozhodne být oporou černošské outsiderce a dát tak šanci jim oběma…jak přirozené! A co si budeme namlouvat: Billy Bob Throrton je o tři třídy lepší herec a zaslouží si ocenit za způsob, jakým se před kamerou upozadil, aby dovolil Halle Berryové vyniknout. ()
Mrazivé, zvolna plynoucí a velmi působivé. Depresivní, syrové, přesto nabité emocemi a s uvěřitelnými postavami, které občas jednají jak se od nich čeká, jindy zase nelogicky, někdy chladně, jindy přehnaně, ale vždy uvěřitelně vzhledem k bolesti, kterou prožívají. Minimalistický Billy Bob je přitom mnohem věrohodnější než poněkud křečovitá Halle, ale některé jejich scény patří k těm, na které člověk jen tak nezapomene (nemyslím onu slavnou erotickou, ta mi zase tak extra výjimečná nepřipadala). ()
Galerie (56)
Zajímavosti (18)
- Jeden z 20 nejpřeceňovanějších filmů všech dob podle časopisu Premiere. (hot_spot)
- Na roli Leticie byla navrhována Queen Latifah. (hot_spot)
- Během přípravy na natáčení režisér Marc Forster seděl v opravdovém elektrickém křesle, kde ho vyděsily rýhy vyškrábané nehty popravovaných... (hot_spot)
Reklama