Režie:
Henrik Ruben GenzScénář:
Kim Fupz AakesonKamera:
Sebastian BlenkovHrají:
Vivian Wu, Bjarne Henriksen, Paw Henriksen, Charlotte Fich, Nicolas Winding Refn, Laura Bro, Johan Rabaeus, Mogens Rex, Peder Thomas Pedersen, Lin Kun Wu (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Keld je instalatér a po pětadvaceti letech jej opouští manželka, otrávená letargií jeho duše i těla. Mlčenlivý muž se náhle ocitá před nelehkým úkolem - překonat apatii, která beze zbytku zaplnila jeho osiřelý byt. Náhoda jej přivede do čínského bistra, kde se seznámí s rozvětvenou rodinou majitele. A právě nový kamarád Feng po několika týdnech požádá Kelda o službu za patřičnou finanční náhradu. Má se oženit s Fengovou mladší sestrou a umožnit jí tak zůstat s rodinou v Dánsku. Slovo melodrama sice dnes už zní poněkud staromódně, ovšem druhý celovečerní snímek Henrika Rubena Genze dokazuje, že lze naplnit jeho žánrové schéma i bez hysterického týrání divákova nitra. Jemně laděnému a v náznacích vedenému vyprávění do značné míry napomáhá mlčenlivá intenzita hereckých výkonů hlavních představitelů. Keldova odzbrojující citová neobratnost tiše souzní s půvabnou křehkostí mladé Číňanky, ztělesněné greenawayovskou herečkou Vivian Wuovou. (MFF Karlovy Vary) (oficiální text distributora)
(více)Recenze (54)
Po číňanovi jsem sáhl na základě nadšení z Frygtelig lykkelig a zase jsem spokojen. Ze začátku jsem tedy jisté pochyb měl, jelikož dánové ze seznamu žánrů téměř vyškrtli syrovou komedii a opravdu to zkouší na romantickém poli. Ačkoliv na severskou kinematografii dopustit nedám, tak jsem si nebyl jistý, jestli krom stylovosti a syrovosti umí jezdit i po jiných citech. Umí. Krásný závěr budiž důkazem. ()
Čekala jsem takovou nějakou limonádku o tom, jak odkopnutý a zneuznaný Dán s obětavou a chápající čínskou manželkou ke štěstí došel, to ale ještě zřejmě moc neznám severské filmy. Dostalo se mi citlivě zpracovaného uvěřitelného příběhu s příjemnými, civilními hereckými výkony. Líbilo se mi, jak byla zobrazena mentalita obou kultur. Viděno v rámci Challenge Tour 2017:30 dní se světovou kinematografií. ()
Tak dlouho jsem si nemohla vzpomenout na název filmu jež mi zůstal mnoho let v paměti. Tak dlouho, dokud jsem nebyla obdarována filmem Italština pro začátečníky. Číňan je kupodivu stejně jako Italština filmem dánským a stejně rozkošně milým potěšením. Tahle romantika je podle mého gusta. Ta co příliš netlačí na pilu ,ta která je uvěřitelná a i lehce tragická... Myslíte, že by jste při sjíždění jídelního lístku v čínském bistru nemohli potkat lásku? Ale mohli....a jakou! ()
Další skvost ze severské, potažmo dánské filmové kuchyně. Pomalu, ale jistě se Dánsko stává možná mojí nejoblíbenější filmovou zemí , protože ani jeden snímek, který jsem letos viděl, mě nezklamal a všechny byly na špičkové úrovni. Tento film vypráví tragikomický příběh v podání instalatéra Kelda, ztvárněného výborně Bjarne Henriksenem, kterého po 25 letech opustí žena a proto začíná svůj život prakticky od nuly. Později přijme nabídku na fiktivní sňatek s mladou půvabnou číňankou, kterou nejméně dobře ztvárnila velice sympatická herečka Vivivan Wiu.Pokračoval bych dále, ale to už bych moc spoileroval...................., každopádně aspoň pro mě po čase zase jeden obyčenej, milej a skvělej film s plným bodovým počtem. ()
Pomalý Dán a žena pomalých pohybů. Těžkopádná otevřenost a lehká uzavřenost. Zjemňující svazek dvou kultur nasazujích masky na tváře. A tvář mluví obráceně, do sebe./ Střet masek v kramářské písni filmu. Té první se tvářnost poskládala z mračen, té druhé svítí vyhlazená do běla oblak. Za maskami dvě poplašené tváře o samotě se svým jazykem. Masky jsou si pro sebe exotické, nevysloveně přitažlivé. V jednu chvíli se mlčky spojí a po slabikách a slovech přijímají. - Tváře, dosud obrácené do sebe, se vyboulí a splynou v lásce - jedna z nich odumírá. Než zemře, vepisuje do druhé své memento mori, a ta si masku už nenasadí. ()
Galerie (5)
Zajímavosti (2)
- Mette Horn měla původně hrát sousedku Keld (Bjarne Henriksen). Její postava byla nakonec z filmu vymazána a k vidění jsou její scény na DVD ve vystřižených scénách. Zmíněna je také titulcích v poděkování. (Cheeker)
Reklama