Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (342)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ještě předtím, než Olivier Marchal usedl na režisérskou stoličku, musel během své předchozí policejní kariéry vidět mnoho zlého, protože jinak by nedokázal s dokonale vybroušenou syrovostí podat tento drsný příběh nekompromisního souboje policistů proti zločincům i mezi jimi samotnými. Formálně Válka policajtů jenom lehce naznačí styl starších francouzských i amerických kriminálek, aby následně pokračovala jako moderně vyprávěné dílo, ve kterém však Marchal přenechává místo ostrého střihu a rychlých kamerových nájezdů samotnému tempu, které se chvílemi řítí neskutečně zběsile, aby následně ubralo hlavně v druhé polovině, protože v ní přichází úplně jiná dějová nota, podle jejíhož pomaleji rytmizovaného taktu se řídí i hudba, která z dunivého samplu přejde k romanticky znějícím tónům klavíru a snad každý divák začne prosebně doufat v alespoň malý happy end, který by alespoň trochu svlažil jeho strhané smysly. Pod pevnou režisérovou rukou pak předvádějí Daniel Auteuil s Gérardem Depardieuem strhující výkony, z nichž hlavně druhý jmenovaný překvapí v netypicky záporné roli. Pokud je něco na Válce policajtů špatně, tak asi poněkud hrubě vytesaná psychologie postav v první části snímku, kde si důvody vzájemné nevraživoti mezi policisty musí divák trošku domýšlet, ale to je jenom nepatrný kaz na formálně i obsahově brilantním snímku, po kterém vám bude nevolno nejen z policie, ale i „z toho svinstva všude kolem“ jako takového. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jasnej filmovej orgáč, pro člověka co miluje krimošky ze 70.let Made in France. Takhle nadupanej příběh, podávanej s drsnou samožrejmostí se v dnešní době už moc nevidí. Největší prdel je, že tady fakt šlapalo všechno na 100%. Kriminální drama, je tak pohlcující, že i mrkání očima během filmu by byl hřích. Akční scény byli vychytané do posledního detailu. Třeba přepadení vozu s prachama bylo udělaný naprosto precizně, zajímalo by mě, kdo tuhle scénu připravoval, ale musel to být profík. Jenže ona nestačila vizuální dokonalost utvořená postavením kamer a střihem, ona se k tomu přidala i fantastická zvuková stopa, takže vás ta scéna prostě kopne z křesla na tu dálnici . To samý s tou přestřelkou, prostě zjevení dokonalosti. Akční scény jsou tvrdý a realistický jak krávy. Milostná rovina příběhu by sama o sobě strčila do kapsy leckterej filmovej slaďáček. Na závěr jsem si nechal herecké výkony, protože to co předvádí Daniel Auteuil a Gérard Depardieu je nadkosmickej výkon. Klidně si pod sebe dejte ty hřebíky na kterejch dřepí jenom fakíři a já Vám garantuji, že prdelí ani nepohnete jak budete unešeni jejich hraním. Ten film se třeba relativně zastaví, kamera dá zaběr do jejich očí a jenom ten jejich pohled posunuje děj dál, opravdu neskutečný, neskutečný. Olivier Marchal nám dal na stříbrném podnose vybroušenej diamant, který není možný ignorovat. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Tak ak to takto funguje aj naozaj, ďakujem pekne. Pekná komorná krimi dráma so skvelým obsadením. Nevšedný príbeh s množstvom nepredvídateľnosti a reálnosti, záver tiež vyšiel, no na môj vkus príliš pomalé a do podobného scenára by som zakomponoval viac akcie. Ale Depardieu je proste klassa a vo forme aj v pokročilom veku a dokazuje, že s ním ešte môžme určite počítať. 75%. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Dva policajti s vlastními pravidly uzrálými léty služby, úrovní prohnilosti a rádoby poctivostí věcí a lidí, každý na své "správné" straně. Daniel Auteuil a Gérard Depardieu jsou dnes asi nejlepšími francouzskými herci a dívat se na ně, mít tu možnost vyčíst v jejich tvářích vše, co neříká scénář, to je prostě paráda a parádní byla i tahle poctivá kriminálka. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Z Války policajtů (to je zase název, milý distributůrku) na člověka úplně dýchnou staré dobré časy, kdy se to před francouzskými filmovými kamerami hemžilo všemi těmi Gabiny, Ventury nebo Delony. Na jedné straně tu máme excelentní ústřední dvojici herců, chladně syrový příběh (který sice může dopadnout dobře, ale zrovna tak se může zvrhnout v tragická jatka) a nezáviděníhodně tísnivou atmosféru. Na stranu druhou je tady ale snaha režiséra a scénáristy(ů), udělat film "koukatelným" pro všechny, tedy i pro mladou generaci, a tak poklidné tempo narušují na můj vkus skoro až zbytečné akční vsuvky.... A za to, i když bych rád, pátou hvězdu nedám. Nicméně film je výborný. A obzvlášť před Depardieu(em) smekám. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v Paríži a Liancourt. (dyfur)
  • Ke zobrazení násilí režisér Olivier Marchal řekl: "Skutečně mi záleželo na tom, aby bylo zachyceno co nejrealističtěji. Ve filmu jeho asi deset minut, což je poměrně dost, ale chtěl jsem, aby tyhle scény byly brutální a velmi krátké, přesně tak, jak je to ve skutečnosti. A tak jsem je taky natočil, protože jsem měl pocit, že díky tomu budou diváci snáze akceptovat ty emoce, které jsme jim chtěli zprostředkovat. Když jsem byl policistou, násilí, s nímž jsem se setkával, a zejména jeho bezprostřednost, mě šokovaly - hlavně takové to lokální, sousedské násilí. Proto jsem chtěl, aby herci nebyli za nějaké superpoldy, ale aby ve chvílích, kdy kolem nich létají ze všech stran kulky, cítili strach, paniku..." (NIRO)

Reklama

Reklama