Režie:
Tonino ValeriiScénář:
Ernesto GastaldiKamera:
Alejandro UlloaHudba:
Riz OrtolaniHrají:
Telly Savalas, James Coburn, Bud Spencer, Georges Géret, Adolfo Lastretti, Ángel Álvarez, Reinhard Kolldehoff, Guy Mairesse, Ugo Fangareggi (více)Obsahy(2)
Roku 1862 se banda odsouzenců na smrt – vrahů a hochštaplerů – ze Severu snaží pod velením plukovníka Pembrocka dobýt zpět pevnost Fort Holman, kterou ztratili podlou lstí jižanského majora Wortha. Major zajal plukovníkova syna a slíbil, že jej propustí, pokud se plukovník, i se svou pevností, vzdá. Svůj slib však nedodržel – mladíka zabil. Plukovník si po útěku ze zajateckého tábora nyní přichází pro svou pomstu… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (52)
Příběh plný průhledných i méně průhledných chytračin - a Bud Spencer v úloze, která pro něho není úplně typická, neboť namísto silných pěstí používá častokrát jazyk, když se pokouší naklonit si osud ... žvaněním. Nicméně zachová si tvář, čehož si cením ... a jeho netradiční parťák - mohu-li ho tak nazvat - je nadmíru zajímavou a charismatickou postavou. Vyprávění si dává načas, jakoby už dopředu počítalo s tím, že má v záloze velkolepý masakr, kterým může dostatečně ospravedlnit svou počáteční liknavost. Ovšem co se mě týká, finále mi žádnou zvláštní radost nepřineslo ... třebaže jsem ho pochopitelně očekávala - a chápala jsem i důvody, které k němu vedly. ()
Partička desperátov je doslova vyvlečená spod šibeničnej oprátky, aby sa rozhodla zachrániť si krk životu nebezpečnou samovražednou misiou pri oslobodení pevnosti spod južanských rúk. Aby sa vrahúni a rebeli nevymykli spod kontroly, musí im byť ponúknutá dostatočná motivácia v podobe sľubu o veľkom poklade v pevnosti. Drsná akcia na spôsobu Tucta špinavcov (no nedotiahnutá tak do dokonalosti) môže začať. ()
Hodný, zlý Kojak a sedm ošklivých.. Dobývání nedobytné konfederační pevnosti tlupou nápadně připomínající pětinu kopy nemytých se snaží ctít zásady spaghetti westernů. Mlčenlivý hrdina má motiv a plán, jeho parťák z donucení se umí ze všeho vykecat, Ortolani si bere co nejvíc z Morriconeho a aby toho nebylo málo, na scéně se objeví i McBainova farma z Tenkrát na západě, ovšem co si budeme nalhávat, na ty nejlepší žánrové kusy se to bez přesvědčivého režijního vedení a charismatických postav dívá zdola. Spoiler: Savalasův zpomalený skon, u kterého na prahu smrti ještě dostal migrénu, lze směle zařadit mezi nejtrapnější filmová úmrtí historie.. ()
Pozoruhodný western s velmi dobrým příběhem (označení "Tucet špinavců na divokém Západě" je bezesporu na místě), který potápí mizerná technická stránka (doba vzniku nemůže být omluvou) a odbytá režie (těžko uvěřit, že stejný režisér natočil tohle). Ten, kdo se kdesi vyjádřil o teatrálním umírání v Pro hrst dolarů, určitě neviděl zdejší závěrečnou bitvu. Na druhou stranu herecké obsazení nezklame (především James Coburn, či Bud Spencer v nepříliš typické poloze) a závěrečný dialog patří mezi nezapomenutelné. 60%. ()
Známý námět tentokrát ve spaghetti westernovém provedení a vůbec ne špatném. Ano, opět se jedná o skupinku odsouzenců k trestu smrti, kteří dostanou poslední životní šanci. Za cenu prominutí trestu půjdou na sebevražednou misi. Poprvé zpracováno asi v roce 1964 ve snímku ´Tajná invaze´, ale nejznámější je samozřejmě pozdější z roku 1967 ´Tucet špinavců´. James Coburn vs. Telly Savalas. Chamtivost, smrt a pomsta. Přímočarý příběh odehrávající se v době občanské války, kdy prach skřípe mezi zuby, nepřetržitě hučí vítr a nikdo nikým a ničím si není jist, vypráví systematický děj na téma pomsty a vykoupení. “Poprvé jsem zabil člověka.” “ Já naposled.” Poslední věty posledního dialogu hodné k zamyšlení. Dějová linka si všímá svého a jedinkrát nevybočuje jinam. Všemu se dává patřičný čas a důraz, takže po scenáristické stránce se tu klasicky vypráví i obrazem. Chybí tomu však jediné a to výrazná až chytlavá melodie, která by snímek vždy připomněla. Mezi výraznými spaghetti westerny se však i přesto v žádném případě neztrácí. A ještě jedna věc. Bud Spencer tu opět dokazuje, že na dramatické role ještě stále nezanevřel. ()
Reklama