Režie:
Tony ScottScénář:
Richard KellyKamera:
Dan MindelHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Keira Knightley, Mena Suvari, Édgar Ramírez, Mickey Rourke, Jacqueline Bisset, Christopher Walken, Delroy Lindo, Lucy Liu, Mo'Nique, Macy Gray (více)Obsahy(2)
Domino (Keira Knightley) se narodila do světa luxusu a milovala nade vše svobodu a nezávislost. Opustila kariéru modelky a stala se členkou komanda zabývajícího se chytáním uprchlíků. Začala tak kariéru lovkyně lidí. Film je natočen podle skutečné události. (oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (475)
Když jsem vycházel ze sálu, tak jsem se cítil, jako by mi někdo vpálil do žíly dávku kvalitního heráku....tady to Scott s tou klipovostí už trošku přehnal, ne že bych se v ději neorientoval, ale cítil jsem se...hmm, divně. Asi chtěl nastavit ještě rychlejší tempo než v Man on fire, ale aspoň co se týče hudby, tak to stálo za to....Harry "MGS" Gregson Williams je záruka kvality. Pokud se ale někdo vyžívá nejen v drogových rauších, tak si tento film maximálně užije....takže, ampulku a jehlu s sebou :) ()
Každá avantgarda skôr alebo neskôr skončí v záplave produktov väčšinovej kultúry, ktorá už nemá naliehavosť a vypovedaciu hodnotu pôvodných experimentov, naopak, dokonale slúži uchovaniu status quo. V minulosti sa napr. prelomové filmy Brucea Connera stali (nepriznanou) inšpiráciou pre tisíce videoklipov MTV. Podobný osud postihol neskoršie novátorsky hravé krátke filmy, pracujúce so zbesilo rýchlym strihom, rôzne poprehadzovaným radením záberov, surovým zvukom alebo farebnosťou. Poslúžili výrobe technicky dokonalých, no v podstate zúfalo neobjavných zlátanín, akou je napríklad Domino Tonyho Scotta. V súčasnosti letí: všetko je možné a nič nie je sväté, hlavne nech je toho veľa, s maximalizujúcou slovnou omáčkou a pôsobí to efektno nezrozumiteľne. Prečo by nakoniec modelka nemohla byť drsnou lovkyňou zločincov, že ? Kiera je pekná, a podľa mňa jej práve táto úloha sedí. Seriál Beverly Hills považovaný za demódé dostane cez papuľu: momentálne sú na vrchole sofistikovanejšie série (ha-ha-ha). Zarasteno spotení svalniaci perlia múdra podľa požiadaviek kultu hláškovitosti: "drsnovtipné" obsahovo ničnehovoriace frázy. Zjaví sa aj spevák trpkých jazzovo-bluesových balád Tom Waits (veď zdanie intelektuálnosti musí ostať zachované, a pre tieto kruhy je Waits modlou), v miniroli jurodivého proroka, náhle sa zjaviaceho uprostred púšte. Dej je primitívne jednoduchý, napriek snahe o jeho maximálne skomplikovanie formou. Sociálno-humanitárne vyznenie, nepriamo vyzýva na pomoc hladujúcim a chorým deťom, v mene uchovania rodinných hodnôt (podporených záverečnou selankovitou scénou matky s rebelantskou dcérou), je dokonale príznačnou bodkou. Bodkou, apelujúcou na pokračovanie podpory systému dokonale neadresnej občianskej spoluzodpovednosti za neutešený stav sveta, zasielaním šekov na "humanitárne" kontá. ()
Film podle skutečných událostí (tak trochu) od scenáristy DONNIE DARKA a nejstaršího videoklipaře Hollywoodu? Narozdíl od surrealistického a pro mě ve výsledku jen pramálo uspokojivého DARKA musím Kellyho pochválit za jednoduchý a přehledný scénář (plný legračně drsňáckých keců), který mě vysloveně nenudil, ale ani ničím nezaujal. To samé platí o pěkném, nepřetržitě blikajícím halucinogenním Scottově kabátku, který mě s výjimkou takto dokonale pohřbeného akčního finále (přestřelka ve stylu Tonyho PRAVDIVÉ ROMANCE) kupodivu ani moc nesral. Velká režisérská exhibice, která paradoxně nespasila průměrný scénář. Oceňuju ale (jako asi všichni) Iana Zieringa a Briana Austina Greena a závěrečné titulky pouze s křestními jmény účinkujících. ()
Tvůrcům se dostal do ruky velmi poutavý námět, ze kterého mohl být filmový trhák... bohužel to nejzajímavější - samotný lov lidí, je ve filmu minimálně, vlastně téměř vůbec. Když to shrnu byly to 2 hodiny nedůležitých šarvátek, bláznivého střihu, divných barev, plné amerikanismu a rádoby drsných řečí. Takže plno sraček, co najde v kdejakém americkém akčním filmu... ()
Hmm, pozoruhodný sestřih jakési technoparty s drsnýma holkama, co váží 50 kg i s tou bambitkou na rameni. Keira byla pro mě před Dominem herecké polínko, ale teď je to herecká domina (au! přestaň mě mlátit tím bičíkem!). To co tady předvádí, je směsice herecké tragiky, směšnosti a nemohoucnosti. Domino je průměrná hi-tech blbost s kulometným střihem. ()
Galerie (53)
Photo © Filmag
![Domino - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/032/165032762_26fb96.jpg)
Zajímavosti (30)
- Tony Scott se setkal s Domino už před více než deseti lety kvůli filmu, ale projekt se rozhýbal až s příchodem scénáristy Richarda Kellyho, který dal příběh dohromady. (imro)
- Tetování "Tears in the Rain" na Dominině krku je odkazem na jeden z nejoblíbenějších snímků Tonyho Scotta. Jde samozřejmě o bratrovu kultovní temnou sci-fi Blade Runner. V něm ke konci filmu postava androida Battyho pronese v dešti slavnou větu: ""All those moments... will be lost in time... like... tears... in rain..." (DaViD´82)
- Díky Gusmanovi Cesarettimu, který často spolupracuje s Michaelem Mannem, se podařilo do filmu dostat i skutečný pouliční gang – 18th Street Gang z Los Angeles. (imro)
Reklama