VOD (1)
Série(4) / Epizody(73)
Obsahy(1)
Cyloni byli stvořeni lidmi. Povstali proti nim. Vyvinuli se. Vypadají a cítí jako lidé. Někteří jsou naprogramováni, aby si mysleli, že lidmi jsou. Existují v mnoha kopiích. A mají plán. Vesmírná loď Galactica v čele pronásledované flotily, která se po útoku Cylonů na lidské vesmírné kolonie vydává za novou nadějí a domovem - bájnou 13. kolonií zvanou Země. (berg.12)
(více)Recenze (626)
16/16 (Kolekce D'Anna Biers) Škoda, že tu službu v Pegasu nemá Lucy Lawless častějc, bych tam chodila víc. Aneb všechny pokusy o kontinuální sledování selhaly na tom, že D'Anna Biers se objevuje jako host až ve druhé sérii. Takže nyní volím selektivní sledování jen jejích epizod a tím bude mise zažehnána. _ Pak propuknu ve skutečné truchlení nad Lucretií. ()
Po třetí sérii - Kvalitní sci-fi seriál který slušně balancuje na hranici klasického seriálového kýče a velmi dramatické podívané s mnoha zvraty. Škoda že z této škatulky nikdy nepostoupí nikam výš, pořád se jedná o srovnatelný seriál s například Star Trekem, nebo se Stargate... i když je pravdou že z těchto tří je nejlepší. To nejdůležitější co v každém seriálu je, tedy hlavní zápletka (vyhlazení skoro celé lidské rasy) a postavy (posádka poslední přeživší vojenské lodi) je tady zvládnuté na výbornou, ale ze spousty velmi napínavých situací je jich příliš málo dotažených do katarzního konce, jakoby scénáristé neměli odvahu udělat zásadní změnu v seriálu a tak ty nejzajímavější a nejdramatičtější momenty zbaběle zahrávají do autu, nebo ještě hůře je zabijí stylem deus ex machina. A navíc z druhé série jsem měl intenzivní pocit že sleduji hranou počítačovou hru protože stylistikou vyprávění přesně odpovídá videohernímu schématu "představení prostředí-nalezení cesty dál-přesun do dalšího prostředí" - to spolu s mícháním všech možných (a notně zjednodušených) témat od vytváření vlastní mytologie, náboženských odkazů, filosofie, atd. věru nevytváří nějak extrémně výborný pokrm..... je jen slušně stravitelný.____ Čtvrtá serie pokračuje v zaběhlém pseudomytickém blábolení a přivádí ho ještě na vyšší úroveň, deus ex machina kam se podíváš, skvělé vesmírné dogfighty a uvěřitelné charaktery z prvních sérií zmizely v nenávratnu a smysl to nedává ani trochu. Samotný konec a pointa sice existuje a v rámci možností i funguje, ale je nesmyslným způsobem podaná a obrovských otazníků v hlavě a blikajících nápisů WTF v očích se divák nezbaví ještě dlouho po doběhnutí závěrečných titulků. Počáteční serie 8+/10, ty závěrečné 5/10, celkově..... slabších 7/10 ()
Hodnocení po dvou sériích: Musím se trochu opakovat a částečně použít komentář k úvodní minisérii, tedy máme před sebou suveréně nejlepší sci-fi seriálu všech dob! Galactica je však natolik jiná, že by pravděpodobně mohla konvenčního diváka i odradit, případně by ji někdo nemusel považovat za čistokrevnou sci-fi. Přeci jen, nejsou tu žádné štíty, teleportace, paprskomety a "kýbly technoblábolů". Naproti tomu se zde hojně vyskytuje opravdová psychologie postav, otázka náboženství, společenského zřízení, zrada, zbytečně nepřeháněný patos a morální dilemata. Rozhodnutí, jež postavy musí činit nekončí vždy dobře a situaci v poslední chvíli nezachraňuje náhoda či "deus ex machina". Navíc je tu všudypřítomná paranoia kdo je a není Cylon, u níž se jistojistě tvůrci inspirovali ve vlastních dějinách v podobě McCarthysmu. Ještě zpátky k technice a jejímu fungování - musím souhlasit, že řešení pohybu Viperů volným vesmírem je tím nejelegantnějším a zároveň nejreálnějším, jaké se nám kdy dostalo. Jednotlivé epizody se také povětšinou tematicky výrazně odlišují. Jediné co jsem příliš "nepobral" jsou ty spoileroidní sestřihy před začátkem každé epizody. EDIT PO ZHLÉDNUTÍ TŘETÍ A ČTVRTÉ ŘADY: Osobně bych se nebál označit třetí řadu za to nejlepší co nám svět BSG nabízí. Obzvláště okupace, problém kolaborace s nepřítelem a následné vyrovnávání se s minulostí završené baltarovým soudem jsou naprosto vynikající. Čtvrtá řada pak nevyhnutelně a nezadržitelně směřuje tam, kam všichni od jejího počátku pomalu tuší. BSG dokázala i to, že v průběhu putování Galacticy, se postupně vyvíjí i divákova náklonost k jednotlivým postavám. U mne to bylo nejvýznamněji u Starbuck, poručíka Gaety a šéfa Tyrola. Kapitola sama pro sebe je pak hudba. Ta navíc hraje v příběhu nesmírně důležitou roli. Pro mne osobně pak byl nejkouzelnější hudební zážitek návštěva Starbuck a Helo na Caprice v starbuckčině(povedené skloňování) bytu v epizodě 02x02. Po záveru posledního dílu se ve mně rozlilo zklamání, že tahle jedinečná odyssea je u konce, jelikož během těch čtyř sezón jsme mohli sledovat něco opravdu unikátního a neopakovatelného. "Tak pravíme!" Nezbývá, než se obrátit ke Caprice a s nadějí vyhlížet Blood&Chrome. ()
...vhla se rovnou do neznáma. Při sledování mě napdají tři slova: Deprese, bezvýchodnost a cynismus. Depresivní je fakt, že kultura o několika miliardách lidí téměř vyhubila banda strojů a teď jich necelých 50 tisíc vegetí ve vzduchuprázdnu. Bezvýchodné je i to, že těch padesát ticís se učí stejným věcem jako těch zbylých x miliard a komunikace vázne a zasekává se a stává se z toho "organismus", který známe, znepokojivý obraz společenství... A cynické je možná to s jakou ostrostí se Galactica pouští do otevírání, pojmenovávání dějů takového organismu (politikaření, intriky, generační střety, věčná disharmonie idealismu a cynismu)... Jsem příjemně znepokojován... ()
Ronald D. Moore, muž, ktorého meno pozná snáď každý fanúšik Starterku. Na svedomí má scénáre k niekoľkým desiatkam dielov z Novej generácie (Familly, First Contact...) a z Deep Space Nine (Life support, Doctor Bashir...). Po tom ako sa so Star Trekom rozišiel(po dvoch dieloch odišiel so Star Trek:Voyager) dostal v roku 2002 možnosť prerobiť jednu z najväčších klasík žánru... Hneď od začiatku je vidieť, že tento seriál bude iný ako všetko ostatné čo sme doteraz mali možnosť vidieť. Ľudstvo je takmer úplne vyhladené, posledných necelých 50 000 preživších sa snaží zachrániť si životy a nájsť si druhý domov. Zatiaľ čo napríklad v Star Treku sa skoro všetky krízové situácie dali vyriešiť k všeobecnej spokojnosti (koľko ľudí ste videli v Star Treku odísť na druhú stranu?), tu musia hrdinovia voliť medzi menším a väčším zlom- a ľudia umierajú... BG sa nevyhýba ani zobrazeniu náboženstva, ktoré je dosť háklivou a ťažko zobraziteľnou témou a preto je väčšinou sci-fi seriálov opomíjané ktoré hrá významnú úlohu a motivuje konanie ľudí aj Cylonov. Postavy sú VÝBORNE napísané. Každá postava má svoju minulosť, svojich démonov (Saulov alkoholizmus, Adamova strata syna). Dochádza medzi nimi k častým konfliktom (veliteľ Adama a jeho syn, Starbuck so Saulom, Starbuck s Appolom) k iným názorom na riešenie situácii, takže niekedy musia konať nielen proti Cylonom, ale aj proti svojim vlastným. Herecké výkony sú nadpriemerné, vyčnieva zvlášť Edward James Olmos v roli veliteľa Adamu, ktorý je nozaj vynikajúci. Celkovo ide o jeden z naj scifi seriálov-u po prvej sérii 10/10, už sa teším na 3. sériu, ktorá sa práve natáča... Update: V druhej a najmä tretej sérii sa ukazuje ako dobre mal Moore celé smerovanie seriálu premyslené a naozaj vidíme ako sa hrdinovia a vzťahy medzi nimi počas doby zobrazenej v seriály zmenili (tým nehovorím len o šokujúcej Leevej odtučňovacej kúre ale napríklad o úspechoch a pádoch doktora Baltara či o "šokujúcom" ukončení tretej rady). A aby nebol nikto na pochybách, toto je jasná must-see záležitosť!!! ()
Galerie (387)
Photo © British Sky Broadcasting
Zajímavosti (52)
- Jsou zde pouze čtyři lidské lodě, které se neobjevily v původním seriálu: Colonial One, v níž letí prezidentka Laura Roslin (Mary McDonnell), Olympic Carrier, Cloud 9 a Zephyr. (Redswif)
- V mnoha dílech je v hangáru vidět žlutý přístroj připomínající kufr. Není jasné, k čemu se používá, ale ve skutečnosti se jedná o Hewlett Packard Codemaster Defibrilator, který je sice zastaralý, nicméně stále používaný v mnoha nemocnicích po celém světě. (Chufu)
- Termín "skinjob", popisujúci humanoidných Cylonov, je odkaz na film Blade Runner (1982), v ktorom Edward James Olmos (William Adama) tiež hral. (klayman)
Reklama