Režie:
James McTeigueKamera:
Adrian BiddleHudba:
Dario MarianelliHrají:
Natalie Portman, Hugo Weaving, Stephen Fry, Sinéad Cusack, Rupert Graves, Stephen Rea, John Hurt, Tim Pigott-Smith, Roger Allam, Ben Miles, Eamon Geoghegan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Kdo je muž skrývající svou zjizvenou tvář pod maskou? Hrdina nebo šílenec? Osvoboditel nebo tyran? Kdo je V? A kdo se k němu přidá ve snaze zlikvidovat totalitní režim, který ovládl jeho národ? Od tvůrců Matrixu přichází V jako Vendeta, napínavá a nekompromisní vize budoucnosti podle komiksu Alana Moorea. Natalie Portman v roli Evey, obyčejné dívky, která musí rozhodnout, jestli se její hrdina nestal vetší hrozbou, než jsou ti, proti kterým vede válku. Hugo Weaving jako V – silný, charismatický bojovník za svobodu, hnaný touhou po pomstě na těch, kteří ho znetvořili. Stephen Rea v roli detektiva, který se zoufale pokouší V dopadnout dřív než rozpoutá revoluci. Sázky na vítěze rostou. Napětí stoupá a doutnák byl zapálen. Kterou ze stran zvolíte? Ve světě V neexistují střední cesty. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 309)
Námět je super, hlavní myšlenka také, ovšem to nejlepší je to zpracování látky. Ačkoli Wachovští navenek přímo nerežírovali, jejich autorský styl je z filmu hodně cítit a dodává mu grády. O komiksu jsem slyšel jen něco málo, ovšem snímek prý moc věrný předloze není. Někdo to moc řeší, ovšem já to v tomto případě kvituji s povděkem, jelikož rozhodnutí, ke kterým scénáristé dospěli, tedy jakési přetvoření hlavního hrdiny k obrazu svému, a řekl bych, že V for Vendetta s jiným dohledem nebyl tak dobře koukatelný. Mr. Anonymous je kapitola sama pro sebe. Weaving ho zahrál naprosto skvěle...90% ()
Jednou mě na gymplu přinutili udělat referát o Anglii v 17. století a díky tomu jsem si mohl užít tuhle parafrázi a zároveň odkaz na skutečnou historickou událost známou jako "Spiknutí střelného prachu" možná o něco více, než bych si ji užil bez onoho studia referátu předcházejícímu. I když...ona historická událost je zde trochu idealizovaná. ()
Žádný jiný komiks ve mě v posledních letech nepodnítil tolik myšlenek a takovou touhu diskutovat. I přes tento fakt a perfektní herecké výkony se však očekávaný feeling nekoná. Neuvěřitelně mizerná expozice nedá ani omylem pocítit totalitní Londýn a tak do oholení hlavy se atmosféra rovná téměř nule. Od té chvíle, kdy Portman projde svou „očistou“, dostává film grády a konečně je cítit beznaděj, odhodlání i bezmoc. Ale čekat na to tak dlouho u filmu, který na tom defakto staví, to se prostě neodpouští ()
Jedno z největších zklamání co jsem kdy zažil. Na ten film jsem se těšil už od prvního doslechu, že se bude točit a ouha, moc mi to nesedlo. Komiks jsem nečetl a věřím že je bravurní, protože potenciál tenhle příběh má, jen je špatně zadaptovanej. Wachovští to posrali blbým scénářem a McTeigue není zrovna nejlepší režisér všech dob. Celou dobu mi to přišlo takový nízkorozpočtový a dost nudně natočený, samozřejmě uznávám, že pár scén je výborných. Akce moc není, ale když už je, tak je docela dobrá. Nahoru to táhne jen Weaving a Natalie s copánkama a růžový sukýnce. Na druhou stranu mi tam extrémě vadila zbytečná a špatně zahraná postava toho detektiva, ano Stephen Rea má asi tolik charismatu jako popraskaný obal na cédéčka.Tomuhle filmu schází propracovanost "1984" a koulervoucnost "Equilibria." Třeba se to po dalším shlédnutí zlepší, ale nevím jestli se k němu vůbec dokopu. ()
Tento snímek bych spíše zařadila do škatulky konverzační drama než akční thriller. Na každý pád ale hodně dobré drama! Zamilovala jsem se do urostlého, silného, tajemného a děsně charismatického muže s maskou úplně stejně jako Natálka. Když na ni teď tak myslím a v hlavě si přehrávám právě zhlédnuté, vidím její dokonalý, nesmírně dokonalý herecký výkon. Každý záchvěv v obličeji, každá slza, pohyb ... to všechno jsem ji věřila na sto procent. Na druhou stranu je ale hrozně hubená. Vypadá jako by vyšla z Mauthausenu. Cosyk by měla pojest, holka. ()
Galerie (121)
Zajímavosti (64)
- V jedné ze scén z minulosti Valerie (Natasha Wightman) lze spatřit filmový štáb uprostřed natáčení. Naprostá většina byla složena ze štábu, natáčející V jako Vendeta. (HellFire)
- Natalii Portman (Evey) film prý svým způsobem přiměl přemýšlet o násilí obecně, "hlavně o tom, co by se muselo stát, abych se já sama začala chovat násilně. Řekla jsem si, že by nejspíš musela být v ohrožení moje rodina. A pak jsem si uvědomila, že by se to dalo aplikovat na jakékoli měřítko. Co když vnímáte jako rodinu svoji zemi nebo svoje náboženství? Jsou otázky, na které asi neexistují odpovědi, ale je vždycky dobré, když o takových tématech přemýšlíte a když jim víc rozumíte. Násilí je ve všech formách komplikovaná a nevyřešitelná otázka. Jen si vezměte všechny způsoby, jak bývá kategorizované. Například když náš právní systém rozlišuje třeba zabití a vraždu prvního stupně a stanovuje rozdíly mezi nimi. Jaký je rozdíl mezi terorismem a tím, jak George Washington bojoval za americké revoluce proti Britům?. Tyhle hranice jsou hrozně křehké... a já nakonec vždycky dojdu k banálnímu konstatování, že veškeré násilí je špatné. Před Vendetou jsem se znovu podívala na dokument The Weather Underground, ve kterém je zajímavá část, v níž jeden člověk mluví o tom, jak v Americe považujeme státem organizované násilí za to jediné správné a veškeré ostatní je zločin nebo šílenství. Zároveň ale máme historii plnou mučedníků nebo lidí, kteří použíali násilí k boji proti nespravedlnosti... Já osobně jsem dospěla k tomu, že jsem v podstatě naivní idealistka. Cítím, že ubližovat lidem je prostě špatné, ať už je to nějaké divoké, pouliční násilí, nebo to státem nařízené. Hodně lidí má sklony dělit násilí na špatné a dobré, a to se mi moc nelíbí. Je přece divné říkat, že je v pořádku, když může zabíjet vláda nebo nějaký člověk v zájmu svých politických motivací. Je mi jasné, že to tak na světě chodí a že jsem jenom nenapravitelná idealistka a optimistka, ale prostě nemůžu schvalovat násilí jakéhokoli druhu." (NIRO)
- Při natáčení scény, v níž V (ve většině filmu Hugo Weaving) vychází z hořícího vězení, procházel téměř nahý kaskadér Chad Stahelski (mimochodem - pozdější režisér filmů jako John Wick, 2014) skutečnými plameny. Pro tyto účely byla provedena ještě důkladnější bezpečností opatření, než by bylo obvyklé: mj. mu byla snížena tělesná teplota a v poslední chvíli byl ještě celý namazán mimořádně zchlazeným gelem. (NIRO)
Reklama