Režie:
Nikolai MüllerschönScénář:
Nikolai MüllerschönKamera:
Klaus MerkelHudba:
Stefan HansenHrají:
Matthias Schweighöfer, Lena Headey, Til Schweiger, Maxim Mehmet, Joseph Fiennes, Axel Prahl, Volker Bruch, Tino Mewes, Brian Caspe, Gérard Robert Gratadour (více)Obsahy(2)
V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)
(více)Videa (1)
Recenze (199)
Posbírejte všechna klišé z válečných opusů a naházejte je na hromadu. Přiběhne neinvenční režisér a do hromady se zavrtá a vytáhne vše, co by měl jeho filmový potomek mít. Někteří herci se tváří jak vyoraní krtci, kteří před kamerou pronáší docela pitomá souvětí. Hlavní blonďatý hrdina s dětskou tvářičkou nijak nezaujme, ostatně ani zbytek ansámblu zvlášť nestrhne, tvůrci alespoň při vznesení digitálních letadel vzhůru lehce dokáží zaujmout. Jenže chybí to „pravé“ válečné peklo, špína, zoufalství, opravdovost, strach, krutá tvář války. Tohle skoro televizní zachycení slavné kapitoly leteckých bitev obecně nemá šanci v zaoceánské konkurenci obstát. Selhává takřka v každé rovině (historické, válečné, psychologické i romantické), přitom dělá docela velká ramena. ()
Když se film konečně odlepí od země, předvede "dog fight" na úrovni takových Flyboys. Jinak se ovšem po většinu času psychologizuje, romantizuje, vedou se řeči o pacifismu a "válce s noblesou". Přesto jde o povinnou projekci pro ty a/ kteří kdysi uměli (umějí) vyjmenovat všechna stíhací esa první a druhé světové války b/ kteří kdysi vstávaje lehaje listovali v knize Lietadlá: Stavba plastikových modelov. V mém případě platilo obojí, takže jsem se nenudil. V opačném případě by to asi bylo horší. ()
nenadchne,neurazí...na můj vkus tam byly některé momenty zdlouhavé a jaksi navíc a na druhou stranu tam některé zásadní momenty nebyly vůbec...viz např.Richthofenův souboj s Hawkerem-Krajčem...pro českého diváká může být Baron zajímavý i díky Hindenburgovi-Vinklářovi a Ladislavu Frejovi v roli císaře Viléma... ()
velké očekávání zůstalo nenaplněno .. škoda .. německá filmová snaha opět tak trochu selhala .. dokonce ani takové téma, jako je příběh o nejslavnějším stíhacím leteckém esu 1.světové války nedokázalo zbavit tvůrce komplexů své evropské malosti a bohužel, i jim zcela vlastní, neustálé úporné snahy o kopírování, či alespoň vyrovnání se podobným velkým britským, či americkým filmovým vzorům .. trestuhodné, vždyť Rudý baron byl němec a němci tento film o něm natočili .. velká škoda, nevyužít takové šance … ()
Flyboys bez popkornu, Letec s krásnými akčními sekvencemi a Bratrstvo neohrožených ve vzduchu. Rudý Baron má pár chybek, jako hlavní bych viděl anglický dabing, na který se zpočátku špatně zvyká. Dále stopáž, jenž nutí režiséra nacpat příběh neslavnějšího pilota WW1 do pouhých dvou hodin, čímž se tvoří momenty "něco se stalo, ale je ukázán pouze důsledek a konec". I přesto jsem si lehce poetického, válečně originálního a herecky příjemného Barona oblíbil a večer v jeho společnosti si nemohu vynachválit. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (29)
- V Česku vznikla řada dekorací. „Hledali po celém světě výrobce, kteří by zhotovili letadla, protože původních strojů z první světové války se dochovalo velmi málo a nikdo z muzeí je nepůjčí," vysvětluje Petra Wagnerová z produkční společnosti Bioscop. (adams89)
- V čase 1:19:01 je jasně vidět, že hořící bedny na zásoby jsou z OSB desek (desky lepené z dřevěných třísek), což neni možné, protože děj filmu se odehrává v době 1. světové války, kdy ještě systém výroby OSB desek nebyl znám. (Ace.A.T.L.)
- Pes, který se ve filmu několikrát objeví, je český fousek, plemeno loveckého psa. (Axarus)
Reklama