Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

nenadchne,neurazí...na můj vkus tam byly některé momenty zdlouhavé a jaksi navíc a na druhou stranu tam některé zásadní momenty nebyly vůbec...viz např.Richthofenův souboj s Hawkerem-Krajčem...pro českého diváká může být Baron zajímavý i díky Hindenburgovi-Vinklářovi a Ladislavu Frejovi v roli císaře Viléma... ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Neskutočne nudný film, ktorého najväčší problém nespočíva v tom, že nevznikol pod záštitou zábavnej americkej produkcie, ale v tom, že jedna dejová linka zameraná na technické spôsobilosti hlavnej postavy, nedokáže uspokojiť diváka milujúceho plnohodnotný filmový zážitok. Dodať filmu hlbší myšlienkový rozmer, emocionalitu či viac dejových prvkov, mohol Červený barón dopadnúť úplne inak. 2* za vizuálnu stránku. ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Sebejistě a kvalitně natočená tuctová výprávěnka, která se osobnosti a životu Manfreda von Richthofena kupodivu věnuje méně než čajíčkové romantické linii a apelu na zrůdnost války v kontrastu s noblesou a rytířskostí prvoválečných vzdušných soubojů... Lacině vypadající plakát klame, Rudý baron je řemeslně velmi povedený snímek, který jednoznačně patří na velké plátno. Letecké souboje jsou zvládnuty výborně, oproti akčně laděným Rytířů nebes se mohou chlubit větší elegancí a realističností (krom lepších triků mě potěšilo i mnohem pěknější snímání pilotů v kabinách), jenže je jich jen pár, jsou krátké a pro příběh nepodstatné. Netuším proč tvůrci vypustili Richtohofenovy souboje s nepřátelskými esy, zato vím jistě, že jim za to nikdo pravicí potřásat nebude. O čem ten film má vlastně být, když se Richthofenova osobního života dotýká jen velmi povrchně a důležité zvraty v jeho působení jakožto vojenského pilota odmítá ukazovat? Vždyť se tak stává filmem zhola zbytečným, což mě s přihlédnutím k velkému počtu Čechů ve štábu (v Česku se to celé i točilo) a k nesporným filmařským kvalitám opravdu mrzí. ()

Paxxx.cz 

všechny recenze uživatele

Pro mě docela příjemné překvapení. Film popisuje příběhy největších leteckých es první světové války jako třeba Hermana Göringa, Ernsta Udeta či samotného Manfreda von Richthofena. V některých chvílích filmu mě ale zaskočil střih, který utnul zajímavě vyhlížející scény ale i tak film v celku splnil mé očekávání- 70%. ()

Johnnas 

všechny recenze uživatele

Dalo se na to koukat, ale od filmu o nejlepším stíhači 1.sv. války bych minimálně čekal více leteckých soubojů. Celý film bych čekal možná více realističtější. Nebylo jednoznačné, jestli režisér chtěl točit biografii, válečný film nebo nějakou slaďárnu. Bylo to něco tak trochu mezi tím a moc se to úplně nepovedlo úplně zkombinovat. Chtělo by to odvážnější přístup a možná i lepší rozpočet. To by si film o von Richthoffenovi určitě zasluhoval. Jinak určitě to stojí za shlédnutí, nejen pro milovníky letadel. Víceméně souhlasím s názorem Enšpígla. Protože mám pro letadla slabost, tak dávám 4, ale objektivně to je tak na 3. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Lanoe Hawker létal v době svého sestřelení von Richthofenem na Airco DH-2. (Michel24)
  • Podle seznamu letadel v knize "Rudý letec" letěl Manfred von Richthofen na celkem 5 Fokkerech Dr. I. Stroj 425/17 je v knize popsán jako celý červený, ale na některých kresbách se objevuje s bílou svislou ocasní plochou. Létal na něm v dubnu 1918. Podle chronologického řazení výrobních čísel to ale byl třetí/čtvrtý stroj, na kterém létal. Jeden Dr. I patřil Jasta 6 a měl černobíle pruhované ocasní plochy. Žádný z Albatrosů, na kterých von Richthofen létal, nebyl celý červený. Minimálně spodní strana křídel měla jinou barvu. Nejčastěji byl červený celý trup a ocasní plochy. Nebo ocas, horní křídlo a příď. (Michel24)
  • Původně tvůrci uvažovali o natáčení v Polsku či v Litvě, poté jejich volba padla na Českou Republiku. Kulisami pro natáčení se stal zámecký park Veltrusy, louka mezi Strží a Starou Hutí u Dobříše, ale i okolí Národního muzea a Vinohradského divadla. (hippyman)

Reklama

Reklama