Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1971 vznikl slavný snímek Francouzská spojka s podtitulem Štvanice a při svém uvedení se setkal s nadšeným kritickým i diváckým úspěchem. Kriminální drama bylo oceněno hned pěti Oscary a snímek lze řadit mezi klasická díla americké kinematografie. Otevřený konec vyloženě vybízel k natočení pokračování, které vzniklo o čtyři roky později v režii Johna Frankenheimera. V hlavní roli se vrací Gene Hackman, který za ztvárnění newyorského detektiva Jimmyho Doylea obdržel Oscara za nejlepší herecký výkon v hlavní roli. Detektiv Doyle přijíždí do francouzského města Marseille, aby konečně dopadl unikajícího překupníka drog Alaina Charniera (Fernando Rey).  Na jeho dopadení má spolupracovat s marseillským komisařem Henrym Bárthélémyim (Bernard Fresson). Během vyšetřování pozadí drogových kšeftů je ovšem Doyle unesen a držen ve starém hotelu, kde mu únosci systematicky píchají drogy. Po třech týdnech intenzivní drogové kúry ho Charnier nechává propustit na pokraji života a smrti. Doyle musí překonat příznaky silné drogové závislosti a uvědomí si, že měl představovat pouhou policejní návnadu. S celou situací je ovšem odhodlaný se vypořádat po svém a Charniera konečně jednou provždy dostat. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (183)

lennyd 

všechny recenze uživatele

O trošku akčnější než první díl, ale v dnešní době oba díly jsou trochu zastaralé (jako dva díly nekončícího seriálu, ale celovečerní filmy?). O hvězdičku oproti prvnímu dílu navíc to má za skvělý výkon Gene Hackmana při léčbě drogové závislosti, to by měli budoucí herci ve školách používat místo skript... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Totálně vyčerpávějící pokračování kultovní americko-francouzské kriminálky. Dalo by se rozdělit do tří přibližně stejně dlouhých kapitol. První je přeplněna povětšinou nudnou vatou a ne moc zajímavými vtípky, v té druhé od únosu Jimmyho "Pepka" Doyla v cizím městě to naopak dostává závratný spád. Drsné scény pod jehlou s nedobrovolným vpichováním drog i po mnoha letech působí hnusně, stejně tak nasledující utrpení v abstinenčních záchvatech. Což je v souvislosti s tématem filmu jenom dobře a oceňuju, že navzdory jinému žánru (krimi/ thriller) nabídl v podstatě i psychologické drama se silným prožitkem podporujícím odpor k drogám. Právě tato hodně temná kapitola dělá snímek nezapomenutelným, skvěle to graduje i originálně zrežírovaným lékařským zákrokem. A pak dlouhou úžasnou "alkoholickou" scénou – nádherně hořká absurdita, v níž se donucení k pití alkoholu (známé obecně jako něco negativního) stává pozitivním prostředkem pro překonání daleko horší závilosti (drogy). A hlavně neskutečné herecké sólo Gena Hackmana, když se svým kolegou (dříve spíše protivníkem, teď již pomalu se rodícím přítelem) prožívá v transu u sklenky koňaku zajímavé psychické proměny. V třetí kapitole je pro změnu dění plné svižné akce, tak jak to Frankenheimer obvykle umí, vrcholící dlouohu dechberoucí honičkou na vlastní pěst s totálně nervní kameru. Uffff... Dříve jsem hodnotil třemi hvězdičkami, neoslovil mne moc pokus navázat na původní film dle skutečného případu zcela fiktivním pokračováním, teď jsem ho musel po druhém zhlédnutí i navzdory vyčerpávějícím pocitům více docenit a napsat nový komentář. Na plný počet to z mé strany není hlavně pro onu první kapitolu, nebo-li jinak řečeno dlouhý rozjezd. 85% ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Film, který stojí a padá na tom, jak Pepka chytí drogový dealer a zavře ho, udělá z něho feťáka, a když se Pepek dostane ven, podstoupí krutou odvykací kúru, aby se nakonec mohl pomstít. Dvouhodinová nuda, zajděte na záchytku o Silvestru, bude to zábavnější. Navíc tu tentokrát Roy Scheider (parťák Pepka z jedničky).nehraje. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

O trochu slabší než jednička, která se zbavila nutnosti odehrávat se v prostředí amerického města (ať žije New York) a děj se posouvá do francouzského města Marseille. Zde Gene Hackman vynakládá spíše své peníze a volný čas na užívá než na hledání drogového krále, který mu utekl z ameriky. Dost mě zarazila stupidita, s kterou je napsána hlavní postava, která je do Francie poslána hledat muže, ale spíš se fláká a když je unesen a dostane se ven nadává jak byl Francouzskou policií použit jako volavka. Film postrádá druhou postavu, která by ubrala z beder Gena Hackmana, přesto John Frankenheimer poměrně svižně natočil krimíi film, který je konečně ukončen. PS: na konci filmu mě zarazili pohledy kamery z pohledu první osoby, opravdu jsem o tom neměl ani tušení, že to bylo někdy použito jinde než v Doomovi, chytré a vkusné. ()

Ezekiel1 

všechny recenze uživatele

Až neuvěřitelně špatné pokračování. Zatímco v prvním senzačním díle byl Pepek nehorázný frajer tady je spíše troska. Frankenheimer se koncentruje na samotnou hlavní postavu a opomíjí dějovou linii. Dlouhé utahané scény léčení Doyla z drogové závislosti, vyprávění o baseballu. Parťáka Roye Scheidera tu střídá nevýrazný Fresson. Charisma a potenciál Fernanda Reyeho(Charnier)absolutně nevyužit. Hodně slabý odvar a jedno z nejhorších pokračování filmové histore. Průměr...5/10 ()

Galerie (59)

Zajímavosti (3)

  • Kvůli větě "Mickey Mantle je hovno" musel producent Robert L. Rosen bývalou hvězdu vyhledat a požádat o svolení. Mantle jakmile záběr uviděl, rozesmál se a dal souhlas k užití jeho jména. (Terva)
  • Vila u moře, kde bydlí záporák Charnier (Fernando Rey), je ve městě Cassis u Marseille. (ČSFD)
  • Zatímco první příběh byl natočen podle skutečných událostí, pokračování Francouzská spojka 2 je čistou fikcí. (Terva)

Reklama

Reklama