Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policie v Marseille dostane tip na narkotika ukrytá v zásilce ryb a prohlíží celý náklad. Do toho přijíždí z New Yorku policista Doyle, aby zde chytil drogového obchodníka Charniera,který mu v Americe uprchl. Spolupracovat má s komisařem Henrym Bárthélémyim, jenže od počátku si zrovna nepadnou do oka. Brzy je zabit i Doylův člověk a ukáže se, že Doyle tu má být vlastně jakousi návnadou na Charniera. Ten také Doyla při jedné akci zahlédne a večer je Doyle přepaden a unesen skupinou mužů. Únosci - Charnierovi muži - ho drží ve starém hotelu tři týdny a neustále mu píchají drogy, zatímco policie ho intenzivně hledá. Nakonec ho Charnier nechá úplně zdrogovaného vyhodit před policejní stanicí. Lékaři se sice podaří zachránit mu život, ale Doyle se musí léčit z drogové závislosti. Barthélémy se o něj stará. Když se Doyle po čase ze všeho dostane, uvědomí si, že byl pouhou návnadou... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (183)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Mně se Dopadení líbí skoro stejně jako Štvanice a to ze dvou důvodů. Jednak to je část filmu, kdy je Pepek na drogách. Odpuzující a nezapomenutelné, jen se koukněte jak to zahrál. Pak scény kdy chodí po Marseille, nikdo mu nerozumí a on jim pořád mele svou.(Idiotské je, že v dabingu mluví Francouzi také česky a přesto jim nerozumí.). A pak strohý závěr ("Hej, Charniere!") ()

berny2468 

všechny recenze uživatele

Jednička Francouzské spojky j dokonalá. Jeden z nejlepších filmů, co jsem za poslední dobu viděl. Oproti tomu dvojka je prostě jiná. Zatímco jednička se zaměřila na mravenčí práci New Yorských protidrogových policajtů při sledování drogových mafiánů. Také se mimojiné hodně inspirovala skutečnými událostmi. Zatímco dvojka jede v trochu jiném směru. Je zcela fiktivní a kompletně se odehrává ve Francii, kam je Pepek (Gene Hackman) poslán, aby posloužil jako volavka při dopadení Charniéra, jenž mu na konci jednotky uprchnul. Ten ho však objeví, unese a udělá mu pěknou závislost na heroinu. Dále pak sledujeme, jak se Pepek strastiplně zbavuje své závislosti a není to hezký pohled. Scény, kdy ho mafiáni zdrogovávají a on postupně začne být závislý a i následné odvykační scény jsou silné jako máloco. Jen do trendu, který nastavila jednička, prostě nesedí. Ta byla skvěle odtažitá a neustále v akci, neb neustále jsme byly svědky Pepkovo sledování mafiánů. Avšak dvojka krom těch silných scén, je ve všem průměrná. Ať už se jedná o nezáživné sledování či zdlouhavá přestřelka v docích. Hackman opět skvělej, ale jeho ztracení v Marseilli mu díky špatnému scénáři nejde věřit. No je to škoda. Ale s klidným srdcem si dokáži představit svět bez tohoto zbytečného pokračování. 5/10. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Táto SPOJKA sa pridala v 70. rokoch práve k tým sequelom slávnych filmov, o ktoré nikto nestál ( EXORCIST II : THE HERETIC, MORE AMERICAN GRAFFITI, alebo sága o PLANÉTE OPÍC ). Či už išlo o komerčný efekt, alebo len o čisté ( nepravdepodobné ) pobláznenie sa štúdia opäť natočiť majstrštyk, je v tejto chvíli jedno. Nevyšlo to, bol to finančný prepadák a Pepek následne o desať rokov doplachtil až do televízie. A toto stretnutie, možno časom. ()

tnp101 

všechny recenze uživatele

Pokračování mírně odlišného charakteru. Zatímco první díl se dal s trochou nadhledu označit za akční film, dvojka se jeví spíše jako psychologický thriller. Nějaké nadmíru vzrušující akce je tu pomálu (i když honička z vlastního pohledu ala „Mirror’s Edge“ působí velmi příjemně) a dějově film není stavěn pro dvouhodinovou stopáž. Co jej ale obstojně drží nad vodou, je fantastický výkon Gene Hackmana. Pokud se vám líbí jednička, nespálíte se. RECENZE ČESKÉHO BLU-RAY: O několik let novější sequel „Francouzské spojky“ vypadá obrazově hned na první pohled nesrovnatelně lépe než uzrněný první díl. Poměru stran zůstává „celo-obrazový“, tedy 1,85:1 a konečně se dočkáme obstojné ostrosti i nějakých těch drobnějších detailů, přestože se stále nejedná o vyložený zázrak. Zrno je tentokrát nenápadné, barvy pak nijak pestré, ale docela realistické. Mírně nižší kontrast neznehodnocuje solidní podání černé a obraz oproti prvnímu dílu zkrátka celkově působí mnohem stabilnějším dojmem. O trochu slaběji vypadají záběry z vlastního pohledu, jež se hojně využívají v závěru, avšak přesto by se u jedničky jednalo o ty pohlednější záběry. Žádné anglické titulky u neanglicky mluvených dialogů nejsou tentokrát přítomny, za což může charakter filmu. Obraz se dočkal příjemného vylepšení, což bych rád řekl také o zvuku, ale bohužel nemohu. Originální DTS-HD 5.1 MASTER stopa zní totiž výrazně hůře, než docela efektivní stopa u předcházejícího filmu. Dynamika je utopena v nevýrazném mixu, kde akčnější scény automaticky neznamenají celkovou vyšší hlasitost. Subwoofer zůstane víceméně zcela bez práce a podobně tomu je i v případě zadních kanálů. Kvalita slova se takřka rovná ne nejsilnější prezentaci slyšené v jedničce a velmi nehezky zní i hudební doprovod. Tohle člověka jednoduše nenadchne. Mohl bych se tu pochopitelně odvolávat na rok výroby, ale po překvapivě potěšujícím zážitku z jedničky se mi do toho moc nechce. Česká stopa opět není přítomna a tak se můžeme vrhnout na přídavné materiály. Tentokrát jsme nebyly o nic ochuzení, což ale neznamená, že na nás čeká nálož. I nyní na nás čeká dvojice komentářů. První nabízí příjemnou kolekci informací z úst již zesnulého režiséra J. Frankenheimera a druhý neméně zajímavě hovořícího G. Hackmana a producenta, kteří sice nebyli nahráváni pospolu v jednom studio, ale vzhledem ke svižnému střídání se nejedná o tolik patrný jev. Oba komentáře nabízejí podrobný pohled na pre-produkci i produkci. Následuje izolovaná hudební stopa v DTS 5.1, která zní několikanásobně lépe, než jak je namixovaná v regulérní stopě. Dále tu máme 25 minutový dokument o J. Frankenheimerovi, což je docela zajímavá opěvná biografie a 7 minutovou konverzaci G. Hackmana o filmu, resp. režisérovi, hercích, lokacích a podobně. Následuje kinotrailer a galerie kostýmů a storyboardů se zhruba 200 snímky a to je bohužel vše, co nám disk nabídne. Popravdě řečeno nejsou výrazněji informačně nabité, než na první pohled ještě o trochu slabší nabídka u disku prvního dílu, tam totiž na rozdíl od tohoto disku byla k dispozici i „trivia“ stopa, což je neředěná kolekce informací sama o sobě. Ale nedá se nic dělat. Potěšující alespoň jejich kompletní HD prezentace, o trochu méně pak absence českých i anglických titulků. Pokud se rozhodnete kupovat Blu-ray disk jedničky, pořídit k ní rovnou i dvojku není úplně od věci. Pamatujte však, že ani jeden disk nepředstavuje nic, z čeho byste se zbláznili radostí - čas od času se může dokonce jednat o opačné emoce. Slabších 60%. () (méně) (více)

classic 

všechny recenze uživatele

Francúzske spojenie (II.)” medzi Marseille a New Yorkom, sprostredkováva za americkú stranu → absolútne (ne)ohrozený detektív Jimmy "Pepek" (námorník) Doyle, že zase pre zmenu za domácich kope → anglicky hovoriaci inšpektor Henri Barthélémy, pričom príchod Američana do Massalie, je celkom prozaický, keďže mu minule → obávaný drogový priekupník Alain Charnier, nielenže ubzikol, z čoho automaticky vznikli i ďalšie, početnejšie problémy, no súčasne sa niekde v tomto prímorskom prostredí znovu tento "slizký grázel" nachádza, a práve preto by ho najradšej (i)hneď vystopoval, ale najmä ho navždy poslal do »večných lovísk«, čím by mal snáď konečne dušu i srdce na mieste, no nie je to vari tá úplne najskutočnejšia pravda, akú by si mohol každý, povedzme trochu - viacej (po)čestnejší policajt želať, všakže, dobre vravím ? No, súčasne podotýkam i to, že nič nie je také obzvlášť jednoduché, ako by to na prvý pohľad mohlo vypadať. Vysvetlím... Totižto, Pepkovi nechávajú príliš veľkú voľnosť, a tak si ho skôr, či neskôr, „dokonca myšiak ("Jerry") i sám nájde, keď kocúrovi ("Tomovi"), sa táto konštelácia, asi pozdávať bohvieako nebude” , čo je mimochodom ďalšia hmatateľná rana pod pás, ako sa nasledujúce udalosti vyvíjajú v neprospech fízla, ktorého najprv unesú, neskoršie nadopujú samým « kakaom » , potom sa ho zbavia, ako prašivého psa, aby nakoniec → podstúpil mimoriadne drsnú odvykačku, kedy si už divák normálne myslí: „Toto musí byť hádam jeho definitívny koniec ?!” To sa ešte i patrične uvidí, alebo „kiežby i na psa prišiel (niekedy) mráz” ? / Nie som extra spokojný so sequelom "French Connection II" z roku 1975, ktorý bohužiaľ svojmu predchodcovi nesiaha takmer ani po členky, ak mám byť teraz úprimný. Môžem pôsobiť akosi (nad)štandardne-kriticky, no nedokážem si vôbec pomôcť, ako Frankenheimerov film → na mňa väčšinou pôsobil, ako trebárs nejaký nevydarený mix rôznych žánrov s hluchými miestami, a to najmä vo svojej prvej polovici, ktorých bolo vskutku naozaj neúrekom. Protagonista neustále len kamsi po uliciach pobehoval, ako dajaký splašený kôň, aby neskôr zasa strašne vrešťal, ako zmyslov zbavený, z čoho som začínal byť už extrémne unavený. Našťastie sa celkové dojmy postupne vylepšili, ale konečné → (pred)finále, je veľmi slabou satisfakciou na to, aby som mohol skonštatovať, že snímok stojí za pozretie. Všetko, čo mal originál, kópii už sakramentsky chýba ! Z určitej časti sa jedná o filmový chaos ! A Hackmanovi táto rola nesadla, čiže sa mu nepodarilo znova vkročiť do tej istej rieky. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (3)

  • Vila u moře, kde bydlí záporák Charnier (Fernando Rey), je ve městě Cassis u Marseille. (ČSFD)
  • Zatímco první příběh byl natočen podle skutečných událostí, pokračování Francouzská spojka 2 je čistou fikcí. (Terva)
  • Kvůli větě "Mickey Mantle je hovno" musel producent Robert L. Rosen bývalou hvězdu vyhledat a požádat o svolení. Mantle jakmile záběr uviděl, rozesmál se a dal souhlas k užití jeho jména. (Terva)

Reklama

Reklama