Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policie v Marseille dostane tip na narkotika ukrytá v zásilce ryb a prohlíží celý náklad. Do toho přijíždí z New Yorku policista Doyle, aby zde chytil drogového obchodníka Charniera,který mu v Americe uprchl. Spolupracovat má s komisařem Henrym Bárthélémyim, jenže od počátku si zrovna nepadnou do oka. Brzy je zabit i Doylův člověk a ukáže se, že Doyle tu má být vlastně jakousi návnadou na Charniera. Ten také Doyla při jedné akci zahlédne a večer je Doyle přepaden a unesen skupinou mužů. Únosci - Charnierovi muži - ho drží ve starém hotelu tři týdny a neustále mu píchají drogy, zatímco policie ho intenzivně hledá. Nakonec ho Charnier nechá úplně zdrogovaného vyhodit před policejní stanicí. Lékaři se sice podaří zachránit mu život, ale Doyle se musí léčit z drogové závislosti. Barthélémy se o něj stará. Když se Doyle po čase ze všeho dostane, uvědomí si, že byl pouhou návnadou... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (183)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Táto SPOJKA sa pridala v 70. rokoch práve k tým sequelom slávnych filmov, o ktoré nikto nestál ( EXORCIST II : THE HERETIC, MORE AMERICAN GRAFFITI, alebo sága o PLANÉTE OPÍC ). Či už išlo o komerčný efekt, alebo len o čisté ( nepravdepodobné ) pobláznenie sa štúdia opäť natočiť majstrštyk, je v tejto chvíli jedno. Nevyšlo to, bol to finančný prepadák a Pepek následne o desať rokov doplachtil až do televízie. A toto stretnutie, možno časom. ()

Bauer 

všechny recenze uživatele

Ano! Jedno z mála pokračování, které se mi líbilo minimálně o 20% více, než první díl. Konečně nejaká pořádná akce, hlavně teda posledních 30 minut s velkolepější akcí, než měla jednička. New York je sice nádherný. Ty mrakodrapy, špína a drsní policisté, ale prostředí Marseille je krásné. Nemám rád filmy, které se odehrávájí v Evropě, ovšem tohle je zcela něco jiného. Na to, že je o 15 minut dvojka delší, než první díl, tak jsem to zkoukl na jeden zatáh a dost jsem si to užíval. Franzouská spojka 1 měla sice pár nezapomenutelných scén, ovšem scéna, kdy Gene Hackman začíná být silně zavislý na drogách je opravdu strhující a to samé platí i o zbavení závislosti. Opravdu super! Jestliže Gene Hackman dostal z první díl Oscara, tak nevím, co by měl dostat ze herecký výkon v tomto filmu, protože jeho výkon je prvotřídní. Škoda, že takto nějak nevypadala jednička. John Frankenheimer překonal Williama Friedkina na plné čáře! ()

Reklama

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Najzábavnejšie na tomto filme je, ako sa Gene Hackman v dokonalej paródií na Američana vo Francúzsku motá po meste, nikomu nerozumie, nikto nerozumie jemu a až dostatočná miera starého dobrého kamaráta alkoholu ho zblíži s domácimi, hoci dievčatá naďalej nechápu, čo si ten šašo v havajskej košeli od svojho pokusu o komunikáciu sľubuje. Ešte lepšiu príležitosť na herecký koncert mu však prinesú kapánek tuhšie substancie a človek len žasne nad tým, akú rafinovanú a užitočnú pomstu svojmu protivníkovi pripravia priekupníci. Také veci v dnešných filmoch len tak nenájdeme, každého zlosyna stačí trošku postrašiť a radšej hneď vystrieľa polku mesta. Ako často hovorievajú drsní filmoví profíci, zabíjať je ľahké... - hlavne pre neschopných filmových scenáristov. ()

Idée_fixe 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že (ač tu většina tvrdí opak), já mám mnohem raději "dvojku", než "jedničku". Více mne "vcucla" a mnohem silněji na mne zapůsobila - obzvláště scény, kdy Pepka nadrogovávali a posléze jeho léčba; ale neméně třeba i to, jak se Henry, ač ho původně neměl zrovna moc rád, o Pepka velmi obětavě staral a pomáhal mu ze všech sil se ze závislosti dostat. Dále třeba ponurost a šeď (doslova) prostředí starého sklepního vězení, kde Pepka léčili (a ten quasi hotel taky nebyl zrovinka z nejluxusnějších), což jen umocňovalo celkovou mrazivou atmosféru filmu (společně se skvělou hudbou - tu samozřejmě také nemohu opomenout). Poprvé jsem film (oba) viděla již v dětství (snad ve 12 letech), a ta slavná Pepkova scéna, kdy se v abstinenčních křečích svíjí na zemi, mne totálně odrovnala. Tenhle film by měli pouštět ve školách - coby poučení i prevenci pro mládež - namísto obvyklých (povětšinou) trapných a nudných dokumentů. A myslím, že by to bylo nejen mnohem zábavnější, ale především účinnější. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Francúzske spojenie (II.)” medzi Marseille a New Yorkom, sprostredkováva za americkú stranu → absolútne (ne)ohrozený detektív Jimmy "Pepek" (námorník) Doyle, že zase pre zmenu za domácich kope → anglicky hovoriaci inšpektor Henri Barthélémy, pričom príchod Američana do Massalie, je celkom prozaický, keďže mu minule → obávaný drogový priekupník Alain Charnier, nielenže ubzikol, z čoho automaticky vznikli i ďalšie, početnejšie problémy, no súčasne sa niekde v tomto prímorskom prostredí znovu tento "slizký grázel" nachádza, a práve preto by ho najradšej (i)hneď vystopoval, ale najmä ho navždy poslal do »večných lovísk«, čím by mal snáď konečne dušu i srdce na mieste, no nie je to vari tá úplne najskutočnejšia pravda, akú by si mohol každý, povedzme trochu - viacej (po)čestnejší policajt želať, všakže, dobre vravím ? No, súčasne podotýkam i to, že nič nie je také obzvlášť jednoduché, ako by to na prvý pohľad mohlo vypadať. Vysvetlím... Totižto, Pepkovi nechávajú príliš veľkú voľnosť, a tak si ho skôr, či neskôr, „dokonca myšiak ("Jerry") i sám nájde, keď kocúrovi ("Tomovi"), sa táto konštelácia, asi pozdávať bohvieako nebude” , čo je mimochodom ďalšia hmatateľná rana pod pás, ako sa nasledujúce udalosti vyvíjajú v neprospech fízla, ktorého najprv unesú, neskoršie nadopujú samým « kakaom » , potom sa ho zbavia, ako prašivého psa, aby nakoniec → podstúpil mimoriadne drsnú odvykačku, kedy si už divák normálne myslí: „Toto musí byť hádam jeho definitívny koniec ?!” To sa ešte i patrične uvidí, alebo „kiežby i na psa prišiel (niekedy) mráz” ? / Nie som extra spokojný so sequelom "French Connection II" z roku 1975, ktorý bohužiaľ svojmu predchodcovi nesiaha takmer ani po členky, ak mám byť teraz úprimný. Môžem pôsobiť akosi (nad)štandardne-kriticky, no nedokážem si vôbec pomôcť, ako Frankenheimerov film → na mňa väčšinou pôsobil, ako trebárs nejaký nevydarený mix rôznych žánrov s hluchými miestami, a to najmä vo svojej prvej polovici, ktorých bolo vskutku naozaj neúrekom. Protagonista neustále len kamsi po uliciach pobehoval, ako dajaký splašený kôň, aby neskôr zasa strašne vrešťal, ako zmyslov zbavený, z čoho som začínal byť už extrémne unavený. Našťastie sa celkové dojmy postupne vylepšili, ale konečné → (pred)finále, je veľmi slabou satisfakciou na to, aby som mohol skonštatovať, že snímok stojí za pozretie. Všetko, čo mal originál, kópii už sakramentsky chýba ! Z určitej časti sa jedná o filmový chaos ! A Hackmanovi táto rola nesadla, čiže sa mu nepodarilo znova vkročiť do tej istej rieky. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (3)

  • Kvůli větě "Mickey Mantle je hovno" musel producent Robert L. Rosen bývalou hvězdu vyhledat a požádat o svolení. Mantle jakmile záběr uviděl, rozesmál se a dal souhlas k užití jeho jména. (Terva)
  • Zatímco první příběh byl natočen podle skutečných událostí, pokračování Francouzská spojka 2 je čistou fikcí. (Terva)
  • Vila u moře, kde bydlí záporák Charnier (Fernando Rey), je ve městě Cassis u Marseille. (ČSFD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno