Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Až v té šachtě jsem si uvědomil, že jsem tohle už kdysi viděl. Akorát nevím, jestli to bylo před rokem 2001, kdy vznikl dabing pro Novu. S ním jsem měl trochu problémy. Pravdou ale zůstává, že dobrých katastrofických filmů není mnoho, vedle Aféry Concorde, Skleněného pekla a Ohrožení Britannicu má i Poseidon své místo. Pokud nevíte, kdo je Roddy McDowall, ale viděli jste původní (a nejlepší!) Planetu opic, měli byste ho kdekoliv poznat. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

Katafroficka pecka, ktere vevodi flandacky vykon Heckmana, jakozto spasitele ruznosmesne skupinky pohybujici se vzhuru dolu. Tempo neni nikterak zavratne, ale o to vic mista je pro rozviti jednotlivych charakteru a klaustrofobickeho napeti, ktere umocneno studenou vodou dokaze udelat s divakem svoje. No zkratka pozehnany film v pozehnanych letech 70tych - kam se hrabe Emmerichuv remake. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na špičku žánru, jakou je třeba Skleněné peklo, Dobrodružství Poseidonu při nejlepší vůli nedosáhne, nicméně jde o příjemnou podívanou s řadou vygradovaných scén, kvalitním hereckým obsazením a odpovídajícími hereckými výkony. Scénář staví na klasicky vystavené skupině postav, které vyplňují škatulky jednotlivých lidských typů, tedy odvážný hrdina, sebestředný mačo jako jeho protihráč, submisivní dívka, čiperný kluk se svou sestrou atd. Nechybí láska, sebeobětování, prostě tradiční nabídka filmů tohoto druhu. Film z mého pohledu sráží některé nevěrohodné momenty ve scénáři. Ona už samotná katastrofa je problematická - zemětřesení, byť o mimořádné intenzitě, na volném moři obvykle nezpůsobí žádné extrémní vlnobití, protože masy vody se mohou pohybovat na obrovské vzdálenosti a teprve při střetnutí s pobřežním pásmem vytváří mohutné tsunami o výšce třeba i několik desítek metrů. Převrácení lodě by teoreticky mohl způsobit výbuch podmořské sopky v těsné blízkosti nebo mohutná bouře, ale zaoceánský parník je přece jen velké sousto. Horší je to při líčení průchodu lodí, kdy např. požár v nevětraném sektoru ztroskotané lodi samozřejmě zamoří celý prostor jedovatými plyny. Stejně tak kovové konstrukce by se rozpálily tak, že bych si jen stěží mohl představit přesun trosečníků těmi chodbami. Výčet nelogičností by byl vlastně docela dlouhý, ale i tak je to např. díky kazateli skvěle zahranému Gene Hackmanem nadstandardní záležitost. Celkový dojem: 65 %. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tak nevím co je na tomto filmu tolik ceněné. Já jsem se vysloveně nudil, pouze místy jsem kroutil hlavou nad tím jak patetický scénář může být. Přišlo mi to dost laciné. Zápletka se dobrá, ale dialogy jsou opravdu příšerné. Asi je to jeden z těch lepších katastrofických filmů, ale ono jich zas tolik dobrých není. ()

Vědma 

všechny recenze uživatele

Mám ráda katastrofické filmy, ale líbí se mi málokterý. Tenhle je můj nejoblíbenější. Kdysi jsem byla zamilovaná do Gena Hackmana a proto i do jeho role reverenda - zachránce. Jasná ukázka toho, jak je u jakékoliv katastrofy důležité mít vůdce, který přemýšlí a nepodlehne panice davu. Je to klasika žánru a můj film z desítky, který možná není z ní nejlepší, ale jeden z nejmilejších. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Většina vnějších záběrů Poseidonu byla natočena za použití modelu postaveného podle původních nákresů Queen Mary. (Skutečná Queen Mary se dnes nachází na Long Beach.) (džanik)
  • Scéna, kdy herci lezou po stromě na plošinu do kuchyně, se točila velmi zajímavým způsobem. Jelikož strom kvůli své výšce neumožňoval, aby po něm herci vyšplhali tak vysoko (a bezpečně), tak byl v některých záběrech připevněn na velkou zvedací plošinu několik metrů od země, a teprve z této plošiny lezli herci na strom - tudíž je ve filmu uměle navozen dojem, že herci vyšplhávají od země ke stropu. Záběry, kde herci lezou od země a vylézají u kuchyně, nejsou v jednom celku a jsou logicky prostříhané. (FIBO)
  • Natáčecí plac strojovny jako celek posloužil hned dvěma scénám, které jsou podle scénáře od sebe dosti vzdálené. Scéna, kdy pasažéři lezou do vodního tunelu, aby objevili strojovnu, a scéna, kdy se ve strojovně objevují - tato dvě místa jsou v jednom a tom samém prostoru malý kousek od sebe. Obě scény jsou rozdílně nasvícené (temná a světlá), takže divák běžně rozdíl nepozná. O tuto chytrou úsporu natáčecího prostoru se zasloužil William Creber, výtvarník filmu. (FIBO)

Reklama

Reklama