Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Parádní katastrofický film z dob poctivé filmařiny, bez digitálních triků. Sympatický je i "Frank Drebin" na kapitánském můstku, takže je škoda, že jej tvůrci více nevyužili. I tak je herecké obsazení sympatické. Putování našich hrdinů vzhůru nohama bere dech a vy jim fandíte, aby katastrofu někdo přežil... ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Spomínam si že som si tento film veľmi veľa krát požičal v 90.rokoch na VHS z videopožičovne. Hlavne ma vždy dojala finálna scéna Genea Hackmana. To som naozaj nečakal a vtedy ako malý chlapec som sa ešte veľa krát nestretol s tým, že by takto dopadla hlavná postava. Tento film bude iste notoricky známy, pretože ho minimálne jedna z našich televíznych spoločností aspoň raz ročne premietne. Patrí do doby, kedy na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov natáčali katastrofické filmy. Film je vo svojej podstate fantastický. Ilúzia prevráteného parníku je dokonalá. Dej je dramatický, strhujúci a obzvlášť aj napínavý. Efekty sú na celkom výbornej úrovni, čo na tú dobu bolo celkom slušné. Ale zároveň najzaujímavejšou a najlepšou vecou celého tohto filmu je kvalitné herecké obsadenie. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Jeden skutočne z najlepších katastrofických filmov, sedem nominácii na oscara to potvrdzuje, ktorý je aj po toľkých rokoch ukážkou poctivého remesla. Nové spracovanie Poseidonu od Petersona opäť potvrdzuje, že ani tie najlepšie triky nezachránia nedostatočnú charakteristiku postáv, či skĺbenie minipríbehov v jeden úžasný celok. Dobrý katastrofický film nestarne a tento je o to nestarnúcejší, že o tie triky tu až tak nešlo. Gene Heckman v úlohe kňaza, ktorý chce všetko dokázať bez božej pomoci je výborný, ale hlavne originálny, pretože kňaza ako muža činu nevidíme často. Ak by Petersen v novom spracovaní otrocky okopíroval záber po zábere, urobil by lepšie. Takto bude táto klasika v tomto žánry ešte dlho na popredných miestach. Film 90%. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Kde mořský vlk Petersen sází na gigantickou vlnu, vybělené úsměvy a kaskadérské kousky, tam se Neameho film ku prospěchu věci zaměřil na samotné postavy bojující o holé přežití (především battle of egoes: reverend Hackman vs. poručík Borgnine stojí za to). A teď ruku na srdce, nastoupili by jste na loď, kde je kapitánem Leslie Nielsen..? ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jedna ze zásadních klasik katastrofických filmů. Bohužel mě příliš nepotěšila. Ústřední námět sice zajímavý, děj se však brzy smrskne na monotónní putování útrobami havarované lodi, které víc než cokoli jiného připomíná hraní několika levelů počítačové hry. Od úkolu k úkolu, z jednoho prostředí do druhého (kuchyně, ventilační chodba, komín, zatopená chodba), hrdinů ubývá a jen ti, kteří se dostanou nejdál, vyhrajou (budou zachráněni). Zkrátka předvídatelné, monotónní a ve výsledku i docela nudné. Napětí se během let asi kamsi vytratilo. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • V původním scénáři měl reverend Scott poslat paní Rosenovou na podvodní misi a pak ji měl zachraňovat. Gene Hackman však usoudil, že ve skutečnosti by to po ní jeho postava nikdy nemohla žádat a měl za to, že by se situace měla obrátit. Režisér Ronald Neame souhlasil a přesvědčil pak i Shelley Wintersovou, že to bude i k jejímu prospěchu. (džanik)
  • Padajíci vánoční strom byl jednou z nejnebezpečnějších scén ve filmu. Strom byl připevněn ke stropu a na pokyn uvolněn. (FIBO)
  • Natáčecí plac strojovny jako celek posloužil hned dvěma scénám, které jsou podle scénáře od sebe dosti vzdálené. Scéna, kdy pasažéři lezou do vodního tunelu, aby objevili strojovnu, a scéna, kdy se ve strojovně objevují - tato dvě místa jsou v jednom a tom samém prostoru malý kousek od sebe. Obě scény jsou rozdílně nasvícené (temná a světlá), takže divák běžně rozdíl nepozná. O tuto chytrou úsporu natáčecího prostoru se zasloužil William Creber, výtvarník filmu. (FIBO)

Reklama

Reklama