Režie:
Boris SagalKamera:
Russell MettyHudba:
Ron GrainerHrají:
Charlton Heston, Anthony Zerbe, Rosalind Cash, Paul Koslo, Lincoln Kilpatrick, Eric Laneuville, Brian Tochi, Monika Henreid, DeVeren Bookwalter (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Slunečný den. Vylidněným Los Angeles se v kabrioletu prohání doktor Robert Neville (Charlton Heston). Je posledním člověkem na zemi, je Omega man. Nebezpečná nákaza zachvátila svět a proměnila lidi na fotofobická monstra. Nezbavila je však schopnosti myšlení. Sdružili se tedy do uskupení s názvem Rodina a rozhodli se skoncovat se vší moderní technikou, kterou viní za vznik nákazy. Doktor Neville však stále pracuje na léku. Stihne jej vyrobit dřív, než ho Rodina dostihne? A stojí vůbec nakažení o lék? (TobRieper)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Začátek pozvolného úpadku kdysi velkého herce ve vážně míněné sci-fi, která se díky fušerské režii stává parodiíí sebe samou. Heston tu je jenom proto, aby mohl pobíhat s obnaženou chlupatou hrudí, zlí nakažení budí hrůzu bílými parukami, bílými kontaktními čočkami a tvářemi pomazanými pudrem. Budete se smát nad zhovadilostí scenáře a žasnout nad nemotorně natočeným akčními scénámi s jasně viditelnými kaskadérskými náhradníky. I Bert I. Gordon by to natočil lépe. Sagala do gulagu, Douglase do psychiatrické léčebny! ()
Tento film je plný divných albínů v pláštích, co se vyžívají v ohni, pronáší divné, sáhodlouhé monology o (ne)smyslu žití a svého nemesis se snaží vydeptat hlasitým šeptáním jeho jména ve křoví pod balkonem... A celé to působí podobně směšně, jako to zní, sice tu byl velký potenciál (zdravíme verzi se Smithem), ale je prokaučovanej obludnym způsobem - konkrétněji, hrozně nesmyslnými a béčkovými dialogy, fakt divnym provedením hlavního hrdiny (tohle si Heston nezasloužil), kterej je něco mezi slizkým přiškvorem a klasickým gerojem zlatého Hollywoodu, nemluvě o padouchovi, který vypadá jako jistý Garth Merenghi (modří vědí), jen má rozkošnější zorničky. Někde na hraně nepříliš povedeného apokalyptického scifi a přiznaného béčka, nicméně stále koukatelné, ale nezajímavé. A bez vesmírných vyder. ()
Boris Sagal je tragéd! A Heston snad ještě větší, když přijmul roli v tomto filmu, asi mu docházely peníze. Naivní scénář, laciná výprava, příšerné masky ( zmutovaní kapucíni jsou k smíchu ), otřesně zrežírované akční scény, nehodící se hudba, tohle herecky nezvládá ani Heston, se samopalem v ruce je spíše směšný... ()
Heston sa pre podobné úlohy narodil, rovnako výprava je rovnako pôsobivá, ako aj v prípade Lawrenceovho nedávneho príspevku k téme. Lenže niekedy po polovici sa temná nálada náhle mení smerom k optimizmu, aby každý tušil, že nový raj na zemi ale v skutočnosti nenastáva. Omega man sa tak začína trochu rozrieďovať a v niektorých momentoch to drží nad hladinou iba Heston. Samozrejme ako filozofický komentár doby to výborne funguje, len škoda tej dramaturgie. Ak film, trvajúci niečo vyše hodiny a pol, ledva dokríva do konca, niekde je skrytá chyba. Možno nejaký vírus... ()
Postapokalyptický film s takou mizernou atmosférou som dávno nevidel. Asi bude chyba už v samotnej predlohe, lebo nápad spraviť z nakazených preživších albínov, ktorí nemajú radi svetlo, nie je šťastný, ani príliš zaujímavý. O čo zaujímavejšie je to so zombíkmi, už odvtedy filmári zistili. Odpadnú zbytočné kecy a vyzerajú nebezpečnejšie než títo kapucniari. Inak som celkom nepochopil, že keď neznášajú svetlo a chodia len potme, prečo stále chodia so zapálenými fakľami :-D Je to proste celé nepodarené a podčiarkuje to záber vyľudneného mesta, kde v pozadí vidno pohybujúce sa autá. Chápem, že vyľudniť mesto v takej rozlohe nie je jednoduché a počítačom sa to ešte vtedy upraviť nedalo, no takéto zábery len podčiarkujú amaterizmus, ktorý sprevádza celý tento film. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (15)
- Scenárista neskôr uviedol, že postava Lisy (Rosalind Cash) bola vytvorená najmä kvôli hnutiu Black Power, ktoré bolo v tom čase na vzostupe. (Real Tom Hardy)
- Aby filmári navodili dojem, že mesto Los Angeles je prázdne, používali viacero trikov, najmä však natáčanie počas ranných nedelí, čo prakticky v roku 1970 znamenalo takmer žiadnych ľudí. Nie vždy sa to však podarilo a v niektorých záberoch je v diaľke možné vidieť chodcov a autá. (Real Tom Hardy)
- Snímek byl natočen na motivy románu Richarda Mathesona „I Am Legend“. (Hans.)
Reklama