Reklama

Reklama

The Last Winter

  • Island Síðasti veturinn (více)
Trailer

Obsahy(1)

Americká ropná společnost KIC Corporation, hledající nové energetické zdroje, prozkoumává oblast Northern Artic National. Po dohodě s vládou mají společně s týmem vedeným tvrdým Ed Pollackem, pracovat dva nezávislí ochránci životního prostředí, jejichž úkolem je dohlížet na společnost. Jednoho dne je nalezen jeden z členů týmu mrtvý a nahý ve sněhu mimo základnu. Jeden z ochránců životního prostředí James Hoffman má podezření, že nějaké látky (nebo virus) neznámého původu, které se ze zamrzlé země uvolňují do atmosféry způsobují halucinace a změny v chování. I přesto, že se stále více členů posádky začíná chovat podivně, velitel základny Ed Hoffmana neposlouchá a o evakuaci základny nechce ani slyšet... (Siriuss)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (84)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Dvojica amerických vedcov zo životného prostredia prichádza pod velením Eda Pollacka na severný pól aby preskúmala možnosti dopravenia špeciálnych strojov na ťažbu čierneho "zlata". Už tak dosť napätá atmosféra medzi kolegami sa razom vyhrotí potom, ako nájdu jedného z vedcov zamrznutého niekoľko km od základne. Po sebe zanecháva záhadný videozáznam. Čo sa onej noci stalo? Sú zvyšný členovia expedície v ohrození? Úvodných 40 minút pomerne dosť nudných. Následne sa kvalita snímku zlepší. Teda aspoň čo sa atmosféry a vyobrazenia zmeny správania hlavných postáv týka. Záver až do určitých záberov na "......", pomerne napínavý. Ťažko sa mi hodnotí tento snímok - 55%. ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Mysteriózny environmentálny horor, ktorý sa nezaoberá klasickou katastrofickou schémou "čo bolo potom", ale berie si na mušku koncept toho "čo bolo predtým". Nielen týmito znakmi ma však zaujal. Má silnú atmosféru, tušenie neznámeho sa mení na strašenie, hrozbu, mystiku, horor, apel... Je pravda, že záver mohol byť menej polopatistický, stačilo by podľa mňa vypustiť tie televízne správy. 3,5* ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý snímek s dobře fungující nosnou myšlenkou. Sci-fi horory odehrávající se v mrazivé, zasněžené pustině, v nichž tým vědců bojuje proti neznámému nepříteli v podobě smrtícího viru jsou subžánrem samy o sobě. Ať už se jedná o hrůzu nahánějící Věc, nedávnou Black Mountain Side či rakouský Blutgetscher, vždy tyto snímky disponují tísnivou atmosférou a strachem z neznámého. Taková je i Last Winter. Má v sobě podnětný námět, který by dost dobře mohl fungovat i ve skutečnosti. Pokud by se někdy příroda obrátila proti lidstvu a začala se bránit všemi možnostmi které matka příroda nabízí, we are seriously fucked up. A proč by to nemohlo vypadat zrovna tak, jak ukazuje tento snímek? Závěr filmu dává tušit nadcházející zkázu. Celá planeta umírá pod náporem lidí, jejich konzumního způsobu života, devastace a pustošení přírody, že si docela dobře dokážu představit, kdyby si v sobě vyvinula nějaké obranné mechanismy, které by zaútočily na nás. Na lidstvo. A nemusely by to být ani stroje, kdo by se vydal do boje proti nepříteli, jak předeslal James Cameron. "Cítím ve větru zuřivost, jakou jsem nikdy před tím necítil. Něco bylo osvobozeno z topícího se permafrostu. Proč opovrhujeme světem, který nám dal život? Proč se chováme jako vetřelci? Proč by se k nám Zem nechovala jak každý organizmus bojující s virem?" ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Filmečky odehrávající se v ledových či zasněžených pustinách mám docela rád, zvláště když se jedná o nějaké psychologické drama, nebo takovou Carpenterovu Věc a tento film je k ní mnohými přirovnáván. S čímž se nedá moc souhlasit, protože spolu nemají společného téměř nic. A vzhledem právě k tomuto přirovnání, na které jsem se nechal nalákat, jsem byl po rychlém „vystřízlivění“ tak trochu zklamán. Nejde vyloženě o špatný film, ale přece jenom jsem očekával něco jiného. Hlavní problém je v tom, že něž se tam začne vůbec něco opravdu zajímavého dít (nepočítám handrkování milostného trojúhelníku) je skoro polovina filmu v prdeli. Jako ono se fajn kouká na zasněženou krajinu a pozvolna stupňující se napětí na základně – psychologická stránka filmu byla totiž mnohem lepší a propracovanější než ta hororová, co si budeme (nebo spíš nebudeme) nalhávat, ale když už šlo o horor, tak jsem tak nějak očekával i tu hororovou náplň příběhu a ta přišla až záhy. Ovšem ve formě, že mi málem vylezli oči z důlku tou digitální hrůzou (duch losa ve formě Wendiga, žádné velké terno se tak tedy nekonalo). Asi nejlepší je pasáž s pádem letadla a jeho následky. V těchto chvílích byly mé choutky alespoň částečně ukojeny. To co však následovalo v samotném závěru, se však nedá snad ani slušně okomentovat. Nemyslím tím onen postapokalyptický záběr na opuštěné město, nýbrž putování dvojice Pollack – Hoffman a jejich osud. Bída třená nouzí a jeden z nejubožejších závěrů u podobně laděných filmů. Až jsem se divil, že Ron Perlman do něčeho takového lezl. Dalo se z toho rozhodně vytěžit mnohem více. Takhle jde jen o obyčejný průměr nic víc. 50% ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Mírně ekologická agitka poukazující na blížící se nebezpečí v podobě globálního oteplování Země. Podobně jako ve sci-fi hororu The Thaw i zde máme skupinu lidí, která na chladné Aljašce - uprostřed ničeho - objeví cosi podivnýho... a rozhodně to nebude mít přátelský úmysly. Oproti výše zmiňovanýmu filmu však Last Winter hraje víc na atmosférickou strunu, napětí buduje od samého začátku a to hlavně skrz pohledy některých postav, které zaujatě sledují zasněžený horizont. Po nálezu prvních mrtvých a jediné akční scény jde však atmoška lehce do kopru, bohužel. Zprvu jen mrazivé náznaky tušeného nebezpečí se po jeho odhalení rychle mění na slabý únorový vánek, co vyšumí ještě před závěrečnými titulky. Kdyby se přitom tvůrci zuby-nehty drželi načnutého postupu a dokončili to ve tmě a bez digitálních efektů, neváhal bych jít ještě výš. Takhle jenom za tři rozmražené hvězdy. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo v březnu roku 2005 na Islandu, na Aljašce a v New Yorku v USA. (Lynette)
  • Ve scéně u večeře týmu na stanici si indián Lee Means (Pato Hoffmann) po usednutí ke stolu začne nabírat na horní okraj prázdného talíře nejprve kukuřici. V jednom z dalších záběrů však není po kukuřici ani stopy. V této stejné scéně je chybná posloupnost i u Joanne Shenandoah (Dawn Russell), která sedí hned vedle Meanse. Nejprve má na poloprázdném talíři jen pár brambor, po velmi krátkém několikavteřinovém záběru na další postavy je však talíř naložený salátem a mrkví, přičemž brambory chybí. (Lynette)
  • Umelec Brahm Revel ilustroval komixové spracovanie tohto filmu. (beso74)

Reklama

Reklama