Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (941)
No, takže stejně jako u Texaského masakru motorovou pilou uvedu, že o hereckých výkonech se tu nedá bavit (uvádím to radši hned od začátku). Jak to tak bývá, těm Američanům šlo samozřejmě jen o jedno (a k mému zklamání, jídlo to nebylo ;-). A protože si asi naivně myslí, že v Evropě jim každá žena roztáhne nohy (a to ještě zadarmo), vydají se tam. Do téhle chvíle bych to mohl považovat za klasickou stupidní americkou teenagerovskou komedii (kterých je tu posledními roky, čím dál více). Jenže oni kupodivu "zasunou", ale ke vší smůle se postupně všichni z nich dostanou pod ruku "nepochopeným umělcům" (tak to asi nebude teenagerovská komedie, že?). Svrběly by mě ruce dát lehce podprůmerné hodnocení (ale jen opravdu svrběly), ale ten třetí Američan nakonec utekl a ještě se pomstil (čímž si to u mě prohrál nejen on, ale i celý film). Takže hodnotím 1* a porozhlédnu se po druhém dílu, dlouho jsem už nehodnotil odpad!em. ()
Je to konina, to ano. Celý příběh je postavený na chatrných základech. Pražské Hlavní nádraží je v Německu, Poříčany na Slovensku. Ale to je Američanovi upřímně u zadku. Film je nesourodý, herci tradičně nedůvěryhodní a vyjma Hernandeze, nepříjemní. Hostel si u mě však získal přímo abnormální sympatie. Prvním důvodem je zobrazování nahoty a násilí. Když sleduji, jaké puritánství teď v USA pod vládou George Bushe panuje, každé ňadro či vyrvané oko mě zahřeje u srdce. Druhým důvodem je obrovská zajímavost pro středoevropana. Bylo pro mě strašně zábavné porovnávat společenské a sociální detaily, které nám Eli Roth předložil, se skutečností a zjišťovat, že někde uhodil přímo do černého a někde si z nás udělal zase příjemnou legraci. To, že na Hostel nikdy nezapomenu je třetí důvod. Tím čtvrtým se stala skutečnost, že jsem hlavnímu hrdinovi upřímně fandil. A pátým a vůbec nejdůležitějším důvodem je fakt, že se tvůrcům podařilo vybudit ve mně zvrhlou touhu mít kolem sebe ty všude se povalující kusy těl. To je docela lákavé, ne? ......Mlask. ()
Jako horor je to odpad, který je i řemeslně velice špatně odvedený - nic tu nefunguje, atmosféra nulová, napětí žádné, snad jen ty nechutnosti. Jako nechtěná komedie je to o několik řádů povedenější kousek - gang cikáňat, celková zaostalost "Slovenska", pražské Hlavní nádraží maskované za Německo - to jsou důvody, proč se to dá vydržet... Kam jsi oči dal, Quentine?! ()
** a půl. Eli Roth vezme tři maníky, posadí je na vlak Českých drah a poté je vysadí v nějaké díře, která se má ve filmu nacházet, jakože na Slovensku. Hned při příchodu do ubytovacího zařízení je přivítá Jules Winfield se svým monologem k Brettovi. Předtím si samozřejmě nejdřív ukousl hambáče od Big Kahuna Burger a spláchl to Brettovým chutným nápojem, to však již nevidíme:) Takže, hošánci se pohodlně ubytují, zjistí, jak měkké mají matračky a poté se vydají do sauny, kde už na ně čekají polonahé ukázkové české kočky, v čele s Barborou Nedeljákovou. V klubu si dokonce poslechnou nesmrtelné hity od Michala Davida, Mira Žbirky a Teamu. To už jim ale začne docházet, že se tady děje něco divného. Myslím, že film by si zasloužil i vyšší hodnocení. Až na tu úvodní zhruba půlhodinku ve stylu Prciček, kdy se hoši rozhodnou vyrazit na okružní p*chačku po Evropě, je Hostel poměrně kvalitním kouskem. Když se akce konečně rozjede, tak má děj patřičný spád, brutalita bere otěže do rukou a mučí se jako "o život." A závěrečná dvacetiminutovka vážně stojí za to. ()
Hostel je od přirození sympatický jen tím, jak zoufale hloupě působí zde, v srdci Evropy. Fakt, nevím, čím tolik „okouzlil“ zámořské publikum. Možná vnadami zdejších děv, možná kamerou Milana Chadimy, možná potvrzením pro ně dávno známých faktů. Eli Roth tímto filmem jasně říká: „nejezděte na Slovensko!“. Já mu můžu oponovat jedině s: „nechoďte na Hostel!“. V obou případech ale platí, že každý má svůj vlastní mozek a své vlastní právo rozhodnout se, čemu uvěří a čemu nikoliv. 50% Zajímavé komentáře: Marius, Le_Chuck, Tommy987, JohnnyD, Pedestrian, petero, Aven, herrbierer ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Původně měl mít ve filmu cameo producent Quentin Tarantino, ale nakonec byl příliš zaneprázdněn natáčením dvou epizod seriálu Kriminálka Las Vegas (od r. 2000), takže jej zastoupil Takashi Miike. (NIRO)
- Interiér bitúnkov bol natočený vo fungujúcej psychiatrickej liečebni v Prahe (Bohnice), postavenej v roku 1910, vo viac ako 50 rokov uzatvorenom krídle. Budova 10, kde sa natáčalo mnoho scén, bolo miesto, kde boli držaní najšialenejší pacienti. (Raccoon.city)
Reklama