Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (941)
Než půjdu vyměnit pytlík žvýkaček za dvě kila heroinu, shrnul bych to asi takhle: první půle samoúčelné vystavování koz, druhá půle samoúčelné vystavování mučení. Pane Roth, myslej si, že je to košer? Když Quentin uznale pokyvoval hlavou nad scénářem, měl v žíle afghánský matroš od dealera Lance? Od Cabin Fever sedmimílový krok zpět, Eli. Zkus raději místo svého oblíbeného hororu něco ve stylu amerického Páje, tam mi připadáš jistější.. V rámci pomsty by měli naši východní sousedé natočit slasher o skupině slovenských baťůžkářů, které v současném Bostonu terorizuje židovský gang uřezávačů předkožek. Točilo by se v Kanadě, v rámci věrnosti by lidé vyhazovali splašky z oken, po ulici běhali indiáni a v přístavu kotvily plachetnice s čajem. Po natáčení by autoři prohlásili, že by se v budoucnu do USA rádi podívali.. ()
Premisa filmu je taká, že najväčšie zlodejiny v strednej a východnej Európe majú na starosti bandy maloletých násilnických výtržníkov s cigánskymi črtami (istá zhoda s mainstreamovými médiami, ktoré nadpriemerne zdôrazňujú zločinné správanie sa Cigánov, bezdomovcov a iných asociálov). Aj tých si je však možné učičíkať a nakloniť si na svoju stranu vreckom žuvačiek. Zločiny násilné vyššieho rádu sú naopak vzorcom miestnej podnikateľsko-mafiánskej elity, ktorá si rada priplatí za ľubovoľné zmasakrovanie nejakého Amíka, či iného zahraničného turistu. Na strane týchto deviantov/developerov/mafiánov je samozrejme aj polícia, ktorá sa s násilníckymi zbohatlíkmi bratá a sama mláti podozrivých hlava-nehlava. Z takéhoto marazmu je ťažko von. Navyše, ak sa hlavná trojica správa miestami tak hlúpo, až sa rozum zastavuje. No ak sa to podarí, je možné i vyrovnať sa po svojom so spôsobenými útrapami. Je to blbé ako stará rozšľapaná bagandža, ako celok to však miestami funguje (drásavo nepríjemné mučiace scény, zopár ľakačiek, efektná scéna pomsty). Takže za dve (s prižmúrením oboch očí). ()
No, takže stejně jako u Texaského masakru motorovou pilou uvedu, že o hereckých výkonech se tu nedá bavit (uvádím to radši hned od začátku). Jak to tak bývá, těm Američanům šlo samozřejmě jen o jedno (a k mému zklamání, jídlo to nebylo ;-). A protože si asi naivně myslí, že v Evropě jim každá žena roztáhne nohy (a to ještě zadarmo), vydají se tam. Do téhle chvíle bych to mohl považovat za klasickou stupidní americkou teenagerovskou komedii (kterých je tu posledními roky, čím dál více). Jenže oni kupodivu "zasunou", ale ke vší smůle se postupně všichni z nich dostanou pod ruku "nepochopeným umělcům" (tak to asi nebude teenagerovská komedie, že?). Svrběly by mě ruce dát lehce podprůmerné hodnocení (ale jen opravdu svrběly), ale ten třetí Američan nakonec utekl a ještě se pomstil (čímž si to u mě prohrál nejen on, ale i celý film). Takže hodnotím 1* a porozhlédnu se po druhém dílu, dlouho jsem už nehodnotil odpad!em. ()
Nic proti krvavejm hororům. I já se rád podivu na kvalitní horor po kterém mi zamrazí v zádech ale tenhle film je pro mě naprosto něco jinýho. Založit film na bezduchém zabíjení lidí s naprosto primitivním příběhem to je pro mě totální ubohost a neúcta k lidskému životu. Hostel měl v podstatě neuvěřitelnou návštěvnost jen kvůli tři sekundovému titulku na začátku a to " Quentin Tarantino presents". Magická věta, která mě i žádného jiného filmového fanouška nenechá chladným. 95% kámošů co šli na tohle do kina mi řekli: Dělal na tom Tarantino. Takže abych se tu moc nerozkecával.. Doufám, že se Eli Roth aspoň něco od Tarantina přiučí, až spolu přiště budou točit nějakej další film. ODPAD ()
Jako desetiminutový amatérský filmeček by to ještě prošlo, ale jako celovečerní snímek již těžko. Hodinu se neděje lautr nic, pak je pár minut ucházející zábavy (pro Čechoslováka) a poté opět nuda k ukousání až do závěrečných titulků. V celé stopáži je jediná dobrá scéna, což je málo... Postavy jsou naprosto nijaké, stejně jako jejich představitelé a zrovna tak i režie. Jediné co potěší je cameo pro Miikeho. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Paradoxne tento film nebol zakázaný na Slovensku, ale na Ukrajine a na Novom Zélande. Ukrajina dala filmu stopku kvôli zlej reklame pre východnú Európu a kvôli násiliu, ktoré sa páchalo za účelom získania peňazí. Na Novom Zélande bol Hostel zakázaný kvôli násiliu. (Raccoon.city)
- Při jízdě vlakem na Slovensko je na pár vteřin záběr na soupravu, přičemž ji táhne lokomotiva 362/363 zvaná Eso, ale při příjezdu k nástupišti ji táhne lokomotiva 742 zvaná Piškot. (bejkovec)
- Světová premiéra filmu se původně měla odehrát na Islandském filmovém festivalu, kde se Roth a Quentin Tarantino, který snímek produkoval, stali členy Vikingské obce. Oba získali nová islandská jména – Eli Sheldonsson a Quentin Conniesson. (imro)
Reklama