Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (941)
„Keď si sa nesmelo, tváril tak dospelo, stužková, tá naša stužková.“ Niekedy sa mi zdá, že hororu viac, ako neschopní režiséri, ubližujú diváci, ktorí sa nevyznajú v jeho pod-žánroch. HOSTEL je relatívne kvalitný hixploitation a Slováci sa naňho môžu hnevať asi tak, ako Texasania na TEXASKÝ MASAKER MOTOROVOU PÍLOU či Austrálčania na VRAŽDY VO WOLF CREEK (keby si ich sami nenakrútili). Režisér, ktorý mal za sebou len mizerný lesný krvák SMRTONOSNÝ VÝLET, na to ide v Tarantinovej produkcii rozumne. Vie, že najdesivejšie je to, čo nevidíme. I vďaka tomuto prístupu jeho svojho času kontroverzný trhák (o našej malosti dobre vypovedá informácia, že náš vtedajší minister zahraničných vecí údajne ráelne zvažoval Rothovi zakázať vstup do našej republiky... otázkou je, prečo by sem Roth chodil) exploitačné scény viac naznačuje (rýchly strih, hudba, zvuk, temná výprava), ako ukazuje (hoci nejakého toho oka a prstov sa dočkáte). Vyčítať snímke biedne herecké výkony, skreslené "slovenské reálcie" (ja som to bral ako komédiu a bavil som sa na blbosti tvorcov), podpriemerné dialógy a riedky dej, asi nemá zmysel. Ak by som snímke niečo vyčítal, tak nezáživné postavy, slabé Zlo a nudný dej Kino Považan 2006 ()
Film jako takový nestojí za moc, ale úplný hnůj to taky není. Každopádně Eli Roth udělal Slovensku hezkou turistickou antikampaň a celkem by mě zajímalo, jak na ten film Amíci nahlíželi (či nahlížejí), resp. jak moc velkou důvěru mají v takové zobrazení slovenských reálií. :-) Jinak mi to nepřišlo ani moc hororové, spíše to působilo jen jako takový nedomrlý thriller s páru sadistickými záběry a hereckými výkony na úrovni okresního poloamatérského divadla. Dvojku si asi odpustím... ()
Jako desetiminutový amatérský filmeček by to ještě prošlo, ale jako celovečerní snímek již těžko. Hodinu se neděje lautr nic, pak je pár minut ucházející zábavy (pro Čechoslováka) a poté opět nuda k ukousání až do závěrečných titulků. V celé stopáži je jediná dobrá scéna, což je málo... Postavy jsou naprosto nijaké, stejně jako jejich představitelé a zrovna tak i režie. Jediné co potěší je cameo pro Miikeho. ()
Je to konina, to ano. Celý příběh je postavený na chatrných základech. Pražské Hlavní nádraží je v Německu, Poříčany na Slovensku. Ale to je Američanovi upřímně u zadku. Film je nesourodý, herci tradičně nedůvěryhodní a vyjma Hernandeze, nepříjemní. Hostel si u mě však získal přímo abnormální sympatie. Prvním důvodem je zobrazování nahoty a násilí. Když sleduji, jaké puritánství teď v USA pod vládou George Bushe panuje, každé ňadro či vyrvané oko mě zahřeje u srdce. Druhým důvodem je obrovská zajímavost pro středoevropana. Bylo pro mě strašně zábavné porovnávat společenské a sociální detaily, které nám Eli Roth předložil, se skutečností a zjišťovat, že někde uhodil přímo do černého a někde si z nás udělal zase příjemnou legraci. To, že na Hostel nikdy nezapomenu je třetí důvod. Tím čtvrtým se stala skutečnost, že jsem hlavnímu hrdinovi upřímně fandil. A pátým a vůbec nejdůležitějším důvodem je fakt, že se tvůrcům podařilo vybudit ve mně zvrhlou touhu mít kolem sebe ty všude se povalující kusy těl. To je docela lákavé, ne? ......Mlask. ()
No, takže stejně jako u Texaského masakru motorovou pilou uvedu, že o hereckých výkonech se tu nedá bavit (uvádím to radši hned od začátku). Jak to tak bývá, těm Američanům šlo samozřejmě jen o jedno (a k mému zklamání, jídlo to nebylo ;-). A protože si asi naivně myslí, že v Evropě jim každá žena roztáhne nohy (a to ještě zadarmo), vydají se tam. Do téhle chvíle bych to mohl považovat za klasickou stupidní americkou teenagerovskou komedii (kterých je tu posledními roky, čím dál více). Jenže oni kupodivu "zasunou", ale ke vší smůle se postupně všichni z nich dostanou pod ruku "nepochopeným umělcům" (tak to asi nebude teenagerovská komedie, že?). Svrběly by mě ruce dát lehce podprůmerné hodnocení (ale jen opravdu svrběly), ale ten třetí Američan nakonec utekl a ještě se pomstil (čímž si to u mě prohrál nejen on, ale i celý film). Takže hodnotím 1* a porozhlédnu se po druhém dílu, dlouho jsem už nehodnotil odpad!em. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Režisér Eli Roth Slovensko nikdy nenavštívil. Povedal, že by sa tam v budúcnosti rád pozrel. (Amityville)
- Jednu chvíľu beží v televízore v hosteli film Chodník cez Dunaj (1989) a stráž v bitúnku sleduje na malom prenosnom DVD prehrávači snímku Sex Fever (2003). (Raccoon.city)
- Když hlavní postavy přicházejí k recepci hostelu, televize právě vysílá film Pulp Fiction: Historky z podsvětí (a to v českém znění, s Liborem Hruškou dabujícím Samuela L. Jacksona). Je to malý odkaz na režiséra Quentina Tarantina, jenž je také spoluproducentem Hostelu. (Cliff Booth)
Reklama