Reklama

Reklama

Iluzionista, který si dal umělecké jméno Eisenheim se narodil jako syn truhláře. V dětství se potkal s kouzelníkem, který ho naučil pár triků a ovlivnil tím jeho celý život. Jako mladý chlapec se seznámil s vévodkyní Sophií a zamilovali se do sebe. Vzhledem k rozdílnému původu obou mladých lidí, nebylo jejich lásce přáno a Eisenheim utekl z domova, aby si zachránil život. Asi po patnácti letech, kdy se živil jako velmi úspěšný iluzionista se vrací z cest po světě do Vídně. O jeho představení je velký zájem a jednoho večera se dostaví i korunní princ Leopold se svou snoubenkou Sophie von Teschen. Sophie se přihlásí jako dobrovolnice a vystoupí na pódium k Eisenheimovi. Později se dozvídá, že princ Leopold se ke svým přítelkyním nechová zrovna džentlmensky a je říká se, že jednu z nich dokonce zabil. Nicméně představení prince natolik zaujalo, že pozval Eisenheima, aby vystoupil na jeho soukromém večírku. Eisenheimovi se nelíbí princovo chování a tak ho veřejně poníží. Samozřejmě tak chytrým způsobem, že to není přímo napadnutelné. Princ se přesto urazí a podnikne vše pro to, aby Eisenheimovi byla další představení ve Vídni zakázána. Sophie a Eisenheim se setkají a Eisenheim ji žádá, aby s ním odešla. To se Sophie z obavy před Leopoldovou pomstou bojí udělat a prozradí, že Leopold plánuje puč proti svému otci císaři Franzi Josefovi I. Přestože má obavy, rozhodne se Sophie ukončit vztah s Leopoldem. Princ není zvyklý na odpor a hrozně reaguje velmi nepřiměřeně. Po pár dnech je vévodkyně nalezena mrtvá. Je očividné, že se jedná o vraždu. Princ je v podezření, ale chybí důkazy a navíc se k vraždě přizná jiný muž. Eisenheim je ze smrti Sophie zoufalý. Kupuje divadlo a zde vyvolá duchy zemřelých a také ducha Sophie. Na jedno z představení dorazí v přestrojení i Leopold a Sophiin duch řekne, že její vrah je mezi diváky a přitom ve vězení je muž, který se k její vraždě přiznal. Představení Leopolda velmi rozruší a tlačí na policejního inspektora Uhla, aby Eisenheima zatkl za podvod, ale Eisenheim se z obvinění dostane protože  se veřejně přizná k tomu, že se jednalo pouze o iluzi, nešlo o skutečné duše zemřelých. Je propuštěn, ale Uhl ho varuje, pokud bude s tímto představením pokračovat, vězení už neujde. Eisenheim však znovu vyvolá ducha Sophie a pak k úžasu všech přítomných zmizí. Jako by se rozplynul... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (909)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Na co do kina? Blond jednadvacítka nebo mexická jízda s dvanácti opicemi? Nebo snad lehce mystický obstarožně laděný kousek s Edem Nortonem? Jak jsem zvolil, je už jasné, a z hodnocení plyne i to, že šlo o volbu nadmíru šťastnou. Kvalitativně a z hlediska prožitku bych Iluzionistu zařadil na úroveň Hallströmova loňského Casanovy. Oba snímky oplývají umně budovanou atmosférou, oba skvěle zachycují tu část ducha doby, která se jim hodí do krámu a oba mají silnou hereckou sestavu, která opět dostává své pověsti a plní plán na sto a více procent. Slizký Rufus Sewell a jeho takřka bezvýhradně oddaný nohsled Paul Giamatti (kterému odpustíte i ten plnovous a vepřovou se zelím), proti nim v červeném rohu tajemstvím zahalený a šarmem hýřící Edward Norton. A kdesi bokem, i když především o ni ve filmu jde, Jessica Bielová, která jediná kazí uvěřitelnost postav. Protože až tuto (dle osobního vkusu více či méně) sexy dejme tomu herečku uvidíte, řeknete si, že někdo unesl Catherine Janewayovou do Cirkusu Humberto. Předvídatelnost příběhu je záležitost subjektivní, záleží především na tom jak moc máte rádi Shakespearea, ale za sebe říkám, že i když jsem věděl jak celá věc skončí, už asi v polovině filmu, vychutnal jsem si tu show až do poslední minuty. Iluzionista mi dal příjemný zážitek a nelituju ani jediné koruny z té ne zrovna křesťanské ceny, kterou jsem za jeho zhlédnutí zaplatil. 80% a přes to vlak nejede. A to pod kotel ještě nakládá Philip Glass;) ()

tron 

všechny recenze uživatele

„To ste už úplne skorumpovaný?“ – „Úplne nie.“ No to bol zasa hit... Niekedy sa to stáva, že v krátkom časovom úseku vzniknú dva podobné filmy v dvoch konkurenčných spoločnostiach: ARMAGEDDON (1998) verzus DRVIVÝ DOPAD (1998), ROZPÚTANÉ PEKLO (1997) verzus SOPKA (1997), MRAVEC Z (1998) verzus ŽIVOT CHROBÁKA (1998). DOKONALÝ TRIK (2006) verzus ILUZIONISTA (2006). Nijako zvlášť nemilujem bezcitne chladný historický rozprávkový romantický triler Christophera Nolana (nijako zvlášť za 80%), v súboji s podobným ILUZIONISTOM ale bez problémov vyhráva. Tam, kde nás spaľovala živočíšne vášnivá Scarlett Johanssonová, teraz tuctová Jessica Bielová asexuálne špúli pery. Kde sa Jackman a Bale uvoľnene bavili, tu Edward Norton po „vynútenej“ LÚPEŽI PO TALIANSKY znova nasadzuje do akcie svoj čoraz slávnejší výraz „všetko ma serie a kamera dvojnásobne“. Kde Nolan uchvacoval obdivuhodne realistickou, detailnou a špinavou dobovou výpravou, ponúka ILUZIONISTA fajn české domčeky. A, to najmä, kde DOKONALÝ TRIK dráždil (a dodnes dráždi) fantasticky zapleteným scenárom (v ktorom neišlo „len“ o jednorázovú záverečnú pointu v štýle „vrahom je záhradník“, ale asi o dvadsať navzájom poprepájaných point), tu zadýchaný a až príliš matne civilne nevýrazný ILUZIONISTA hodinu a pol nudí, aby nás na konci s rozkošne vysmiatym Paulom Giamattim (KRYCIE MENO DONNIE BRASCO, BOKOVKA) šokoval prekvapivým koncom. Kým DOKONALÝ TRIK si môžete pozrieť dvadsaťkrát a zakaždým v ňom objavíte nové súvislosti a motivácie jednotlivých postáv, ILUZIONISTU si s utrpením pozriete už len raz, pretože finále na železničnej stanici je tak narýchlo zostrihané, že niektoré zvraty jednoducho na prvý raz nepochopíte. Ak ich pochopil scenárista. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Tam, kde nestačí charisma Paula Giamattiho, kouzla Eda Nortona, případně (dobře skrytý) půvab Jessicy Biel, nastupuje magie českých reálii, z nichž Neil Burger dokázal vymáčknout pár kbelíků mysteriózní atmosféry. Místy jsem se cítil jako při čtení Starých pověstí českých a jenom napjatě čekal, kdy vyjde najevo Eisenheimovo spolčení s ďáblem. V tomto ohledu mě zcela opačným směrem orientovaná pointa zklamala, jakkoli ji lze vykládat vícero různými způsoby, pojetí celého filmu na rozdíl od Dokonalého triku nepřevrací. Spíše všechno pěkně srozumitelně shrnuje. Ale jako konec svižné žánrové jednohubky je vlastně ideální – v rámci dobrého trávení nad ním nemusíte moc dlouho přemýšlet. 70% Zajímavé komentáře: Gemini, pshimi, DaViD´82, tron, Mordenroth, RAiken, wipeout, Iroquaise ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

Tak mdlé, bez chuti, bez výrazu, bez obsahu, že by si člověk myslel, že se jedná o životopisný snímek. A dát si do scénáře iluzionistu z raně 20.století, jehož triky nelze realizovat jinak než počítačem, to si snad někdo dělá komično. PS: tento film se honosí pochybnou ctí, že se v něm nachází nejhorší milostná scéna, jakou jsem viděla za dlouhá léta (nejasné obrázky z hádanek „koukáte na ženský zadek nebo kýbl brambor?“ sestříhané do desetivteřinového lascivního videoklipu). ()

chezush 

všechny recenze uživatele

Sakra.. jakto, že jsem se o Iluzionistovi dozvěděla až teď? Napjatý, tajemný a smutný příběh o magii, zradě a lásce. To vše je v přesně správném poměru a má vše, co správný film potřebuje - brilantní obsazení, dobrý scénář a dobrého režiséra. Je to také milostný a kriminální příběh, u kterého si myslíte, že jste ho vyřešili během prvních 30 minut, ale pak Vám film a hlavně konec ukáže víc.. :) Má také dost zvratů, které Vás nutí přemýšlet, co je pravda a co je jen iluze. Princ představuje zlo a je to tyran, policie je zkorumpovaná, Sofie je krásná, připravená a odhodlána strávit život s mužem, kterého miluje, i když to pro ní znamená vlastní zničení. A hlavní hrdina Eisenheim je hrdinou epické proporce. Herecký výkon Edwarda Nortona byl tak fascinující, že jsem byla doslova zhypnotizována, jeho zničující pohledy mě dostávaly opravdu do kolen. Celkově je Iluzionista dobře režírovaný a natočený film, který je bezesporu jedním nejlepších z roku 2006, ale i přesto dám raději přednost Dokonalému triku, který je mému srdci blíž. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (31)

  • Představitel policejního inspektora Uhla Paul Giamatti tvrdí, že klíčem k jeho postavě byl německý přízvuk, který pečlivě piloval. (Mahalik)
  • Edward Norton (Eisenheim) zvládl mnoho kouzelnických triků sám, protože měl za učitele jednoho z nejlepších lidí v oboru – Jamese Freedmana. Ten například „trénoval“ kapsáře v Oliveru Twistovi (2005), ale pracoval i pro Davida Copperfielda. Nortona naučil především klasické triky jako vytahování mincí zpoza ucha. Ty náročnější ovšem nechal Norton na Freedmanovi, který byl dublérem jeho rukou. (imro)
  • Záběry na konci filmu, v nichž se inspektor Uhl (Paul Giamatti) snaží dohonit Eisenheima (Edward Norton) před jeho odjezdem z Vídně, byly natočeny v pražské ulici Prvního pluku pod Negrelliho viaduktem. (navabaca)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno