Režie:
Stanislav StrnadKamera:
Jakub NosekHudba:
Pavel BlatnýHrají:
Jiří Bartoška, Vlastimil Hašek, Oldřich Navrátil, Eva Hudečková, Otakar Brousek st., Miroslav Zounar, Ivanka Devátá, Jaroslava Obermaierová, Jaroslav Dufek, Jan Pohan, Karel Adam, Ladislav Mareček (více)Obsahy(1)
Jeden z prvních filmů detektivního cyklu Stopy zločinu, který od roku 1983 vznikal v brněnském televizním studiu. Tým detektivů řeší typické kriminální případy té doby. V Alibi jako řemen jde o precizně naplánovanou krádež klenotů a následně o vraždu nepohodlného komplice. Pachatelem je muž s pověstí pracovitého a seriózního člověka. Hlavní role vyšetřovatele byla svěřena Jiřímu Bartoškovi. (Česká televize)
(více)Recenze (43)
Občas je na tom znát scenáristická a režijní bezradnost, kdy sami herci netuší, co říkat a co dělat ("Pojď sem. Tak ne, pojď jinam."), ale příběh samotný má hlavu a patu, slušnou atmosféru a za Brno 80. let, včetně těch plácků, dnes už zastavěných moderními prosklenými kostkami, a činžovních domů, musím dát hvězdu nahoru. ()
,,Tak jsme byli na návštěvě v klenotech!“ Tohle Alibi mi přišlo děravé a nikoli jako řemen. Je to taková podprůměrná detektivka s mizerně hrajícím Bartoškou i Navrátilem. Hašek, který exceloval v Malém pitavalovi, zde hraje vlastně totožnou postavu Rudly Pekaře, jen s jiným jménem, ale bohužel zde dostává jen minimum prostoru na úkor Bartošky s Navrátilem. Příběh je zpočátku příliš překombinovaný, od druhé půlky je už zase zločinec jistý a tak mě trochu nudilo to přešlapování okolo, než jsem se dostal k vytouženému finále. ()
Průměrná detektivka, kterých v osmdesátých letech vznikla celá řada. Překvapí nanejvýš prostředí Brna z vrcholu socialismu, což je zajímavé pro člověka, který místa natáčení zná. Napínavost děje by mělo podtrhovat třísknutí do kláves klavíru, které je brzy otravné a i pro průměrného diváka není potřeba. Každopádně, děj napínavý není a závěrečná akce budí přinejmenším rozpaky. Zhlédnout se ale rozhodně v klidu dá, herci jsou sympatičtí. ()
Záhadné mordy v brněnských ulicích. Barťák má k jihomoravské metropoli vztah díky svému studiu herectví v místní "marmeládovně", divačky z něj v té éře padaly do mdlob, což stačilo k tomu, aby se z něj stal vyšetřovatel, který má k ruce asistenci Oldy Navrátila a Vlastimila Haška. Jejich detektivní premiéra by se vlastně ani ničím nevymykala ze zaběhaného standardu osmdesátkového Pitavalu, který celkem v té době udával tón tehdejší televizní tvorbě, jen byl přece jen divácky chytlavější. Pachatel (zlo)činů se dá odhalit velice snadno, vyšetřovatelé se ovšem pohybují v méně zažitých kulisách Brna, což už je slušný bizár, navíc v těch nefilmově působících končinách vznikaly mírně nevýrazné až zapomenutelné kusy, což je i případ tohoto kriminálního pátrání. Stanislav Strnad drží jistou autentičnost, nepůsobí to vyloženě stupidně, jen to nemá silné tvůrčí aspekty. Ovšem stále to předčí současné televizní krimi bláboly. A rozhodně dám šanci dalším případům z tohoto méně známého kriminálního cyklu. 6/10 ()
Opět jedna neznámá, drahocenného času jsem tedy nelitoval. Docela solidní socialistická kriminálka, místy hodně upovídaná, ale to by až zas tak nevadilo..Rozhodně ale měla docela zajímavý děj a celkem slušné herecké výkony ve všech rolích. Bartoška s Navrátilem se do hl. rolí vyšetřovatelů jednoduše hodili a skvěle se jako tým doplňovali. Bartoška šel spíše do hloubky člověka, naopak Navrátil, to byl spíš typický stbák s psychologickým i trošku psychickým nátlakem...Ten konec v bytě u doktorky, to bylo ale něco, že.-)? Takovým rychlým zásahem se mohla tehdy pyšnit jedině naše bejvalá Státní bezpečnost:-) ()
Galerie (3)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (1)
- Film se natáčel v Brně. (SONY_)
Reklama