Reklama

Reklama

Obyvatelé New Orleans se ještě nevzpamatovali ze strašlivé přírodní katastrofy a už jsou svědky dalšího neštěstí, při kterém zemřely stovky nevinných obětí. Vyšetřováním výbuchu nálože na trajektu je pověřen agent Doug Carlin. Při zajišťování důkazů ho neustále pronásleduje tajemný pocit, který se dá popsat jen dvěma slovy. Déja Vu. Poté se stane členem zvláštního týmu FBI a je zasvěcen do nejpřísněji střeženého vládního projektu. Vědcům se podařilo sestrojit prototyp zařízení, které je schopno sledovat události, k nimž došlo před čtyřmi dny a šesti hodinami. Agent Carlin se vydává zpět v čase, aby zabránil teroristickému útoku. Během cesty se seznamuje s tajemnou ženou, která má být o čtyři dny později cestující na osudném trajektu. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (746)

JFL 

všechny recenze uživatele

Na "Déjà Vu" zaujme především to, jak jeho scénář přinesl ideální rámec pro stylový vývoj režijního rukopisu Tonyho Scotta. Po extravagantní "Domino", kde nespolehlivá vypravěčka dávala prostor k okázalému formálnímu hýření, působí nadcházející Scottův projekt jako zdánlivé zklidnění. Ale při tom režisér pro své hrátky s impresí okamžiku za pomocí kombinování různých kamer, materiálů, rychlostí snímání i postprodukčních procesů našel ideální uplatnění ve zdejším vyprávění, které v zásadní prostřední části pracuje s možností nahlížet do probíhajícího času v minulosti a při tom měnit úhly pohledu. Ve svých vrcholných scénách tak film přináší divoce fragmentarizovaný pohled na souběžně probíhající dvě časové roviny, ale právě díky vizuální stylizaci se zde divák ani na chviličku neztrácí. "Déjà Vu" právě v tandemu s "Domino" představuje dva vrcholy pozdního období Scottovy filmografie, kde dostal ve scénářích ideální rámce pro své formální experimenty - v jednom případě k bezuzdnému divočení v zájmu zvýšení expresivity a blouznivosti předkládaného vyprávění a na druhé straně paradoxně k jejich nasazení pro maximální přehlednost i věrohodné zobrazení fantaskních elementů potkávajících se časových rovin. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Starí majstri Jerry Bruckheimer a Tony Scott dávajú dokopy Van Dammeho Timecopa a Gilliamovych Dvanásť opíc. Skvelý Denzel Washington si hrdinsky prestrieľava cestu skrz filmársku precíznosť, ktorej nechýba rovnaké množstvo dobrých scenáristických nápadov, ako logických dier. Vrátane tej najväčšej, ktorá sa podriaďuje romantickému (ale emocionálne príjemnému) happyendu. Príjemná oddychovka, pri ktorej neradno premýšľať. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Scott se po Muži v ohni a Dominu ukidnil, což je dobře. Celou první polovinu filmu jde o výtečné sci-fi s několika mimořádně svěžími nápady, bohužel pak dojde na časové paradoxy a celá konstrukce se hroutí jak domeček z karet (když trošku přemýšlíte). Je to obrovská škoda, protože tu byl potenciál na mimořádný žánrový snímek. Díky spolehlivému Tonymu, standardně sympatickému Denzelovi a krásné i zajímavé Paule Patton se u Déja Vu člověk i tak příjemně pobaví, ale mohlo být ještě mnohem líp. *** 1/2 ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Tak málo akce jsem u Tonyho Scotta opravdu nečekal. Nevzdal se svého oblíbeného vizuálního stylu úplně, ale nehnal ho díkybohu do nesmyslných extrémů jako v Domino. Příběh se točí kolem výbuchu trajektu a nalezené ženy poblíž, která však nebyla na lodi. To vše za pomocí blíže nevysvětleného přístroje, který dovoluje nejen pohled o několik hodin dozadu, ale také přenesení věci v čase zpět do chvíle, kterou právě sleduje. Bez akce, ale Tony není tak silný režisér jak by možná někdo čekal a filmu akce jednoduše chybí. Je to velká škoda, že se nevyužilo trochu víc Denzela Waschingtona a Jamese Caviezela, který je výborný šílenec, kterému bych věřil, že odpálí sám sebe i při minimální šancí, že to zasáhne toho koho chce zabít. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Prvnich 30 minut se film tvari jako klasicky vysetrovani zlocinu, s nekolika drobnejma zahadama a cely cool natoceny. Pak se to cely presune krapet do sci-fi. A to byl fakt perfektni napad. Ve filmu je sice akce minimum a ani kamera nesili, ale diky sledovani udalosti ctyri dny predem je film skvele napinavej a vtahne do deje. Navic je tu Denzel fakt skvelej, akorat se obcas tvari malinko krecovite. A i kdyz si tvurci hrajou s casem, zadna vyrazna chyba, ktera by narusila zazitek z filmu, se nekona. Navic je tu jedna z nejoriginalnejsich honicek za hodne dlouhou dobu. No a pak by moh bejt klidne konec filmu a ja bych moh konec oznacit za sice klasickej, ze se terorista chytil, ale na druhou stranu smutnej a s klidem bych moh rict, ze je film docela originalni. Jenze tohle tvurcum zrejme nestacilo, nejspis jim prislo, ze je ve filmu malo akce, ze ma stopaz jen 85 minut a ze to neni dostatecne happy konec. A sup, uz tu mame sci-fi o cestovani v case a atmosfera de do hajzlu. Sice je to porad cool a docela i napinavy, navic se dovyresi par veci, jako krvavy uterky atd., ale uz to proste neni ono a zacinaj se objevovat casovy chyby. Za chvilku jsem to ale prekous a dal se dobre bavil. A opet tu je konec a opet se da oznacit za originalni. Jenze to tvurcum zase nestacilo a proto museli pridat jeste zaver, kterej je skutecne velmi happy-endovej a tim me uz nasrali, ze sem mel chut sebrat jednu hvezdicku. Ale nakonec to neudelam, pac sem se fakt dobre bavil. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (28)

  • Ačkoli Tony Scott původně chtěl snímek uvést s ratingem přístupnosti R, nakonec se do kin dostala verze pro diváky už od 13 let. Takto přístupný film dříve režisér natočil naposledy roku 1990 - konkrétně to byly Bouřlivé dny. (imro)

Související novinky

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

20.08.2012

V neděli 19. srpna zhruba ve 12:30 režisér Tony Scott „bez zaváhání“ skočil z mostu Vincenta Thomase v San Pedru. Skok byl smrtelný. V Scottově kanceláři byl posléze nalezen dopis na rozloučenou,… (více)

Mission: Impossible trochu jinak

Mission: Impossible trochu jinak

01.09.2010

Film se především nebude jmenovat Mission: Impossible 4 ani M:I:IV. A Ethan Hunt nebude suverénním hlavním hrdinou. O velení se totiž podělí s dalším agentem v podání Jeremyho Rennera. Studio… (více)

Jake Gyllenhaal cestuje časem

Jake Gyllenhaal cestuje časem

16.01.2010

Britský režisér Duncan Jones svým Moon dokázal, že žánru sci-fi rozumí a má smysl pro oldschool. Doufejme, že to potvrdí i svým hollywoodským debutem Source Code, který natočí pro studio Summit… (více)

Tony a Denzel hubí teroristy

Tony a Denzel hubí teroristy

25.09.2007

Krvavý příliv, Muž v ohni, Déja Vu. Už jste určitě pochopili, co se vám snažíme říct. Ano, Tony Scott a Denzel Washington jsou kámoši. A když spolu natočí film, nikdy to není průšvih. U Sony Pictures… (více)

Reklama

Reklama