Režie:
James B. HarrisScénář:
James B. HarrisKamera:
Steve DubinHudba:
Michel ColombierHrají:
James Woods, Lesley Ann Warren, Charles Durning, Charles Haid, Raymond J. Barry, Randi Brooks, Dennis Stewart, Annie McEnroe, Lyle Howry, Rick Marotta (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Drsný kriminální thriller, natočený podle románu Krev na Měsíci Jamese Ellroye, ve kterém osamělý policista pátrá po psychopatickém vrahovi, se odehrává v Los Angeles. Hlavní hrdina napínavého příběhu, zkušený policejní detektiv Lloyd Hopkins, je zcela oddaný své práci, a to až do té míry, že jeho zaujetí přerůstá v obsesi a likviduje jeho rodinný život. Právě na vlastní žádost vyšetřuje případ brutálně zavražděné a zohavené dívky. Stopy na místě činu jej přesvědčí o tom, že stojí proti všeho schopnému psychopatovi. Za pomoci počítače si Hopkins ověří všechny podobné vraždy spáchané za posledních patnáct let. Zjistí, že jich je přes třicet a téměř polovina z nich vykazuje shodné znaky. Hopkins se pouští do usilovného pátrání po vrahovi, které směřuje k násilnému a vzrušujícímu závěru. (Cinemax)
(více)Recenze (54)
Veľmi príjemne fungujúca chémia medzi Woodsovou postavou a kolegami z vyšetrovačiek a takou tou hermetickou uzavretosťou sa pred nimi. Poliš má teda veľmi zbehlé, inteligentné a poctivo budované tempo, vsádza na detaily a dáva vyniknúť postupným priechodom akcie miesto zbrklých reakcií či jednoduchších vysvetlení kriminálnych prípadov, ale zároveň nedisponuje dákou výraznou pointou. A nielen ňou. Vo svojich dedukciách postupne stráca i Hopkins akýsi moment prekvapenia a záver je tak trocha polopatisticky poňatý. Zopár hlášok a zručná práca s rečou tela na takú tú modistickú stagnáciu skrátka nevyzrejú. ()
I po letech naprosto parádní film s geniálním Jamesem Woodsem, kterej tu předvádí prvotřídní ukázku svýho drsňáckýho herectví. Totálně badass krimi thriller, jehož závěrečná scéna vyřešení zločince by měla být aplikovaná do právního řádu ČR jako jeden ze základních trestů. Jasně, každej tu má v oblíbenejch Avengers nebo Pána prstenů, ale pohled na Jamese Woodse s brokovnicí v ruce je milionkrát lepší, než všechny CGI. Polda je prostě klasika, která neomrzí. ()
Docela dobra detektivka osmdesatkoveho strihu. Ke konci uz je to ale unavne, melo to byt cele o 25 minut kratsi, a bylo by to fajn... Plno povidacich scen je zbytecnych a nudi...3+ P.S.: perfektni je ale uvodni podtitulkovy telefonat, a pak zaverecna patnactivterinovka celeho filmu. To jsou dva super momenty, to uznavam. ()
Tohle je kvalitka. Poprvé jsem to viděl asi tak před patnácti lety a vím, že jsem z toho surového pojetí filmu bez příkras byl docela vedle. James Woods v hlavní roli má totiž daleko k uhlazenému strážci zákona a jeho postava manévruje na hraně mezi totálním pohodářem a duševně nemocným psychopatem, kteréžto role střídá úplně volně. Jeho specifický obličej představuje velký potenciál k úsměvným mimikrám, a to především během rozhovorů s ukázkově prásklou feministkou Kathleen McCarthyovou, která bere vavříny za jednu z nejotravnější ženských postav v historii filmu. Samotný příběh si jede svým vymezeným koridorem bez zatáček až k závěrečnému střetu, který sice koule má, ale přesto mu chybí něco jako dojezd. Tady se vyprázdní brokovnice a nazdar. I když to je přesně dle gusta detektiva Hopkinse... ()
Pamatuji si jak tenhle biják dávali v našich kinech od 18 let. Dneska je to vlastně super klenot, žádný napomádovaný pičusové, ale poctivý poldové ze starý školy. Příběh jde tvrdě za svým, divák se nenudí , žádný ohledy na nějakou korektnost což vymazlil skvělý konec, který by v dnešní homoušský době absolutně neprošel. James Woods jako polda excelentní, on je to vůbec herec na kterýho si u piva nevzpomeneš, ale když se ti dostane do oka, uvědomíš si, že je to hodně dobrej herec. ()
Galerie (31)
Photo © Atlantic Releasing Corporation
Zajímavosti (6)
- Štúdio Atlantic stojace za týmto filmom nemalo absolútne žiadny problém film financovať a podporiť a urobilo tak bez akýchkoľvek rečí či námietok, nakoľko boli akurát v tom čase vo fáze expanzie do trhu s filmami pre dospelých so skutočnými hviezdami. Predtým totiž produkovali filmy pre deti, tínedžerov a rodiny. (Real Tom Hardy)
- Film pôvodne niesol názov v znamení knižnej predlohy, no štúdio sa rozhodlo dielo premenovať kvôli obavám, že by si diváci mysleli, že sa jedná o slasher. Taktiež sa zmena názvu hodila do marketingovej kampane štúdia, ktoré sa dielo snažilo propagovať ako akčný triler podobný filmu Drsný Harry (1971). (Real Tom Hardy)
- Knižná predloha "Blood on the Moon" bola prvotne odmietnutá až 17 vydavateľstvami kvôli brutálnemu obsahu. (Real Tom Hardy)
Reklama