Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Remi AdefarasinHrají:
Jonathan Rhys Meyers, Scarlett Johansson, Emily Mortimer, Alexander Armstrong, Matthew Goode, Brian Cox, Penelope Wilton, Colin Salmon, Steve Pemberton (více)Obsahy(1)
Muž, který řekl 'Raději bych byl šťastný než dobrý', viděl hluboko do podstaty života. Lidé se bojí čelit faktu, jak ohromná část života závisí na štěstí. Je děsivé vědět, kolik toho je mimo naši kontrolu. V tenisu jsou momenty, kdy míček udeří do okraje sítě a na setinu vteřiny se může překulit dopředu nebo zpátky. S trochou štěstí spadne dopředu a vy vyhrajete. Nebo možná ne a vy prohrajete.
Match Point – Hra osudu je drama o společenském vzestupu mladého muže a děsivých následcích jeho ctižádosti. Hlavní hrdina se nedokáže rozhodnout mezi dvěma ženami a nenachází cestu ven. Uchýlí se tedy k extrémnímu řešení. Děj filmu zasadil režisér Woody Allen do anglické vyšší společnosti. Scarlett Johanssonová zde hraje krásnou americkou dívku, která vstoupí mezi Jonathana Rhys Meyerse a jeho ženu Emily Mortimerovou. Matthew Goode je Emilyn bohatý bratr, který tuto zápletku odstartuje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (903)
Vybaven na Match Point jen kolou & rumem v poměru 1:1 a teplýma ponožkama, usedám na Boží hod před obrazovku. Až později mi docvaklo, že bych ke sledování spíše potřeboval jezdecké sedlo a bičík, ale když film byl tak nádherně rozjetej, tak bych přece jako blbec neodešel. No ne?__ Na Match Pointu mě doslova dostala ta jeho arogance. Zní to blbě, vím, ale postavy se chovali tak snobsky a zároveň lidsky, že mi tentokráte společnost buržoazních "prevítů" nevadila. Co víc, mě snad dělala i dobře. Meyers v roli hocha, který se dostane od pinkání do vyšších vrstev, prostě čaruje v každém záběru. Naopak kuřačka Scarlett dodává snímku na dráždivosti a sexuchtivosti (jasně, že je to stejný, ale...). Ovšem je-li něco, co překračuje zmiňované ďábly, tak je to scénář. Woody je pracant, ale tady si fakt máknul. Rozhovory o Dostojovském, tenise, opeře, politice...ten chlap má brutální rozhled. Všechno ví, všechno zná, ale na rozdíl od Bédi Trávnička, jemu to žrát budete i s navijákem... Bomba a čistých 95% - 3% za to, že Woodymu závidím jeho inteligenci (ha ha..) ()
Je neuvěřitelné, jak si tady Woody Allen s divákem pohrává. Pořád jsem nevěděla, co z filmu vlastně nakonec vyleze. První polovinu se totiž jedná o klasický milostný trojúhelník, kde se nevyskytuje nic originálního, jenže je to tak skvělé natočené, že si režisér udržel mou pozornost po celou dobu a čekala jsem, k čemu všechno spěje. Ovšem ten závěr by mě ani nenapadl, přepadl mě naprosto nepřipravenou a já jen zírala. Skvělá pointa. Proto dávám plný počet hodnocení, protože se jedná o film, který je celou dobu o dva kroky před divákem a já miluji filmy, které mě dokážou svým vyvrcholením naprosto odzbrojit. ()
O tomhle filmu jsem věděl, že Woody Allen natočil. Ale čekal jsem klasickou exkurzi do života jednoho vztahu, jak to umí. Jenže pak to v příběhu přeskočilo tak, že mi do žil naběhnul adrenalin jak kráva a já s otevřenou držkou čuměl až do konce, protože ten film to jednoduše dokázal. Rozhodně to ale bylo zajímavý a líbilo se mi, že Woody Allen do svých příběhů přibral i krapet závažnější otázky, které se můžou stát komukoliv v jakémkoliv vztahu..když bude debil jako tady Jonathan Rhys Meyers, který toho magora zahrál opravdu hodně dobře, že se mi až na posteli poslední půlhodinu kroutil žaludek s ním. I když jemu asi o trošičku víc. ()
Fakt nevim jak tenhle film ohodnotit. Je fakt, ze se Woody konecne probral a natocil zase neco nadprumernyho, ale az zas takova pecka to neni. Ze zacatku film pusobi jako prumerna romanticka neoriginalni komedie, ale ke konci film nastesti pritvrdi a je tu i par originalnich veci. Na jednu stranu mi celkove film neprisel nijak zvlast originalni, je zbytecne dlouhej, navic ta furt dokola hrajici operni pisnicka byla dost otravna a z filmu se mi vybavi jen tak tri, ctyri sceny, protoze zbytek neni nijak zasadni, ale na druhou stranu, jsou tu vynikajici herecke vykony Jonathan Rhys-Meyerse, kterej me mile prekvapil, hlavne vyslech na policii byl bezchybnej. Pak tu je krasna Scarlett Johansson, ktera by ale mohla predvest trosku vic a pekne otravna Emily Mortimer (tim myslim jeji roli, ona byla fajn). A navic je tu bezchybna rezie a kamera. Je to tak mezi 3* az 4*, ale v porovnani z jinejma Woodyho novejsima kouskama ty 4* musim dat. ()
„Zařídíš se velmi dobře, dokud to nepokazíš.“ – „A čím to pokazím?“ – „Tím, že po mně vyjedeš.“ Match Point mě sice dostal už napoprvé, nicméně při opakovaných zhlédnutích si jenom potvrzuju jeho kvality a patřičně si ho vychutnávám, ať už to při konečném notně hořkém a cynickém rozuzlení vyznívá jakkoliv. Užívám si výborné herecké výkony filmových sokyň Scarlett a Emily, Woodyho vystavění příběhu (téměř neustále přítomné dusno, vášeň/jiskření i napětí způsobené „tancem“ na tenkém ledu), tvůrcovu škodolibost a hru s divákem (který fandí záporákovi), ale úplně nejvíc hlavního (anti) hrdinu. To, že si s ním Myers výtečně poradil, je jedna věc, ovšem hlavně mě čím dál víc fascinuje psychologie této postavy. Ta slušnost, úlisnost, přizpůsobivost, postupné získávání si pozice na výsluní, na oko podřizování se okolí. Na druhé straně skrytý instinkt lovce, drzost, ambicióznost, sebedůvěra, ledový klid (vychýlený až při „akci“), proměny svědomí a malé, nenápadné náznaky odporu, vlastních plánů a vůle (s postupnou gradací). Jako jediný menší zápor vidím postavu policejního vyšetřovatele, zvláště jeho „wtf“ probuzení (naštěstí taková „noční scéna“ či hození prstenu na něj vcelku nechávají zapomenout). 5*, vždy mě potěší, když Woody předvede jistou ruku i v nekomediálním žánru. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (27)
- Film má 124 minut, čímž se ve své době stal nejdelším, jaký kdy Woody Allen natočil. (don corleone)
- Ve scéně, kdy vidí Chris (Jonathan Rhys Meyers) Nolu (Scarlett Johansson) skrze okno, jak odchází do zahrady, by mělo silně pršet. Přesto můžete vidět zcela jasně, jak kolem přeletí motýl. (don corleone)
- Film nemá vlastní původní hudbu, použity byly skladby klasických operních skladatelů, zejména pak Giuseppe Verdiho. (Terva)
Reklama