Režie:
Martin ScorseseKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Ray Winstone, Vera Farmiga, Anthony Anderson, Alec Baldwin, Kevin Corrigan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oba pocházejí z chudinských bostonských čtvrtí, oba vystudovali policejní školu, každý však má jiný původ a jinou motivaci. Zatímco Colin Sullivan vyrostl pod ochranou psychopatického gangstera Franka Costella a k policii se dal proto, aby měl přístup k informacím a mohl ho včas varovat, Billy Costigan pochází z rodiny, kde byl každý nějak zapleten do podsvětí, a k policii nastoupil, aby se z tohoto prostředí vymanil. Dostane nabídku, aby jako tajný agent infiltroval zločineckou síť a pronikl až ke Costellovi. Když přijme, je po fingovaném prohřešku vyhozen od policie. Poté co si odsedí trest, upoutá na sebe gangsterovu pozornost. Podaří se mu projít všemi nástrahami a dostat se do jeho blízkosti. Problém je, že Costello zjistí, že má ve své blízkosti policejního informátora, a pověří Sullivana, aby ho našel. Costigan vypátrá, že gangster má u policie informátora a je odhodlán ho odhalit. Oba stoupají v kariérním žebříčku, snaží se odhalit jeden druhého a současně chránit své utajení. Navíc je ve hře ještě někdo, kdo hraje na obě strany. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 598)
Chcel so sa vyhnúť porovnávaniu s ázijskou peckou Infernal Affairs, ktorú Skrytá identita remakuje. Ale keď poznáte originál, v ktorom je daný príbeh sfilmovaný svižnejšie, prehľadnejšie, ani jedna postava v ňom nie je prvoplánovo pózerská (Jack Nicholson) a jeho ázijská optika je navyše pre Európana exotickejšia než filmovo ohraná "špinavá Amerika", Skrytá identita vás naozaj nemá čím ohúriť. Jasné - Martin Scorsese s jeho dvorným kameramanom sú machri svojho oboru, človek sa ani sekundu nenudí, je neustále v spoločnosti svetovej hereckej elity, ktorej postavy si režisér psychologicky vychutnáva do kosti. Lenže z filmu ako celku, z jeho výslednej pachute cítiť, že k nemu tvorcovia nepristupovali ani s takou láskou ako k Letcovi. Jediný, kdo sa projektu oddal naplno a vložil doň dušu, je herecký dynamit Leonardo DiCaprio. Ešte zopár podobných úloh a mám ho v osobnej hereckej TOP 5. Ináč je ale Skrytá identita iba solídnou policajno-mafiánskou drámou, z ktorej sú americkí diváci pokakaní iba vďaka záveru, na aký nie sú v Hollywoode zvyknutí. 4* si film zaslúži v rámci súčasnej americkej produkcie, ale určite nie v rámci režisérovej filmografie. Rád si ho pozriem znovu, ale nemôžem skryť malé sklamanie. ()
|| Scenár: William Monahan / Story by Felix Chong, Alan Mak | Hudba: Howard Shore | Produkcia: Brad Pitt, Brad Grey, Graham King | Distribúcia: Warner Bros. | Štúdio: Plan B Entertainment, Initial Entertainment Group, Vertigo Entertainment, Media Asia Films | Rozpočet: 90 miliónov $ | Tržby: 289,847,354 $ || Pre scenár: Matt Damon na konci chce DiCapriovi dať vyznamenanie. Ten má potom pohreb ako policista. Ako je to možné, keď Damon DiCapriovi vymazal složku, a nikto nevedel, že bol pôvodne poliš? Damon to nemohol prezradiť, lebo ináč by udal aj sám seba :) Dubing: Hu - 90% ()
Rozhodně velké zklamání. Příběh překombinovaný (nicméně přehledný, to se musí tvůrcům nechat) a poslední cca půlhodina bohužel zcela zbytečný, nastavovaný (zbytečná snaha o rozuzlení, nechat je, aby o sobě nevěděli by bylo mnohem zajímavější) a bohužel po vizuální stránce zcela nezajímavé. Hudba je fajn, střih taky, ale jinak je to průměrný film, který, nebýt hvězdného obsazení, by šel hned na video. Gangy New Yorku i Letec byli MNOHEM lepší! ()
Jednoznačně nejhorší dílo v mistrově kariéře. Scorsese se zjevně definitivně vyčerpal, protože jeho volná předělávka Volavky prohrává nejen s originálem co se "šťávy" týče, ale i s běžnou produkcí. Skrytá identita nemá drive, postavy jen přichází a zase odchází na scénu, odhrkají své dialogy, načechrávají je vtípky a rádoby zajímavými hláškami o "ku*dách", které Nicholsonovi moc nelze věřit, a překombinovaný scénář při tom jen pomalu a pomalu plyne. Scorsese se snaží zrychlovat film bezdůvodnými švenky uvnitř dialogů, ale je to jen marné tajtrlíkování okolo vykastrované látky. Konec je k tomu nechutně překombinovaný a celá látka velice vratká v logice (Nicholson by byl hlupák, kdyby netušil; policie naivní...). Myslel jsem, že se Letec příliš nepovedl. Na rozdíl od Departed ale jeho vznik šlo nějak obhájit. Tohle je ale zbytečný film, který se dostal v zámoří na výsluní snad jen díky neznalosti originálu a velkým hereckým jménům. ()
Volavku som videl pred pár dňami, takže sa porovnávaniu určite nevyhnem. The Departed je remake, ktorý trpí všetkými neduhmi amerických remakeov Ázie. Namiesto dôrazu na hlavné postavy a primárnu dejovú líniu sa rozmázne do zbytočných vedľajších línií, v ktorých zobrazuje a rozvíja postavy pre príbeh úplne nepodstatné. Neviem, či to má byť snaha o to, aby film pôsobil zložitejšie alebo jednoducho len snaha odlíšiť sa čo najviac od originálu. Pretože Departed zlyháva v porovnaní s Volavkou temer vo všetkom. Dejovo nedrží tak pokope, napriek výbornému herectvu sú postavy dovedené do extrémnych polôh a pôsobia nechutne pozérsky (Nicholson, Wahlberg, Damon), jedinú postavu, ktorú som filmu veril , lebo pôsobila „smrteľnícky“ predviedol DiCaprio. Ten dovetok posledného výstrelu, ktorý v pôvodine nebol, pôsobí ako deus ex machina, ale zámorské publikum asi potrebuje aby „zlo“ bolo potrestané. Film však u mňa zachraňuje výborná réžia, kamera a perfektný soundtrack. Ale ani Bang Bang a Comfortably numb ma nepresvedčia, že Scorsese nestúpil poriadne vedľa. 7/10 ()
Galerie (204)
Zajímavosti (64)
- Ve scéně, kdy Colin Sullivan (Matt Damon) stojí před policejní budovou a chystá se na pohovor u zvláštní vyšetřovací jednotky, je možné najít jistou záběrovou podobnost s filmy o Jamesi Bondovi. Tím myšleno úzký kruhový záběr, který se postupně rozšiřuje. Tento druh záběru je použit téměř u všech úvodu Jamese Bonda a je jakousi „ochrannou známkou“ této série. (LucasAbelle)
- V čase 1:49:40, keď Colin Sullivan (Matt Damon) otvára mobil, tlačidlo "TALK" je čisté. Následne, keď ho stlačí, je od krvi. No v ďalšom zábere je opäť čisté. (zuzulatomas)
- Remake hongkongské trilogie Volavka stál studio Warner Bros. 90 milionů amerických dolarů - během premiérového víkendu (6.–8. 10. 2006) vydělal v amerických kinech 26,8 milionu dolarů. Pro režiséra Martina Scorseseho to byl nejlepší úvodní výdělek v kariéře a zároveň první film na vrcholu žebříčku návštěvnosti od snímku Mys hrůzy (1991). Po sedmi týdnech promítání měl film na kontě 113,8 milionu, čímž překonal i režisérův doposud nejúspěšnější snímek Letec (2004), jehož výtěžek z amerických kin činil 102,6 milionu dolarů. (imro)
Reklama