Režie:
Kirsten SheridanKamera:
John MathiesonHudba:
Mark MancinaHrají:
Freddie Highmore, Keri Russell, Jonathan Rhys Meyers, Robin Williams, Terrence Howard, Marian Seldes, William Sadler, Alex O'Loughlin, Jamal Joseph (více)Obsahy(2)
Setkání Lyly (Keri Russell) a Louise (Jonathan Rhys Meyers) v New Yorku je osudové a noc, kterou spolu tato krásná violončelistka a irský kytarista stráví, je pro oba nezapomenutelná. Lylin otec o jejich lásce ale nechce slyšet a vezme dceřin osud do svých rukou. Díky němu se tedy Lylin a Louisův syn Evan „August Rush“ (Freddie Highmore) dostane hned po narození do sirotčince, kde sní o svých nepoznaných rodičích. Evan má obrovský hudební talent, hudbu slyší všude kolem sebe a jednoho dne ho dovede i do New Yorku, kde nezůstane dlouho bez povšimnutí. Začne studovat na prestižní hudební konzervatoři a díky hudbě se dostane dokonce i k vytouženému cíli, kterým je setkání s jeho rodiči. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (469)
Mám filmové příběhy spojené s dobrou hudbou moc rád. I to byl důvod, proč jsem si tenhle film pustil. Jenže počáteční šílenství kolem New Yorku a následné objevení geniality malého Augusta mě utvrdilo, že tohle není dobrý film. Když jsem pozoroval scénu, jak August hraje poprvé na kytaru, chtělo se mi blejt. Tak strašně patetickej film jsem snad ještě nikdy neviděl. Chtěl bych vidět, jak někdo v deseti letech takhle začne hrát na kytaru. A ten způsob, jak to režisérka natočila, mi byl vysloveně protivný a nepříjemný. Jediné dobré na tomto filmu je Robin Williams a to jenom proto, že ta jeho pitoreskní postava měla alespoň něco do sebe. Zbytek chci ale co nejdříve zapomenout. Závěr filmu je jak z dokumentu o svědcích Jehovových, kde konec dobrý, všechno dobré a všichni žijí šťastně a spokojeně až do smrti. ()
Uživatelé čsfd neustále hází špínu na přeslazené romantické filmy, ale pak dají osmdesát procent téhle medové frašce, kde se nedá naprosto ničemu věřit. Freddie vypadá na osm let a to už je mnohem starší a pořád se tváří tak, že jsem měla chuť film vypnout. Navíc z něj neustále padají hlášky o tom, jak se hudba musí poslouchat, jak kdybychom to nevěděli. Ano, hudba se má poslouchat, pak nevím, proč ji v tom filmu tak strašně rozebírali. Ta přeslazenost, klišé a předvídatelnost z toho přímo trčí, pak je tu ta nelogičnost, kdy malý kluk naprosto NEuvěřitelným způsobem natrefí na svoje rodiče, kteří se do sebe naprosto trapně zamilovali po jediné společně strávené noci.. A nezapomeňme zmínit, že se Freddie umí během dvou vteřin naučit noty, hrát na kytaru a všechny nástroje, na které si jenom vzpomenete. To mi promiňte, ale všichni zde se na to museli asi koukat s klapkami na očích nebo pod vlivem omamných látek. Jinak si to fakt neumím vysvětlit. Tak přeceněný film se jen tak nevidí, teď je mi opravdu líto dobrých filmů, které všichni odepíšou jen proto,že jsou romantické nebo mají dobrý konec. Taková díla jsou naproti téhle šaškárně přímo veledíla. Nehorázný kýč. A podle mě je to nejhorší nejlépe hodnocená sr.. na čsfd:)) ()
Todle je absolutní bomba! Je to úžasný příběh, skvělá režie....a ta hudba!! Prostě paráda....sice ze začátku mě dost štvaly sladký ksichtíky Meyerse, ale zbytek filmu to dokonále vyvážil, spíš úplně smazal. Celé je to hrozně neuvěřitelné, ale o to sladčí :o) a nemám co jinýho dodat, protože todle je fascinující dílko :o) ()
Nevím, komu byla tahle přeslazená pohádka určena, mě ale do svých spárů nechytla. 82% (srpen 2008)? Podivné motivy jednotlivých postav, dialogy, co tahají za uši, gesta, která se v dnešním světě už dávno nenosí a sny, které se plní možná v těch pohádkách. Rád se nechávám strhávat kýčovitými momenty v lecjakém cajdáku, ale August Rush je až příliš – navíc, pokud máme po všech (ne)možných dějových peripetiích přijmout fakt, že dvanáctiletý chlapec, který předtím nikdy neviděl noty a nezahrál ani jeden akord, teď vypomáhá na prestižním newyorském Juilliardu a čeká ho vlastní koncert před tisícovkami posluchačů. Nejsem skeptik, ale.. No, když už na to člověk tak nějak přistoupí, rozjíždí se tu osudový příběh Lyly a Louise, dvou nadějných muzikantů, kteří se na jedné newyorské střeše kdysi potkali, a tak trochu nevědomky zplodili hudebního génia, který chce být především "nalezeným". Roky se neviděli, hudba je ale dokáže znovu spojit. Právě famózní hudba tahá snímek do vyšších pater. Takhle skvěle poskládané hudební styly se často nevidí. Je tu jedna nominace na Oscara (skladba Rise It Up – skvostná Jamia Simone Nash & Impact Repertory Theatre), John Legend nebo několik písní od samotného Meyerse. Právě charismatický Jonathan Rhys Meyers vyzařuje takové charisma, že se ho kamera nemůže nabažit, naopak Freddie „Karlík Bucket“ Highmore je mi ze současných dětských objevů nejméně sympatický. Keri Russell je jenom pěkná, Terrence Howard prakticky nedostane větší prostor (i když by si ho zasloužil) a zrzek Robin Williams snad ani selhat neumí!! ()
Když žijete hudbou nemáte jinou možnost než dát plný počet. Toto je, jak psal Anthony, pohádka, s úžasným hereckým výkonem Freddieho Highmorea. Pokaždé když se začalo na něco hrát, dostal jsem takovou husí kůži a všechno ze mě spadlo. Kdyby jen za AUGUST'S RHAPSODY, nebo každý moment, kdy se August dotkl jakéhokoliv hudebního nástroje, tak si to zaslouží 5* / 100% Vítej nový člene mé "TOP 10" ()
Galerie (27)
Zajímavosti (8)
- Když Hope (Jamia Simone Nash) vysvětlovala Evanovi (Freddie Highmore) noty, nezmínila se o jejich značení ani délkách, ale pouze o názvech. Přesto už s přehledem věděl, jak se zapisují, což ukázaly další záběry. (inachisio)
- August (Freddie Highmore) hral na gitare Gibson J200, ktorú používal po celú svoju kariéru aj Elvis Presley. Pri stretnutí v parku si August a Louis (Jonathan Rhys Meyers) gitary vymenili. Meyers hral dva roky predtým práve Presleyho v televíznom filme Elvis. (U_S_O)
- Pro roli Lyly Novacek byly zvažovány také Liv Tyler a Claire Danes. (Morien)
Reklama