Reklama

Reklama

Gympl

Trailer
Česko, 2007, 110 min

Předloha:

Tomáš Houška (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Vorel ml., Jiří Mádl, Eva Holubová, Tomáš Matonoha, Martina Procházková, Lenka Haluzová, Zuzana Bydžovská, Max Kušiak, Tomáš Hanák, Jan Kraus (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Pedantický fyzikář (Milan Šteindler), strnulý češtinář (Jiří Schmitzer), jalový tělocvikář (Martin Zbrožek), ekologický učitel výtvarky (Tomáš Matonoha), mondénní ředitelka školy (Eva Holubová) a další kantoři dle svých představ formují nebohé studenty na poněkud zkostnatělém gymnáziu. A tak málokoho studium opravdu baví a zajímá. Petr (Tomáš Vorel jr.) a Michal (Jiří Mádl) do školy raději nechodí a když tam náhodou zavítají, tak celé hodiny prospí, neboť po nocích malují graffiti. To je to jediné, co je kromě holek skutečně baví. Nebezpečné výpravy na střechy domů, ilegální pronikání do útrob metra, dramatické lezení na komín… Napětí, riziko dopadení a honičky s policií jsou opravdové, zábavné i kruté. A tak není divu, že se jejich bezradní rodiče (Zuzana Bydžovská, Tomáš Hanák, Jan Kraus, Ivana Chýlková) věčně stresují a občas se v zájmu dostudování svých nezvedených potomků spojí s profesory. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 227)

genetique 

všechny recenze uživatele

Každý, kto navštevoval gymnaziálne štúdium (a teda pokiaľ nie je české školstvo na tom až tak zle), tak vie, že toto zobrazenie úrovne školského systému (do ktorého sa určite jedného dňa naše školstvá dostanú), má so súčasnou realitou spoločné akurát pojmy študent - profesor. Ako paródiu na školské učilištia by som to možno bral, ale to by tupci ako Mádl a Vorel ml. pred kamerou a Vorel st. za kamerou nemohli byť takí drevení a poskytnúť mi aj niečo viac ako len primitívne dialógy bez štipky pointy a humoru. O ten sa stará hlavne učiteľský zbor v podaní staršej generácie. Malou iskierkou bola hudba a graffiťácke scény. 40%. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Cesta do hlubin študákovy zjizvené duše, učitelský sbor karikatur, hrůzné postsynchrony, amatérské výkony některých mladých herců, graffiti kam se podívám, český hip-hop, retardovaně působící obličej Mádla, sklepácká malá domů a nevětší hustota uvolněných lidí na metr čtvereční v českém filmu současnosti. Vypadá to jako kritický výčet, ale krom těch nedostatků technických se z toho všeho nakonec staly ve Vorlově filmu o nezájmu uspěchané doby ctnosti. Jak se tak na to zpětně dívám, tohle období asi opravdu bylo nejlepší prožít zahalen v mlhavém oparu THC.. ()

Reklama

lesumir 

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel starší se přesně trefil do sliny mladých lidí. Tohle tady chybělo, škola plná mladých puberťáků. Poslouchají hip hop, dělají bordel a po nocích sprejují. Tohle byl perfektní tah na bránu, ale vystřelit už nedokázal tak jak si asi sám představoval. Sklouzlo mu to trošku z kopačky, i přesto jsou dívaci rádi za ten bod. Což chápu a následky jsou kolosální. Když se dneska povídám po městěch, všude je napsáno "RHS" nebo "CoolM", a všichni se teď baví graffitami. Tomáš Vorel mladší a jeho herecký talent je stejný jako když želva ninja recituje Moliera. Mám pocit, že bude obsazován jen do filmů svého tatíka, protože jinde se nechytí stejně jako Simonka Chytrová, která má jistou šanci jedině u Víta Olmera. Za to Jirka Mádl vyměnil Vojtu Kotka a prostě perlil. I když ho zrovna nemusím tak tady byl trefný a hlavně vtipný. Jako jediný! Další osazenstvo skládající se z hvězd nepředvedlo nic. Eva Holubová přehrávala, Šteindler jako vždy ubohý, na Martinu Procházkovou nemám raději vhodná slova a všechno trochu zachraňuje Matonoha. Trochu. Obsazovat neherce nebyl zrovna nejlepší nápad a já tenhle krok vůbec nechápu. Scénář je psán na koleni (spousta hloupých pasáží nad kterými jsem korutil hlavou), jedna z největších slabin spolu se zvukem. Příkrášlování extrému rodin (chudí, bohatí a příšní) filmu moc nepomáhá, spíše to zvyšuje nepravděpodobnost stejně jako škole! Páni scénáristi asi nemají velké zkušenosti se středni, proto ji dali úplně jiné barvy než měli. Za to v učitelském sboru se pozná snad každý kantor. Já osobně tam měl pár adeptů ještě ze základní školy. No, i přes ty obrovské kopance dávám tři hvězdičky za skvělého Mádla a jeho filmové rodiče. Ale prosím, už nikdy film s Vorelem jr., takový poleno jsem dlouho nezažil. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Pé-Ou-Zet-A – Ty vole !! Hip hop je jedna z najlacnejších a najstupídnejších póz, aké civilizácia poznala. Grafitti beriem ako umenie, pokiaľ ním nie je „skrášľovaný“ cudzí, prípadne verejný majetok. V opačnom prípade je to rovnako sprostá lacná rebelantská póza ako hip-hop. Tušíte správne, vonkajší náter steny zvanej Gympl ma nezobral. Vnútrajšku zas zúfalo chýba nejaká jednotiaca linka, niečo ako premyslená osnova s jasnou pointou. Postavy sú do jedného uzavreté a hneď úvodom načrtnuté jedným či niekoľkými podstatnými rysmi, z ktorých už po celý čas nevybočia a pokiaľ je snaha vytvoriť neskoršími scénami u postáv rys protichodný, končí to neveľmi presvedčivo. Väčšina hrdinov tak ostáva plochými karikatúrami s jasne onálepkovanou pozíciou a funkciou v príbehu. Svojím postávám zvládli dať dušu akurát Bydžovská, Schmitzer a čuduj sa svete i Mádl. Okolo reality však Gympl nešiel ani náhodou; pokiaľ áno, kričím so Schmitzerom „válku na ně, nejdřív totalitu a pak válku“. Prípadne idem študovať pedagógiu, nech ma pravidelne šuká nejaká lola. Mimochodom práve celkom podružný lolitkovský motív bol pre mňa tým, prečo som si film celkom užil (ale možno to je tým, že po toľkých anime proste už od filmu zo školy čosi také čakáte ;-) ) a slečnu Lenku Juroškovú si celkom rád znova v niečom pozriem (i oblečenú). Gympl je „iný“, ale nemýľme sa, nie je to žiadna sonda do reality súčasného školstva ani film, ktorý by dal odpoveď na to, prečo väčšina dnešných teens nemá iné hoby než hiphop, chľasť a šukačky a čo (a či vôbec) sa s tým dá niečo robiť. Je to stále film o teenageroch pre teenagerov, je vtipný i naoko vážny ale bohužiaľ, McLovin, havajský darca orgánov je len jeden. 5/10 ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Film se natáčel na Budějárně, kde pracuju, natáčelo se taky na Opatově, kde bydlim, navíc jsem taky chodil na gympl, takže film by měl u mě asi zabodovat. Tak nejdřív to horší... Tomáš Vorel ml. byl naprosto příšernej a kdyby ho tam neprotlačil jeho fotr, tak by neměl nárok dělat ani komparzistu. Takovej hereckej anti-talent se jen tak nevidí. Taky mě neskutečně sral ten debílek v roli huliče a druhej debílek v roli šprta. Jejich role by snad líp zvládnul i můj odpadkovej koš. Potěšil mě Mádl (už jsem to tady psal, že samotnej Mádl a samotnej Kokotek jsou celkem OK, ale společně jsou na odstřel), dobrý byli i herci ve vedlejších rolích (Bydžovská, Schmitzer, Šteindler, Hanák). Příběh je trochu o ničem, ale celkem se na to dá koukat. Mam pocit, že se z toho dalo vyždímat mnohem víc. Jinak postava Matonohy mi připadala spíš z oblasti sci-fi (profesor na gymplu, kterej se svejma žákama chlastá, chodí čmárat po zdech, atd...). No nevim, nevim... A opravdu nechápu, proč byl takovej problém sehnat aspoň správný hlášení do metra. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (78)

  • Obraz „We Are The Working Class“, který visí u Petra (Tomáš Vorel ml.) v pokoji (i některé další), patřil Pastovi, odbornému poradci filmu. (Wade)
  • Teprve po sedmi letech od uvedení do kin se snímek dostal do programového vysílání České televize, která je jeho hlavním partnerem a zároveň i producentem. (SidneyP)
  • Film navštívilo v kinech 488 833 diváků a vydělal 46 713 485 Kč. (Pumiiix)

Reklama

Reklama